// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

معرفی کلاس‌ ها و حالت های بازی Battlefield 1

در این قسمت به معرفی حالت‌های بازی و کلاس‌ها به‌طور کامل خواهیم پرداخت.

در قسمت قبلی به بررسی شخصیت‌ها و داستان آن‌ها پرداختیم. حال در این مقاله قصد داریم تا کلاس‌ها و حالت‌های بازی را به طور کامل توضیح دهیم. کلاس‌های بازی Battlefield 1 نسبت به گذشته تغییرات بسیاری را به خود دیده‌اند همچنین حالت‌های جدیدی نیز به بازی اضافه شده که صحنه جنگ جهانی را بیش از پیش جذاب‌تر کرده است. در بخش کلاس‌ها بازی چهار کلاس اصلی و یک کلاس الیت داشته و علاوه‌بر این‌ها دو کلاس فرعی نیز در بازی گنجانده شده است. هر کدام از این کلاس‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند و اگر می‌خواهید در مبارزه پیروز باشید، باید مطابق با سایر هم تیمی‌های خود، کلاستان را انتخاب کنید. به‌عبارتی در بازی‌هایی که بر پایه کار تیمی قرار دارد، اصلا مهم نیست تخصص شما کدام کلاس است، مهم این است که تیم و گروه شما چه کلاسی نیاز دارد، از این‌رو رفته رفته پس از گذاشت زمان در تمامی کلاس‌های بازی تجربه کسب خواهید کرد.

چهار کلاس اصلی بازی

Battlefield 1 Class

کلاس Assault

اگر اولین تجربه شما از این مجموعه است، کلاس تهاجمی می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد.

یکی از خوبی‌های بتلفیلد ۱ این است که نمی‌توان گفت کدام کلاس، بهترین عملکرد در بین سایر کلاس‌ها را دارد. اگر شما در کلاس اختصاصی خود بهترین باشید، قطعا از پس بقیه کلاس‌ها بر می‌آیید. اولین و راحت‌ترین کلاس بتلفیلد ۱ کلاس تهاجمی بازی است. این کلاس تشکیل شده از دو اسلحه اصلی SMG و Shotgun که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در همین ابتدای کار بگویم که تمامی کلاس‌های بازی تقریبا از اول پایه سازی شده و نسبت به نسخه‌های پیشین خود تفاوت‌های بسیاری دارد. کلاس تهاجمی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اولین تغییر که از نظر من واقعا تغییر خوبی است، این است که دیگر با لول‌آپ کردن کلاس، اسلحه‌های جدید در اختیارتان قرار داده نمی‌شود. بلکه از طریق پولی که در بازی بدست می‌آورید می‌توانید اسلحه‌های بازی را خریداری کنید. همچنین از آن‌جایی که با جنگ جهانی اول سر و کار دارید، دیگر خبری از گجت و اتچمنت برای اسلحه نیست. تنها شخصی سازی اسلحه شما مربوط به پوشش ظاهری هر اسلحه یا نوع Iron Sight اسلحه است. همچنین می‌توانید انتخاب کنید اسلحه شما نیزه داشته باشد یا خیر. شاید مهم‌ترین بخش اسلحه‌های اصلی بازی را بتوان مدل‌های مختلف یک اسلحه در لیست نام برد. معمولا اسلحه‌ها یک مدل عادی و یک مدل اپتیک در اختیار دارند. مدل اپتیک از یک Iron Sight ویژه و دقت بالاتری نسبت به مدل معمولی برخوردار است ولی هنگام هدف گیری باید حواستان جمع باشد زیرا به‌دلیل Iron Sight اسلحه، دید شما محدود می‌شود.

حال همان‌طور که گفته شد کلاس تهاجمی بازی در بخش اسلحه اصلی شامل SMGهای مختلف که در مجموع دو یا سه مدل است و اسلحه‌های Shotgun مختلفی می‌شود. یکی دیگر از نیازهای خرید هر اسلحه، قطعا سطح کلاس تهاجمی شماست. به‌عبارتی اینطور نیست که هر اسلحه‌ را که دلتان بخواهد از اول بازی بتوانید بخرید، می‌بایست با لول‌آپ کردن کلاس خود، به سطح مورد نظر برسید. همچنین بعضی از اسلحه‌ها یا تجهیزات تعبیه شده در بازی نیازمند یک سری آیتم بوده که با جمعه آوری مقدار مورد نظر، می‌توانید آن‌ها را کرفت کنید. این آیتم‌ها را می‌بایست از طریق خرید Battlepackهای ویژه بازی بدست بیاورید. در بخش اسلحه ثانویه، هر کلاس اسلحه‌های مختص به خود را دارا بوده و شاید یک یا دو عدد از کل اسلحه‌ها مشابه باشند ولی مابقی اسلحه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

از نظر تجهیزات، کلاس تهاجمی دارای یک نارنجک ویژه ضدتانک، دینامیت، مین ضدتانک و یک اسلحه لانچر است که می‌توانید با توجه به دو بخش در نظر گرفته شده، دو عدد از تعداد چهار عدد تجهیزات لازم را بردارید. همچنین در بخش اسلحه‌های Melee Attack و نارنجک‌ها، این بخش با سایر کلاس‌ها یکی بوده و می‌توانید با توجه به سلیقه خود، آن‌ها را انتخاب کنید.

Battlefield 1 Class

کلاس Medic

کلاس پزشکی بازی همیشه از مهم‌ترین کلاس‌های مجموعه بتلفیلد به‌حساب می‌آید. اگر یک پزشک موفق در بازی باشید، قطعا تیم شما همیشه از نظر تدافعی قوی‌تر بوده و می‌توانید پیش‌روی بهتری نسبت به تیم مقابل داشته باشید. متاسفانه یکی از مشکلاتی که این مجموعه دارد، این است که تمامی بازیکنان اکثرا سمت این کلاس می‌روند زیرا می‌توانید XP خیلی زیادی از طریق Heal یا Revive کردن بازیکنان بدست بیاورید. در بخش اسلحه‌های اصلی، کلاس پزشکی بتلفیلد ۱ تشکیل شده از یک سری اسلحه‌های Rifle که از قدرت بالایی برخوردار هستند ولی خب تعداد دفعات شلیک آن‌ها کمتر است. پس هنگام شلیک کردن حواستان حسابی جمع باشد در غیر این‌صورت خود را کشته شده فرض کنید. همچنین هر اسلحه شخصی سازی‌هایی را در بر گرفته و در نوع‌های مختلف نظیر اپتیک نیز قابل خریداری است. معمولا آخرین اسلحه اصلی هر کلاس بیشترین قدرت را داشته و نیازمند سطح ۱۰ است تا اجازه خرید آن به شما داده شود. همانند کلاس تهاجمی بازی نیز، کلاس پزشکی شامل یک سری اسلحه است که می‌بایست از طریق سیستم کرفتینگ بازی به آن دسترسی پیدا کنید.

یک پزشک خوب در بتلفیلد ۱ کسی است که به‌خوبی حواسش به اطراف جهت Revive یا Heal کردن هم‌تیمی‌هایش باشد.

در بخش اسلحه ثانویه، می‌توانید با انتخاب اسلحه‌های مختلف و خرید آن‌ها، از یک اسلحه قوی در این بخش برخوردار شوید. خونسردی شما و سریع تعویض کردن اسلحه هنگام مبارزات نزدیک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه بتلفیلد است. از این رو قدرت آسیب پذیری و کنترل خوب اسلحه ثانویه می‌تواند برگ برنده شما باشد. از نظر تجهیزات، کلاس پزشکی همانند قبل شامل یک پک پزشکی و یک پک کوچکتر پزشکی است که تاثیر گذاری آن کمتر از مورد اولیه است. همچنین یک دستگاه Revive نیز دارد که در اینجا بسیار جالب طراحی شده است. در واقع یک سرنگ و ماده مخصوص به Revive کردن را در اختیار داشته و با تزریق آن به هم‌تیمی‌های خود می‌توانید آن‌ها را زنده کنید. همچنین در کنار این سه وسیله پزشکی، یک قابلیت تهاجمی نیز برای شما تعبیه شده است. اسم این قابلیت Rifle Grenade بوده و می‌توانید با وصل کردن یک نارنجک به اسلحه Rifle خود آن را به سمت دشمنان یا تانک‌ها پرتاب کنید. به‌عبارتی یک لانچر سبک جنگ جهانی را برای خود بسازید.

Battlefield 1 Class

کلاس Support

یک پشتبان خوب در کنار یک کلاس پزشک خوب می‌تواند گروه را همیشه زند و دارای مهمات نگه دارد.

خیلی از مخاطبان ایرانی مجموعه بتلفیلد فکر می‌کنند استفاده از اسلحه‌های Machine Gun ضعف بازیکن را مشخص می‌کند. ولی اصلا این‌طور نیست. کلاس پشتیبان و اسلحه‌های سنگین این کلاس قطعا مهارت‌های خاصی را در استفاده کردن طلب می‌کنند. اسلحه‌هایی که شدیدا قدرت آن‌ها پایین بوده ولی تعداد دفعات شلیک آن‌ها بسیار بالاست همچنین دقت و کنترل اکثر اسلحه‌های این کلاس نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد (به‌کل اسلحه‌های سنگین به‌دلیل سرعت شلیک بالا، این دو ویژگی را در سطح عالی در اختیار ندارند). اگر می‌خواهید یک مبارز کلاس پشتیبان را دفع کنید، بهترین گزینه کلاس پزشکی است. کلاسی با اسلحه‌های با قدرت که دقت بالایی را در اختیار دارند. از این رو با دو یا سه تیر می‌توانید شخص مورد نظر را از پای در آورید. کلاس پشتیبان نیز تا حد زیادی شبیه به بتلفیلد‌های قبلی طراحی شده است. اسلحه اصلی این کلاس اسلحه‌های سنگین Machine Gun بوده که می‌توانید به‌وسیله آن دشمنان را به رگباری از گلوله ببندید. همانند دو کلاس قبل، سیستم شخصی سازی اسلحه و همچنین نوع‌های مختلفی از یک اسلحه نیز برای این کلاس در نظر گرفته شده است. از نظر اسلحه ثانویه نیز با سایر کلاس‌ها متفاوت بوده و می‌توانید مدل مورد نظر خود را خریداری و انتخاب کنید. نکته دیگری که در این بازی گنجانده شده و برای تمامی کلاس‌ها نیز در نظر گرفته شده، این است که می‌توانید گروه مختلف از هر کلاس را بسازید. برای مثال یک گروه برای حالت Rush. یک گروه متناسب با Team Deathmatch و یک گروه متناسب با Conquest. به‌عبارتی همان Create Classهای سایر بازی‌ها ولی این‌بار در قالب کلاس‌های بتلفیلد ۱.

از نظر تجهیزات مخصوص این کلاس، اشخاصی که کلاس پشتیبان را بر می‌دارند، بیشترین تعداد گجت‌ها را در اختیار دارند. دو پک مخصوص مهمات که هر کدام ظرفیت‌های جدایی از مهمات را به هم‌تیمی‌هایتان می‌رساند و دو اسلحه مورتار؛ یک مورتار هوایی و یک مورتار مخصوص تانک‌ها و نبرد‌های زمینی. همچنین علاوه‌بر این چهار مورد ذکر شده، یک ابزار جهت تعمیر کردن تانک و هواپیماها و یک مین مخصوص جهت چسباندن آن به تانک‌ها در اختیار دارید. بخش مربوط به نارنجک‌ها و اسلحه‌های Melee این کلاس نیز با سایر کلاس‌ها یکی است.

Battlefield 1 Class

کلاس Scout

آخرین کلاس اصلی و یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین کلاس‌های بتلفیلد ۱ که تک تیراندازهای تیم هستند. کلاس دیده‌بان یا اسکات همان اشخاصی هستند که با اسلحه‌های تک تیرانداز خود شما را آزار خواهند داد. خیلی از مخاطبان فکر می‌کنند تک‌ تیراندازها در واقع کمپرهایی هستند که مدام در حال گرفتن Kill بوده و اصلا نمی‌میرند. ولی این دید کاملا اشتباه هست. تک تیرانداز خوب بودن مهارت بالایی می‌خواهد. مهارت داشتن یک خونسردی بالا، مهارت سرعت عمل و انتخاب یک محل مناسب که به محیط بازی دسترسی داشته باشد. از این‌رو می‌توانید با شلیک‌های مرگبار خود بازیکنان تیم حریف را عصبی کرده و آن‌ها را یکی پس از دیگری بکشید. از آن‌جایی که تک‌ تیراندازان مدام در حال شکار کردن هستند، شکار شدنشان راحت است مگر اینکه سایر هم‌تیمی‌ها وی را پوشش دهند. تخصص این گروه نابودی تک تیراندازهای تیم حریف و کشتن اشخاصی است که بر پشت رگبار تانک‌ها قرار دارند.

اگر می‌خواهید از بازی لذت ببرید تا آشنایی و شناخت کامل نقشه‌های بازی، کلاس یده‌بان را انتخاب نکنید!

اسلحه‌های این بخش از قدرت بالایی برخوردار بوده و با رسیدن به سطح مورد نظر هر اسلحه می‌توانید آن را خریداری کرده و تا حدی شخصی سازی کنید. حال شاید با خود بگویید که چطور ممکن است گلوله‌های یک اسلحه تک تیرانداز از تانک عبور کند! خب این کار غیرممکن است مگر اینکه جز کلاس‌های الیت (در ادامه به‌آن‌ها خواهیم پرداخت) باشید. ولی با توجه به گجت ویژه کلاس دیده‌بان که یکی از آن‌ها یک گلوله ویژه است، می‌توانید به تانک‌ها یا اشخاصی که در داخل تانک هستند آسیب وارد کنید. همچنین گجت دیگر این کلاس، یک اسلحه منور است که می‌توانید از طریق آن به هم‌تیمی‌های خود جهت حمله کردن به یک نقطه علامت داده یا مکان فعلی دشمنان را مشخص کنید.

از نظر سایر بخش‌ها نیز این کلاس همانند سایر کلاس‌ها بوده و ویژگی خاصی را در بر نمی‌گیرد. چهار کلاس اصلی که می‌تواند سرنوشت یک تیم را مشخص کند. حال برد یا باخت شما بستگی به خودتان دارد اینکه شما چه کلاسی را با توجه به کلاس‌های سایر هم‌تیمی‌های خود انتخاب می‌کنید. همچنین مورد دیگری که در انتخاب کلاس‌ها نقش بسزایی دارد، نقشه بازی است. اصولا نقشه‌هایی که بدون خانه و محیط‌های مرتفع است، می‌طلبد کلاس دیده‌بان را بردارید.

کلاس‌های الیت

علاوه‌بر چهار کلاس اصلی، سه کلاس الیت نیز برای بازیکنان تعبیه شده است. در ابتدا فکر می‌کردیم کلاس‌های الیت همانند قهرمان‌ها در بازی Star Wars Battlefront باشند ولی به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. اصلا فکر این را نکنید که یک شخص از همان اول به‌‌صورت یک سرباز گردن کلفت می‌تواند در بازی ظاهر شود. در بازی سه کلاس الیت تعبیه شده که نحوه یک سرباز الیت شدن به این صورت است. در طول محیط بازی یک سری سلاح‌های خاص گنجانده شده که با در اختیار گرفتن آن‌ها تبدیل به یک سرباز الیت می‌شوید.

Battlefield 1 Elite Class

اسلحه The Flame Trooper: یک اسلحه آتش‌زا که با برداشتن آن شخصیت شما یک ماسک را بر صورت می‌گذارد در این وضعیت سرباز موردنظر تبدیل به یک سرباز کلاس الیت شده و برای از پای در آوردن آن می‌بایست کمی بیشتر تلاش کنید. نکته کلاس الیت The Flame Trooper این است که به‌ هیچ‌وجه نمی‌توانید در نبرد‌های نزدیک موفق شوید. بهترین کار فاصله گرفتن و شلیک به سر این سرباز است. زیرا در نبردهای نزدیک آتش اسلحه شما را در کسری از ثانیه خواهد کشت.

اسلحه The Sentry Class: وقتی این رگبار وحشی را در دست می‌گیرید، دوست دارید زمین و زمان را به رگبار ببندید. درواقع کلاس الیت The Sentry همان سربازان The Arditi بخش داستانی هستند (اشاره به داستان شخصیت لوکا). از آن‌جایی که سربازان الیت این کلاس شدیدا جان سخت بوده و در نبردهای نزدیک قطعا ناکام هستید، پیشنهاد می‌شود در فواصل دورتر با کلاس تک تیر‌انداز یا پشتیبان به‌مقابله با این سربازان بپردازید. البته اتمسفر و محیط بازی اینقدر شلوغ است که با دیدن یک سرباز الیت تمامی تیم وی را هدف گرفته و سریعا او را از پای در می‌آورند. 


اسلحه The Tank Hunter: این کلاس ساخته و پرداخته شده برای تک تیراندازان و کسانی که قصد مبارزه کردن با تانک‌ها را دارند. کلاس الیت The Tank Hunter در واقع یک اسلحه تک تیرانداز فوق‌العاده قوی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانید براحتی تانک‌ها را غیرفعال کنید. برخلاف دو کلاس قبل، از آن‌جایی که اسلحه سربازان این کلاس برای نبردهای نزدیک خوب نیست، می‌توانید با نزدیک شدن به وی سریعا با چند شلیک گلوله اورا از پای در آورید.

جدای از کلاس‌های معرفی شده دو کلاس دیگر در بازی تعبیه شده است. این دو کلاس نقطه قوت و جالب بازی بوده و برای اولین بار است که شاهد آن هستیم. اولین کلاس مربوط به اسب سواران در بازی است. مهم نیست کلاس اولیه شما چیست. پشتیبان هستید یا دیده‌بان، با سوار شدن بر اسب در نقطه Spawn یا در طول محیط بازی، اسلحه‌ها و کلاس شما تغییر پیدا می‌کند. یک اسلحه Rifle و شمشیر که حتی اگر لبه آن به‌شما اصابت کند، خواهید مرد. همچنین نوار سلامت‌تان نیز افزایش پیدا کرده و سخت‌تر از قبل خواهید مرد. برای مقابله با اسب سواران بهترین کار شلیک به اسب است که در زمان کمتری نسبت به شخص مورد نظر کشته خواهد شد و پس از آن دشمنان روبروی خود را به گلوله ببندید. کلاس دوم مربوط به کسانی می‌شود که در هواپیما یا تانک قرار دارند که از یک سری ویژگی‌های خاص برخوردار هستند. برای مثال مهم نیست کلاس شما چیست، هردو خلبان یا راننده تانک می‌توانند وسیله نقلیه خود را تعمیر بکنند.

Battlefield 1 Modes

حالت‌های بخش چند نفره

حال به‌سراغ حالت‌های بازی بتلفیلد ۱ می‌رویم. حالت‌هایی که هنوز همانند قبل بوده ولی این بار در جنگ جهانی هستند که لذت جنگیدن را بیش از پیش افزایش داده است. همچنین این نسخه میزبان دو حالت جدید است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

Conquest: محبوب‌ترین حالت سری بتلفیلد باز هم خودنمایی کرده است. در این حالت ۶۴ نفره طعم واقعی جنگ را به خوبی حس می‌کنید. با شروع شدن بازی شما در دو تیم مجزا به بازی کردن پرداخته و می‌بایست پایگاه‌های مورد نظر را از آن خود کنید. هر تیم که بتواند پایگاه‌های بیشتری را در کنترل خود بگیرد، برنده است. نبردهای زمینی از طریق وسایل نقلیه یا پیاده‌ نظام‌ها در کنار نبرد‌های هوایی لذت این حالت را دو چندان کرده است. جالب‌ترین نکته در مورد این حالت در بتلفیلد ۱، ترکیب کانکوئست با حالت Capture the Flag است. در واقع شما پرچم‌های هر پایگاه را از آن خود می‌کنید. نکته دیگری که در این حالت شدیدا جذاب است، استفاده از وسایل نقلیه عظیم الجثه و نیرومندی است که در طول بازی اگر تیم بازنده ۱۰۰ پوینت از تیم برنده عقب باشد، وارد بازی می‌شوند (اشاره به Airship، Armored Train و Battleship).

Domination: این حالت با اینکه شباهت زیادی به Conquest دارد، سعی کرده بیشتر بر روی نبردهای نزدیک تمرکز کند. در این حالت خبری از پایگاه‌های متعدد نبوده و همچنین وسیال نقلیه جنگی زمینی و هوایی نقشی در این حالت ایفا نخواهند کرد. همچنین اگر با محیط‌ها و کلا روند بتلفیلد آشنایی ندارید بهتر است در اولین قدم به‌سراغ این حالت رفته تا کسب تجربه کنید.

Rush: این مد یکی دیگر از محبوب‌ترین حالت‌های سری بتلفیلد که این بار با عملکردی بهتر نسبت به گذشته ظاهر شده است. در این حالت در دو تیم حمله کننده و دفاع کننده به بازی کردن می‌پردازید. تیم حمله کننده وظیفه دارد با بمب گذاری بر روی دستگاه‌های مخابره‌ای تیم مقابل آن‌ها را منفجر کند. این کار تا زمانی انجام می‌شود که تمامی دستگاه‌های مخابره‌ای از بین رفته باشند. از آن سوی میدان تیم دفاع کننده می‌بایست با دفاع کردن از این دستگاه‌ها مانع از منفجر شدن‌شان شود. حال تیم حمله کننده یک سری پوینت در اختیار دارد که با کشته‌شدنشان این پوینت‌ها کم می‌شود. قبل از منفجر شدن تمامی دستگاه‌های مخابره‌ای اگر تیم دفاع کننده این پوینت‌ها را به صفر برساند، برنده است.

War Pigeons: یکی از راه‌های مخابره‌ای در جنگ جهانی اول، استفاده از سگ‌ها و کبوترهای نامه‌رسان بوده است. حال تیم سازنده با بکارگیری از این اتفاق حالتی جدید را خلق کرده است. در این مد یک کبوتر و شخص پیغام رسانش در جایی از نقشه ظاهر می‌شوند. حال تیمی که بتواند این کبوتر و شخص مورد نظر را به پایگاه برساند قادر به مخابره کردن یک پیغام به سمت پشتیبان‌هایی است که درواقع توپ‌خانه‌ها هستند. با این کار پایگاه تیم مقابل به توپ بسته خواهد شد.

Team Deathmatch: این حالت با یک شعار پا به میدان گذاشته است؛ «بکش یا بمیر». در این مد بازیکنان به چند تیم تقسیم شده و هر تیم که بتواند بهترین عملکرد و امتیاز را در میدان جنگی تصاحب کند، برنده است.

Battlefield 1 Operations

حال در این میان یک حالت جدید و بسیار جذاب و هیجانی بنام Operations قرار داده شده است. این حالت برپایه جنگ جهانی اول ساخته شده است. در Operations مخاطب به خوبی می‌تواند خود را در میدان جنگ حس کرده و تیم سازنده با ارائه میدانی وسیع‌تر و بزرگ‌تر از جنگ جهانی، در نقشه‌های متفاوت، سعی کرده تا تجربیات جدید و گوناگون را برای بازیکن فراهم سازد. در واقع تیم سازنده با ترکیب بسیار خوب دو حالت Rush و Conquest توانسته حالت Operations را خلق کند. در این حالت نقشه بازی به چند قسمت تقسیم شده و هر قسمت از دو پایگاه مخابره‌ای برخوردار است. حال همانند حالت Rush هرتیم بتواند این مراکز مخابره‌ای را منفجر کند برنده است. از طرفی وسعت نقشه بازی با حالت کانکوئست برابری کرده و در بعضی از محیط‌ها وسیع‌تر هم می‌شود این بخش به‌قدری جذاب است که شاید هر دور بازی کردن و بردن یا کامل باختن شما یک ساعت به‌طول بیانجامد. زیرا اگر در گرفتن پایگاه‌ها موفق نشوید، یک فرصت دوباره به شما داده می‌شود. به‌عبارتی بازی در چند دور برگزار خواهد شد و هر بار اگر تیم حمله کننده موفق به در اختیار گرفتن پایگاه‌ها نشود، بازنده کلی بازی خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده