نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۸

بررسی بازی Civilization VI از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Civilization VI منتشر شده‌اند و در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

بی هیچ شک و تردیدی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها نزد طرفداران بازی‌های استراتژیک سری Civilization است. سری‌ای که توسط سید میر خلق شده و حال ساخت آن در دستان استودیو فیرکسیس گیمز است و البته سید میر هم کماکان به روند توسعه آن نظارت دارد. نسخه جدید این مجموعه یعنی Civilization 6 چندی است که عرضه شده و حال نمره‌های این بازی هم منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند Firaxis Games یک نسخه عالی از این مجموعه را روانه بازار کرده است.

Civilization VI تغییراتی هر چند جزئی نسبت به نسخه‌های پیشن این سری داشته است و می‌توان گفت که این تغییرات در راستای جذب مخاطبین جدید بوده‌اند و در عین حال به نحوی هستند که کاربران حرفه‌ای این بازی را هم راضی نگه می‌دارند و این هنر سازندگان بازی را نشان می‌دهد. به‌علاوه ویژگی‌های جدیدی در این بازی شاهد هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان ترکیب دو نوع نیرو با یکدیگر و تغییر در ساختار شهر‌ها اشاره کرد.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نمره‌های این بازی داشته باشیم:

Civilization VI

سازنده: فیرکسیس گیمز

ناشر: توکی گیمز

تاریخ عرضه: ۳۰ مهر

پلتفرم: ویندوز/مک

سبک: استراتژی نوبتی

Civilization 6

گیم‌اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

سازندگان تغییراتی در فرمول همیشگی سری بازی‌های Civilization پدید آورده‌اند که البته خیلی هم بزرگ نیستند. ولی این یک مشکل نیست چرا که نسخه قبلی بازی هم فوق‌العاده بود و است و نیاز به تغییری بزرگ ندارد. Civilization 6 یک نسخه کاملا جدید در این سری نیست، ولی قطعا می‌توان آن را بهترین نسخه مجموعه تا به امروز نامید.

پی‌سی گیمر: ۹۳ از ۱۰۰

صوت، تصویر و سیستم کلی بازی دست به دست هم داده و هارمونی فوق‌العاده‌ای در Civilization VI پدید می‌آورند. همه این‌ها باعث می‌شود تا این اثر به بهترین، جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بازی فعلی در سبک استراتژیک نوبتی تبدیل شود.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

CIvilization 6 شاید مشکلاتی جزئی داشته باشد، اما عمق استراتژیک این بازی و جذابیت کلی آن باعث می‌شوند تا این موارد به چشم نیایند. با اینکه شاید گاهی در بازی خسته می‌شدم، ولی همواره دوست داشتم تا یک نوبت دیگر بازی را ادامه دهم و این نوبت‌ها تا بی‌نهایت تکرار می‌شدند!

پی‌سی گیمز اِن: ۹۰ از ۱۰۰

شاید برای اینکه بازی به یک اثر بی‌نقص تبدیل شود، به چند آپدیت و بسته الحاقی نیاز باشد. ولی تغییراتی که سازندگان در فرمول موفق سری پدید آورده‌اند، باعث می‌شود تا با یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک روبرو باشیم.

دیستراکتوید: ۸۵ از ۱۰۰

بازی همواره شما را به اینکه آن را ادامه دهید ترغیب می‌کند و این حس را بهتر از تمامی نسخه‌های پیشین سری در خود دارد. ویژگی‌های جدید بازی باعث شده‌اند تا عمق آن بیش از پیش افزایش پیدا کند و حضور نقاط قوت نسخه‌های پیشین هم باعث شده تا در مجموع با یک بازی بسیار عالی طرف باشیم.

پالیگان: ۸۵ از ۱۰۰

Civilization 6 یک پیشرفت نسبت به نسخه قبلی محسوب می‌شود و ویژگی‌های جدید اضافه شده به بازی هم باعث می‌شوند تا لذت بیش‌تری از آن ببرید. این بازی کماکان بهترین در سبک خود است که همواره توجه شما را به خودش جلب کرده و مدام روایتی جدید برای‌تان خلق می‌کند. حس می‌کنم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که سری بازی‌های Civilization تبدیل به یک شبیه‌ساز واقعی از تاریخ بشریت شده‌اند.

نقد بازی Civilization VI


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده