نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

سازنده بازی Evolve دیگر روی این بازی کار نخواهد کرد

استودیو ترتل راک به حمایت خود از بازی Evolve پایان داد.

استودیو Turtle Rock، سازنده بازی Evolve، اعلام کرد که دیگر قرار نیست روی ساخت این بازی کار کند و در محتویات احتمالی آینده آن نقشی داشته باشد. این استودیو با انتشار متنی در این مورد گفت:

همیشه رها کردن بازی‌ای که ساخته‌اید دشوار است. این اتفاق یک بار در بازی Left 4 Dead برای ما رخ داده بود و این بار هم نوبت به Evolve رسیده است. تمامی این بازی‌ها همواره جایگاه ویژه‌ای در قلب ما خواهند داشت. مهم نیست که آینده بازی Evolve چه خواهد شد، ما می‌دانیم که این اثر در استودیو ما خلق شده و تیم بازیسازان ما و گیمر‌هایی که از آن حمایت کرده‌اند باعث پیشرفتش شده‌اند.

کمپانی تیک‌-تو صاحب امتیاز بازی Evolve است که در جریان ورشکست شدن کمپانی THQ، با پرداخت ۱۰/۸۹ میلیون دلار این امتیاز را خریداری کرد. جالب اینکه ترتل راک هم در آن زمان پیشنهادی ۲۵۰ هزار دلاری برای خرید امتیاز این مجموعه ارائه کرد که به نتیجه نرسید. ترتل راک در ادامه بیانیه خود گفت:

استودیو‌های سازنده بازی‌های بزرگ که بودجه ساخت بازی‌شان را خودشان تامین نمی‌کنند و امتیاز بازی را هم در دست ندارند، همواره به چنین سرنوشتی دچار می‌شوند. البته ما از همان ابتدا می‌دانستیم که در نهایت باید روزی از این بازی خداحافظی کنیم. ولی به دلیل علاقه‌ای که به آن داشتیم تصمیم به ساختش گرفتیم. به‌علاوه از اینکه قادر بودیم یک بازی با ریسک بالا و یک تجربه جدید و متفاوت بسازیم خوشحال هستیم. ما یک دنیای علمی-تخیلی جدید و یک سری موجودات کاملا جدید خلق کردیم که در مجموع تجربه خوبی بود.

ترتل راک فردا یک لایو استریم مخصوص برای خداحافظی با بازی Evolve پخش خواهد کرد و در جریان آن در مورد این بازی صحبت کرده و به سوال‌های طرفداران پاسخ خواهد داد. این استودیو همچنین اعلام کرده که «در آینده و با دنیایی جدید» دوباره شاهد بازی‌های آن‌ها خواهیم بود.

اما در مورد بازی Evolve، کمپانی توکی گیمز، ناشر بازی، اعلام کرده که سرور‌های آن غیرفعال نخواهند شد و تیم‌های بازیسازی داخلی این کمپانی از این پس به بازی نظارت خواهند داشت. هدف اصلی 2K توجه به نسخه رایگان بازی در پی‌سی خواهد بود و آن‌ها سعی خواهند کرد بازیکنان بیش‌تری را جذب این نسخه کنند. به‌علاوه در حالی که فعلا هیچ آپدیتی برای آینده بازی در نظر گرفته نشده است، ولی توکی گیمز کماکان امکان عرضه نسخه رایگان بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را بررسی می‌کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده