نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۹

در کنفرانس امروز مایکروسافت خبری از ایکس باکس اسکورپیو نخواهد بود

در رویداد اختصاصی ویندوز 10 که امروز برگزار می‌شود، مایکروسافت درباره ایکس باکس اسکورپیو صحبتی نمی‌کند.

فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس اعلام کرد در کنفرانس امروز مایکروسافت که به سیستم عامل ویندوز ۱۰ اختصاص دارد، درباره کنسول جدید این کمپانی که فعلا با نام «اسکورپیو» شناخته می‌شود خبری منتشر نخواهد شد. اسپنسر در پاسخ به سوال فردی در توییتر گفت: «ما در این رویداد در مورد اسکورپیو صحبتی نخواهیم کرد.»

در صفحه اختصاصی این رویداد در وبسایت مایکروسافت نوشته شده: «آنچه را که انجام خواهید داد تصور کنید. خود را برای دیدن آینده‌ی ویندوز ۱۰ آماده کنید.» این رویداد امروز ساعت ۱۷:۳۰ عصر به وقت تهران برگزار خواهد شد. طبق اعلام وبسایت CNET مایکروسافت در این کنفرانس اخبار مختلفی را درباره سخت‌افزارهای مرتبط با ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند. ظاهرا قرار است رایانه‌ی All-In-One سرفس که اخیرا شایعاتی در مورد آن شنیده شده بود به همراه نسخه جدید مچ‌بندهای هوشمند مایکروسافت بند (Microsoft Band) و چند وسیله جانبی دیگر در این رویداد به نمایش گذاشته شوند. در صورتی که خبری مرتبط با بازی‌های ویدیویی در این کنفرانس منتشر شود، زومجی آن را پوشش خواهد داد.

بروزرسانی سال گذشته ایکس‌باکس وان که در ماه نوامبر عرضه شده بود، این کنسول را عملا به یک دستگاه ویندوز ۱۰ تبدیل کرد. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند که بخش عمده آنها را رایانه‌های شخصی، گوشی‌های موبایل و ایکس‌باکس وان تشکیل می‌دهند.

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرده بود که اسکورپیو به لحاظ فنی از کنسول جدید سونی یعنی پلی‌استیشن 4 پرو قوی‌تر خواهد بود. از آنجایی که گفته می‌شود اسکورپیو یک کنسول ممتاز است، کارشناسان قیمت بالایی را برای آن متصور شده‌اند، ولی اسپنسر تاکید کرده که قیمت این کنسول غیرمتعارف نیست و به احتمال فراوان کمتر از ۶۰۰ دلار خواهد بود.

پلی استیشن 4 پرو که اصلی‌ترین رقیب ایکس‌باکس اسکورپیو در بازار محسوب می‌شود، به زودی در تاریخ ۲۰ آبان و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده