نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

بررسی بازی Titanfall 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا

در فاصله چند روز مانده به عرضه Titanfall 2، نمره‌های آن منتشر شده است و حال مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

طرفداران بازی‌های سبک شوتر اول‌شخص این روز‌ها گزینه‌های بسیار با کیفیتی دارند. Battlefield 1 که آن‌ها را مستقیم به دل نبرد‌های جنگ جهانی اول می‌برد و چندی دیگر هم Titanfall 2 که مبارزه با تایتان‌های عظیم‌الجثه را تقدیم‌شان خواهد کرد. تایتانفال 2 را که استودیو ریسپاون اینترتینمنت ساخته، در تاریخ ۷ آبان برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه خواهد شد و نمره‌های منتشر شده از آن نشان می‌دهند که با یک بازی بسیار خوب طرف هستیم.

Titanfall 2 همچنین تفاوت‌هایی با نسخه اول خود دارد؛ اول اینکه بازی دیگر در انحصار کنسول‌های مایکروسافت نیست و از آن مهم‌تر اینکه یک بخش داستانی هم دارد که سازندگان تبلیغات زیادی روی آن انجام داده‌اند. در این بخش از بازی گیمر‌ها کنترل یک خلبان با نام جک کوپر را برعهده می‌گیرند که همراه با تایتان کلاس ونگاردش با نام BT-7274 باید مراحل را پشت سر بگذارد.

اما قطعا تمرکز اصلی بازی روی بخش چند‌نفره خواهد بود. در این بخش ۶ تایتان جدید به بازی اضافه شده است که قطعا باعث خواهد شد تنوع گیم‌پلی بازی بیش از پیش شود. هریک از این تایتان‌ها توانایی‌های مخصوص خود را دارند و گیمر‌ها قادر خواهند بود به اقتضای سبک بازی دلخواه‌شان، از آن‌ها استفاده کنند.

در ادامه مروری خواهیم داشت به نمره‌های این بازی از سایت‌های معتبر دنیا:

  • Titanfall 2
  • سازنده: ریسپاون اینترتینمنت
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ عرضه: ۷ آبان
  • سبک: شوتر اول‌شخص

Titanfall 2

گیم‌اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

در دوره و زمانه‌ای که بازی‌های شوتر یا روی بخش تک‌نفره تمرکز دارند یا روی بخش چند‌نفره، تایتان‌فال ۲ ترکیب دلچسبی از هر دو ارائه می‌دهد. روند بخش داستانی بازی عالی است و موارد جدیدی که به بخش چندنفره آن اضافه شده‌اند هم بسیار کامل و لذت‌بخش هستند و فقط با یک تغییر سطحی روبرو نیستیم. طرفداران سبک شوتر اول‌شخص حتما باید این بازی را تجربه کنند.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

تایتان‌فال ۲ یک سرزندگی و هیجان خاصی دارد که نسخه اول این بازی فاقد آن بود. در نسخه اول نبرد‌های بازی حالتی یکنواخت داشتند، ولی در این بازی گاهی نبرد‌ها شلوغ و سریع می‌شوند و گاهی هم به آرامشی هرچند مقطعی می‌رسند که همین امر باعث می‌شود روند بازی بسیار جالب باشد. در اصل Titanfall 2 همان بازی‌ای است که ریسپاون قصد داشت در سال ۲۰۱۳ بسازد ولی موفق نبود و می‌توان گفت که این اثر یک شوتر ناب، یک بازی لذت‌بخش و یک تجربه فوق‌العاده است.

گیمز رادار: ۹۰ از ۱۰۰

بخش داستانی بازی با اینکه کوتاه‌تر از حد انتظار است، ولی روند بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی دارد و مشخص است که سازندگان تلاش زیادی برای خلق این بخش کرده‌اند. بخش چند‌نفره هم تمامی ویژگی‌های مثبت نسخه اول بازی را حفظ کرده و در عین حال ویژگی‌های جذاب بسیار زیادی هم به آن‌ها اضافه کرده است. در مجموع تایتان‌فال ۲ به خوبی توانسته است پتانسیل‌های حقیقی این سری شوتر را شکوفا کند و یک بازی عالی است.

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Titanfall 2 ضمن حفظ ویژگی‌های مثبت نسخه اصلی، المان‌های عالی دیگری هم دارد که همه و همه باعث می‌شوند بازی به یک تجربه عالی تبدیل شود. سیستم حرکتی نسخه اول در تایتان‌فال ۲ هم دیده می‌شود و بسیار لذت‌بخش است. بازی بخش داستانی دارد که شاید برخی المان‌های آن را در دیگر بازی‌ها مشاهده کرده باشیم، ولی رابطه بین خلبان و تایتان و ساختار مراحل حس خوبی به گیمر منتقل می‌کند. در نهایت بازی بخش چند‌نفره‌ای دارد که شاید تنوع سلاح‌های آن مثل برخی بازی‌ها زیاد نباشد و برخی نقشه‌ها هم در سطح نقشه‌های خوب بازی نباشند، ولی به خوبی ساعاتی مفرح و هیجان‌انگیز برای گیمر پدید می‌آورد.

پولیگان: ۷۰ از ۱۰۰ (نمره این سایت به بازی هنوز قطعی نشده است و ممکن است تغییر پیدا کند)

مشکل اصلی Titanfall 2 این است که سازندگان نتوانسته‌اند با اعتماد به نفس تغییرات جدید را در بازی اعمال کنند و همین امر هم باعث شده که بازی علی‌رغم داشتن مکانیزم‌های بسیار عالی در هر دو بخش تک‌نفره و چندنفره، در رسیدن به یک هدف کلی ناکام بماند. البته بازی جذابیت‌های بیش‌تری نسبت به نسخه قبلی خود دارد و با استاندارد‌های امروزی یک بازی «کامل» به حساب می‌آید. ولی یک ناهماهنگی کلی هم در آن دیده می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده