// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

خوب، بد، زشت شماره ۲

با خوب، بد، زشت شماره دوم زومجی همراه باشید تا به خوب‌ترین، بدترین و زشت‌ترین اتفاق مهرماه امسال در حوزه سرگرمی نگاهی بندازیم.

هر ماه  اخبار مختلفی در دنیای سرگرمی منتشر می‌شوند که هر کدام برای مخاطب‌ها جنبه‌های مختلفی را در بر دارند. برخی از این اخبار گاها خوب هستند و برای خیلی از‌ مخاطبین جنبه مثبتی دارند. موفقیت یک بازی یا فیلم، موفقیت یک سازنده، اخباری که به نفع جمعی از مخاطبین باشد و حتی تایید ساخت یک بازی یا یک فیلم که سال‌ها منتظرش بودیم می‌توانند در این دسته قرار بگیرند. برخی دیگر از وقایع سرگرمی را می‌توان در دسته اخبار بد قرار داد. این اخبار نیز ممکن است برای بسیاری از خوانندگان خبری تلخ و ناراحت کننده به شمار بروند. مرگ یک سازنده یا تعطیلی یک استودیو، تاخیر یا کنسل شدن ساخت یک فیلم یا بازی یا حتی اتفاقی که برای جمع کسیری از مخاطبین ناراحت کننده هستند در دسته اخبار بد قرار می‌گیرند. اما دسته آخری هم وجود دارد که ما آن را اخبار زشت می‌نامیم. توهین یک شخص به مخاطبین، ارایه یک فیلم یا بازی که اصلا در حد و اندازه خواسته طرفداران نیست و حتی معرفی محصول یا اعمال سیاست‌های خاصی که مخاطبین را به شدت ناراحت کنند، جزو اخبار زشت قرار خواهند گرفت.

ما در زومجی سعی داریم تا هر ماه، برترین اخبار خوب، بد و زشت را کنار هم قرار دهیم و نگاهی کوتاه به آن‌ها داشته باشیم.

gbu

معرفی رسمی Red Dead Redemption 2

این خبر حتی اجازه نداد یک لحظه هم به دیگر اخبار خوب این ماه نگاه کنیم. مهر ماه امسال اخبار بسیار زیاد و البته خوبی منتشر شدند که در بین آن‌ها می‌توان به حضور اصغر فرهادی در بین ۱۰۰ کارگردان هیجان‌انگیز دنیا، معرفی رسمی کنسول بعدی نینتندو به نام نینتندو سوییچ و حتی پشتیبانی هدست آکیولس از پی‌سی‌های ضعیف اشاره کرد. اما بین تمامی این اخبار خوب، هیچ چیز برجسته‌تر، هیجان‌انگیزتر و خوب‌تر از معرفی نسخه جدید Red Dead Redemption 2 نبود!

چند روزی بود که عادت کرده بودیم هر روز ساعت چهار و نیم بعد از ظهر عکس‌های مرموزی از سوی صفحه رسمی راک‌استار ببینیم. این سرنخ‌های مرموزی که این کمپانی درجه یک و فوق‌العاده پرطرفدار با مردم به اشتراک گذاشت، ابتدا یک پوستر قرمز رنگ بود که همان ابتدا، ذهن همه به سمت خون و خون‌ریزی‌های بازی Red Dead رفت. شاید خیلی‌ها در آن روز فکر می‌کردند که قرار است شاهد یک ریمستر از نسخه اول Red Dead Redemption باشیم. اما روز بعد، همان ساعت، عکسی دیگر با حضور ۷ گاوچران منتشر شد که اصلا هیچ شباهتی با Red Dead Redemption اولی نداشت و همه چیز بوی یک بازی جدید را می‌داد. در نهایت، روز سوم شاهد معرفی رسمی بازی Red Dead Redemption 2 بودیم که خیلی‌ها را به وجد آورد! نکته هیجان‌انگیزتر، تاریخ درج شده زیر پوستر بود که خبر از انتشار اولین تریلر رسمی از بازی را می‌داد.

تریلر بازی نیز منتشر شد و شاهد یک دنیای عظیم، فوق‌العاده زیبا و کاملا زنده از غرب وحشی بو‌دیم. معلوم نیست داستان بازی در چه سالی رخ خواهد داد یا روایت بازی از نگاه چه شخصیتی پیش خواهد رفت. زمزمه‌ها حاکی از  آن است که روایت داستانی، پیش از حوادث نسخه اول خواهد بود، اما خب نمی‌توان فعلا در مورد این موضوع به طور حتم صحبت کرد. راک‌استار است و یک دنیا سورپرایز! بازی Red Dead Redemption، لحظه به لحظه اتفاقات آن، قدم به قدم دنیای بزرگ آن، برای خیل عظیمی از بازیکنان کنسولی خاطره‌های فراموش نشدنی به جا گذاشت و حالا، با وجود Red Dead Redemption 2 و این دنیای عظیم و فوق‌العاده زیبایش، به نظر می‌رسد که باید یک دفترچه خاطرات دیگر را آماده کنیم!

gbu

تاخیری دیگر برای بازی Cuphead

امسال قرار بود کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی پذیرای یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های مستقل باشد. بازی Cuphead، اثری که قرار بود ما را با استایل هنری کارتون‌های دهه ۱۹۳۰ محو‌ خود کند، با یک تاخیر غیر منتظره به سال ۲۰۱۷ موکول شد. این بازی که در سبک ران اند گان پلتفرمر یا همان سکوبازی در دست تهیه است، بازیکنان را در نقش یک شخصیت «کَله لیوانی» قرار می‌دهد که باید با دشمنان و باس‌هایی خشن رو در رو شوند. این بازی آن قدر نمایش‌های جذابی داشت، آن قدر به اصطلاح «تو دل برو» بود که همیشه مورد توجه بازیکنان و منتقدین قرار می‌گرفت و تحسین آن‌ها را بر می‌انگیخت. اما متاسفانه استودیو سازنده بازی یعنی MDHR، با انتشار پستی در وبسایت خود اعلام کرد که این بازی تا سال ۲۰۱۷ تاخیر خورده است. سازنده بازی دلیل این کار را پیاده کردن درست و صحیح چشم‌اندازهای خود در این اثر جذاب اعلام کرد و طی صحبت جالب خود گفت:

ما می‌خواستیم که بازی خود را ۸۰ سال پس از سال ۱۹۳۶ منتشر کنیم اما اینطور که به نظر می‌رسد مجبوریم این کار را ۸۱ سال بعد انجام دهیم!

این بازی از سال 2014 معرفی شد و هنوز هم که هنوزه، بسیاری از ما در انتظار این بازی به ظاهر ارزشمند نشسته‌ایم. اثری که می‌تواند برای چند ساعت هم که شده ما را از بازی‌هایی که هر سال می‌آیند و می‌روند دور کند و با خود به یک استایل جدید و جذاب ببرد. اما متاسفانه باید برای تجربه آن یک سال دیگر هم صبر کنیم. حتی رضا حاج‌محمدی در یک مقاله‌ زیبا، ۱۰ باس جذاب و درگیر کننده این بازی را معرفی کرده است و می‌گوید:


اولین چیزی که بعد از دیدن یکی از ویدیوهای گیم‌پلی «کاپ‌هد» (Cuphead) برایتان سوال می‌شود این است که سازندگانش برای خلق چنین تصاویر عجیب و اتفاقاتِ افسارگسیخته‌ای دقیقا از چه مواد مخدر روانگردانی استفاده کرده‌اند؟ دومین چیزی که درباره‌ی بازی متوجه می‌شوید این است که باید خودتان را برای مبارزه با غول‌آخرهای زیادی آماده کنید. آن هم نه غول‌آخرهای معمولی. بلکه غول‌آخرهایی که چه از لحاظ طراحی ظاهر و چه از لحاظ پیچیدگی چالشی که برای بازی‌کننده ایجاد می‌کنند، واقعا آدم را به درون روان مریض و دیوانه‌ی خالقانشان می‌اندازند و ازتان می‌خواهند در آنجا دوام بیاورید. راستی، استایل گرافیکی مدهوش‌کننده‌ی بازی را فراموش نکنید. گرافیکی که انگار «انگ» این بازی است و به ایجاد اتمسفر جذاب اما در عین حال شرورانه‌ای منجر شده که به تمام لحظات بازی احساسی شیطانی داده است.

gbu

حملات DDoS و اختلال در شبکه‌های جهانی

اما به بخش زشت این مقاله می‌رسیم؛ حملات DDoS که باعث ایجات اختلال در شبکه‌ها و سایت‌های مختلف شد. شاید اولین چیزی که به ذهن من و شما در مورد این موضوع خطور کند این باشد که اصلا چرا؟ چه دلیلی دارد که این گروه حرفه‌ای با این حرکت بسیاری از سیستم‌ها و شبکه‌های جهانی را با اختلال رو به رو کنند؟

این ماه طی یک اتفاق عجیب، در جریان یک سری حملات DDoS به سرور‌های کمپانی Dyn که یک هاست DNS است، مشکلات زیادی برای بسیاری از سایت‌های مشهور دنیا به وجود آمد. سایت‌هایی نظیر Xbox ،PlayStation PayPal ،Reddit ،Netflix ،Time و بسیاری دیگر تحت تاثیر این حملات قرار گرفتند. بعد از این اتفاق کاربران قادر به دسترسی به این سایت‌ها نبودند یا دسترسی‌ها با تاخیرات فراوانی انجام می‌شد. جالب اینجاست که این گروه با یک بار حمله راضی نشدند و هر بار که مشکلات حل می‌شد، موج‌های دوم و سوم از DDoS به راه می‌افتاد. به نظر شما دلیل این حملات چیست؟ هر چیزی که هست، مطمئنا باعث شده تا کارهای تجاری و سرگرمی فراوانی با مشکل رو به رو شود و ناراحتی زیادی برای بسیاری از بازیکنان و کاربران به وجود بیاورد.  این حملات به خوبی برنامه‌ریزی شده و توسط افراد کاملا حرفه‌ای و همزمان از چندین IP مختلف صورت گرفته است. مشخص نیست که این گروه تا کی قرار است این حملات را ادامه دهد و هر بار باید در شبکه‌های ایکس‌باکس لایو، پلی‌استیشن یا استیم اعصاب ما را بر هم بریزند!

نظر شما در مورد اتفاقات خوب، بد، زشت مهر ماه امسال چه بود؟ آیا اتفاقات مهم دیگری بوده‌اند که ارزش حضور در این لیست را داشته باشند؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده