نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱

بازی Titanfall 2 روی پلی استیشن 4 پرو با کیفیت بالاتری اجرا می‌ شود

بازی Titanfall 2 بر روی کنسول جدید سونی یعنی پلی استیشن 4 پرو عملکرد بهتری خواهد داشت.

دومین شماره از سری تیراندازی اول شخص «تایتانفال» تا سه روز دیگر منتشر می‌شود. تهیه‌کننده تایتانفال 2 طی گفتگویی که به تازگی با وبسایت Stevivor انجام داده اعلام کرد که این بازی بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو با کیفیت فنی و بصری بالاتری اجرا می‌شود. درو مک‌کوی گفت از آنجا که پلی‌استیشن 4 پرو نسبت به نسخه اولیه این کنسول از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار است می‌تواند Titanfall 2 را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به صورت روان‌تر اجرا کند. این بازی بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان از رزولوشن پویا بهره می‌برد؛ بدین معنی که در صحنه‌های شلوغ و لحظاتی که از لحاظ پردازشی به کنسول فشار وارد می‌شود، بازی به طور خودکار رزولوشن تصویر را کاهش می‌دهد تا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را حفظ کند. حالا توان پردازشی بالاتر پلی‌استیشن 4 پرو این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به کاهش رزولوشن، نرخ فریم ۶۰ در تمام لحظات بازی پایدار بماند.

البته مک‌کوی به این موضوع نیز اشاره کرد که اگرچه تایتانفال 2 بر روی پلی‌استیشن 4 پرو کیفیت بصری بالاتری را به نمایش می‌گذارد، اما از رزولوشن 4K که این روزها زیاد درباره آن شنیده‌ایم پشتیبانی نخواهد کرد. تهیه‌کننده Titanfall 2 توضیح داد:

اگر به این زودی‌ها بازی‌های بزرگ (AAA) بتوانند رزولوشن 4K را به صورت پیش‌فرض به نمایش بگذارند من واقعا شگفت‌زده خواهم شد. این امر به قدرت پردازشی بسیار بالایی نیاز دارد که واحد پردازش گرافیکی (GPU) را با مشکل مواجه می‌سازد.

رزولوشن و نرخ فریم بهتر تنها مزایایی نیستند که طرفداران را به تجربه Titanfall 2 روی پلی‌استیشن 4 پرو ترغیب می‌کنند؛ این بازی روی کنسول جدید سونی پایداری فنی بیشتری دارد و به گفته مک‌کوی، قابلیت‌های پلی‌استیشن 4 پرو به بازیسازان استودیوی ریسپاون این امکان را داده تا کیفیت سایه‌ها و همچنین اجزای محیط بازی را ارتقا دهند.

اخیرا در خبرها داشتیم که Titanfall 2 از همان زمان انتشارش قابلیت اجرا روی پلی‌استیشن 4 پرو را دارد؛ یعنی این بازی برای اجرا شدن روی کنسول جدید سونی نیاز به ارائه بروزرسانی یا محتوای اضافی نخواهد داشت.

پلی‌استیشن 4 پرو قرار است در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) و با قیمت ۳۹۹ دلار وارد بازار شود، در حالی که تایتانفال 2 روز جمعه ۷ آبان (۲۸ اکتبر) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده