پیش نمایش بازی Call of Duty: Infinite Warfare

پیش نمایش بازی Call of Duty: Infinite Warfare

دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

این بار همراه با Call of Duty به آینده‌ای دور می‌رویم؛ جایی که منابع زمین رو به پایان است و شخصی قصد تصرف کهکشان را دارد.

سال‌ها از عرضه سری Call of Duty می‌گذرد. این مجموعه پرفروش از جنگ جهانی دوم کار خود را آغاز کرد و با سری شاهکار Modern Warfare به اوج رسید، سپس با آثاری مانند سری Black Ops و Advanced Warfare بازه‌های زمانی مختلف را روایت کرد. اما این بار همان استودیویی که سری جاودانه Modern Warfare را خلق کرد، به زمان حال و آینده راضی نشد و می‌خواهد پا به کهکشان و نبردهای فضایی بگذارد. اما داستان بازی Infinite Warfare که استودیو اینفینیتی وارد قصد روایت آن را دارد از کجا شروع می‌شود؟

در آینده‌ای نه چندان دور، آینده‌ای که در گذشته آن با کاپیتان پرایس، سوپ مکتاویش و گوست دنیا را از شر تروریست‌ها نجات دادیم، منابع طبیعی زمین به خاطر افزایش جمعیت به شدت رو به کاهش است. این اتفاق باعث شده تا کشورهای دنیا با اتحاد یکدیگر ارگانی به نام اتحاد بین‌المللی فضایی که در بازی با نام UNSA بیان خواهد شد را تشکیل دهند تا تمامی امورات فضایی مانند تجارت و سفر را تحت کنترل خود درآورند و به دنبال منابع جدید در منظومه شمسی باشند. در یکی از سالگردهای تشکیل ارگان UNSA، نیرویی مرموز به نام SATO به تمامی اشخاص مهم، مردم و ارتش حمله می‌کند و به شکل غافل‌گیر کننده‌ای بسیاری از انسان‌ها را از بین می‌برد.

بسیاری از سران و فرمانده‌های ارتش در این حمله ناگهانی از بین رفتند و حالا بالاترین مقامی که در ارتش باقی مانده است وظیفه نجات دنیا در برابر این گروه شیطانی را دارد. این شخص کسی نیست جز کاپیتان نیک رِیِس، خلبان درجه یک نیروی هوایی. حال او باید توسط بزرگ‌ترین کشتی جنگی ارگان UNSA که رتربیوشن (Retrubution به معنای کیفر) نام دارد، به همراه تمامی خدمه آن، به نبرد با سالِن کوچ، رهبر نیروهای SATO بپردازد. SATO از آن دست ارگان‌هایی است که به عقیده آن‌ها، انسان‌ها منابع زمین را به نابودی کشیده‌اند و سعی دارند تا با کنترل فضا و زمین آینده بهتری را از راه و روش خود برای دنیا بسازند! اما خب به دلیل خشونت بیش از اندازه آن‌ها، ما در جناه مقابل و از نگاه کاپیتان ریس به مقابه با این ارگان خواهیم پرداخت.

call of duty: infinite warfare

اکتیویژن و استودیو اینفینیتی وارد سعی کرده‌اند تا از چهره‌های شناخته شده و محبوب دنیای سینما و دنیای ورزش استفاده کنند. شاید محبوب‌ترین چهره در بین تمامی کاراکترهایی که در بازی Infinite Warfare با او رو به رو خواهیم شد کسی نیست جز کیت هرینگتون؛ بازیگر فوق‌العاده محبوب سری Game of Thrones. کیت هرینگتون در نقش اصلی‌ترین دشمن بازی، همان سالن کوچ ایفای نقش می‌کند. از طرفی دیگر او به همراه سه عضو دیگر به نام‌های کالیب تهیس، آتیلا زالانی و در نهایت بردلی فیلیون با بازی کانر مک‌گرگور، بازیکن حرفه‌ای و محبوب ورزش UFC، دشمنان شما در این بازی خواهند بود.

در Infinite Warfare شما یک کاپیتان هستید و همه چیز به دستورات شما پیش می‌رود

اما در طرف مقابل، شخصیت‌های مثبت را نیز چهره‌های نسبتا آشنایی نقش‌پردازی می‌کنند. شخصیت پردازی کاپیتان نیک ریس، کاراکتر اصلی بازی Infinite Warfare بر عهده برایان بلوم، یکی از صداپیشه‌های پرکار صنعت سینما و گیم است. در کنار او، کاشیما با بازی اریک لادین که با کارهایی نظیر فیلم American Sniper و سریال‌هایی مانند Boardwalk Empire ,  و The Killing شناخته می‌شود، ستوان نورا سالتر، با بازی گری هایدر بازیگر سریالی نظیر True Blood، گروهبان عُمَر با بازی دیوید اروود که در سریال‌هایی مانند Homeland ایفای نقش کرده و بسیاری از بازیگران دیگر بازی Call of Duty: Infinite Warfare ایفای نقش خواهند کرد.

از حالا نمی‌توان گفت بخش داستانی CoD: Infinite Warfare چگونه عمل خواهد کرد و آیا موفق خواهد شد یا خیر. از طرفی شاهد افت شدید این سری در بخش داستانی هستیم و از طرفی دیگر، استودیو اینفینیتی وارد برای طراحی و داستان‌سرایی بخش داستانی این قسمت، اشخاصی کاربلد و با تجربه را به استخدام درآورده است. از جمله آن‌ها می‌توان به  تیلور کورُساکی، کارگردان‌ داستان‌سرایی استودیو ناتی داگ و جیکوب مینکوف، کارگردان طراح این استودیو اشاره کرد و همین امر باعث شده تا به بخش تک نفره بازی نسبت به چند شماره اخیر سری Call of Duty امیدوارتر باشیم.

call of duty: infinite warfare

البته درست است که بخش زیادی از این بازی در کهکشان سپری خواهیم کرد، اما این طور هم نیست که برای همیشه با زمین خداحافظی کنیم! نبردها و ماموریت‌های مختلف به چند دسته تقسیم شده‌اند، بخشی در روی زمین، بخشی درون کشتی‌های فضایی بزرگ و حتی بخشی را درون جاذبه صفر پشت سر خواهیم گذاشت. بخش داستانی و پیش‌روی در آن به دو ماموریت‌های اصلی و فرعی تقسیم می‌شود. سازندگان با این کار سعی کرده‌اند تا بخش خطی اصلی بازی را شاخ و برگ بدهند و داستان را با جزییات بیشتری برای بازیکنان تعریف کنند. اما تمامی این ماموریت‌ها، توسط همان سه بخش اصلی دنبال می‌شوند، سفینه‌های فضایی، جاذبه صفر و بخشی هم روی زمین.

یکی از نکات جالب ساخت بازی این است که استودیو اینفینیتی وارد برای ساخت محیط‌های کهکشانی Infinite Warfare، از یک متخصص آزمایشگاه پیش‌رانش ناسا کمک گرفته است. کره ماه، قمر اروپا (یکی از ماه‌های سیاره مشتری)، تایتان (بزرگ‌ترین ماه سیاره زحل)، سیاره زهره و مریخ برای این بازی خلق شده‌اند که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها باشکوه، برخی شبیه به یک ایستگاه فضایی و برخی‌ هم همانند خرابه‌هایی رها شده طراحی شده‌اند.

اما چیزی که در این قسمت از Call of Duty با نسخه‌های گذشته فرق دارد، این است که شما دیگر یک سرباز نیستید که زیر دست اسطوره‌هایی نظیر کاپیتان پرایس در برابر دشمنان قرار بگیرید. در Infinite Warfare شما یک کاپیتان هستید و همه چیز به دستورات شما پیش می‌رود. بنابراین، این که چه زمانی به کدام مرحله و ماموریت بروید، دست شما خواهد بود. می‌توانید در بین ماموریت‌های اصلی، به ماموریت‌های فرعی بپردازید یا به طور کلی آن‌ها را بیخیال شوید و داستان اصلی را تمام کنید. در بین تمامی محیط‌های خلق شده بازی، مرکز تمامی ماموریت‌ها، همان کشتی بزرگ رتربیوشن است.

call of duty: infinite warfare

اما گیم‌پلی بازی نیز با ترکیب عناصر قدیمی و جدید شکل گرفته و در هر دو بخش داستانی و چند نفره شاهد تغییراتی هستیم. جت‌پک‌ها و پاور اسلایدینگ‌ها از شماره قبل به این قسمت بازگشته‌اند تا Infinite Warfare حسی آشناتر برای بازیکنان داشته باشد. البته استودیو اینفینیتی وارد سعی کرده تا با ایجاد المان‌هایی آشنا در بازی خود، روی برخی از جزییات دیگر کار کند. برای مثال، سیستم کلاس‌بندی شماره قبل هم به این قسمت بازگشته است اما بسیار متنوع‌تر. بهتر است نگاهی کوتاه به کلاس‌های بازی Call of Duty: Infinite Warfare بندازیم.

Synaptic

call of duty: infinite warfare

این کلاس برای افرادی طراحی شده است که مبارزات نزدیک و سرعتی را ترجیح می‌دهند و به نوعی عنصر ران اند گان را به بازی تزریق می‌کند. جت پک‌های این کلاس سریع شارژ می‌شوند و بعد از کشتن هر دشمن با دریافت یک نیروی افزایشی قادر است سریع بدود. البته به خاطر داشته باشید که او یک ربات است نه یک انسان. ابزار نبردی که در اختیار دارد شامل یک اکولایز است. اکولایزر دو اسلحه کاملا اتومانیک است که به دست‌های این ربات متصل شده‌اند. همچنین ابزاری به نام ریپر در اختیار دارد که با استفاده از آن می‌توان در مبارزات تن به تن کار دشمن را یکسره کرد. همچنین ابزار سوم این کلاس شامل ریوایند است که این اجازه را به بازیکنان می‌دهد تا به طور محدود به حالت گذشته خود بازگردند و سلامتی و مهمات خود را احیا کنند.

Phantom

CoDاین کلاس در استتار و مخفی‌کاری و همچنین در مبارزات از راه دور تبهر دارد. او قادر است دشمنان را در میادین مبارزه علامت‌گذاری کند و اگر هم‌تیمی‌ها دشمن علامت‌گذاری شده را بکشند، فانتوم نیز امتیاز کسب خواهد کرد. همچنین او دارای یک سپر پشتی است تا از حملاتی که پشت سر او رخ می‌دهد در امان باشد. ویژگی خوب او این است که اگر دشمنان در نزدیکی او باشند، با اخطارهای کوچک صوتی متوجه آن‌ها خواهد شد و می‌تواند خود را آماده رویارویی با آن‌ها کند. او دارای یک اسلحه دوربرد الکترومغناطیسی است که می‌تواند دشمنان را با قدرت هرچه تمام به دیوار میخکوب کند. همچنین زرهی که بر تن دارد به او اجازه می‌دهد تا برای مدتی محدود نامرئی شود.

Warfighter

CoD

وارفایترها جزو کلاس‌هایی هستند که سعی دارند حس و حال سربازان گذشته سری Call of Duty را در این قسمت حفظ کنند. از جمله قابلیت‌های او می‌توان به پینگ اشاره کرد. این قابلیت باعث می‌شود تا هر بار که یک وارفایتر دشمنی را بکشد، محل مرگ او در نقشه علامت‌گذاری شود تا هم‌تیمی‌ها از مکان او با خبر شوند. همچنین امتیازاتی که او دریافت می‌کند پس از مرگ او از بین نخواهند رفت، که البته این قابلیت فقط با یک بار مرگ عملی خواهد بود. او یک اسلحه Y شکل مانند دارد که قادر است به صورت کمانه‌دار شلیک کند. چه دشمنانی که در رو به روی این اسلحه باشند و چه دشمنانی که در یک گوشه قرار گرفته باشند، به لطف این اسلحه جان‌شان در خطر خواهد بود. او همچنین قادر است برای مدتی محدود خیلی سریع بدود و همچنین دو برابر نسبت به سایر کلاس‌ها امتیاز کسب کند.

Stryker

CoD

این کلاس برای پشتیبانی از سایر اعضای تیم مجهز شده است. آن‌ها دارای ابزاری به نام Relay هستند که با استفاده از آن، دشمنانی که قابل رویت باشند را به بازیکن اعلام خواهد کرد. همچنین ابزاری به نام Trophy Drone در اختیار دارد که با پرواز و منفجر شدن خودکار قادر است جلوی نارنجک‌های دشمن را بگیرد. همچنین ابزار سوم این کلاس که Hardened نام دارد باعث می‌شود تا سلامتی بازیکن افزایش پیدا کند. اسلحه Gravity Vortex این کلاس یک لانچر است گلوله‌های دوربرد اما کم سرعت را روانه دشمن می‌کند، اما در عین حال باعث برهم زدن جاذبه اطراف خود می‌شود و با کشیدن دشمنان به سمت خود به آن‌ها صدمه می‌زند. او دارای میکرو تورت‌هایی است که با قرار دادن آن‌ها در سطوح مختلف به کمک دیگر بازیکنان قادر هستند تا دشمنان را نابود کنند. ابزار نهایی آن‌ها سِنتورین نام دارد که قادر است گلوله‌های دوربرد دشمنان را نابود کند و باعث ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی شود.

MERC

CoD

این کلاس روی کارهای دفاعی و آتش‌بازی‌هایی با سلاح سنگین تمرکز دارد. او به لطف قابلیت Infusion قادر است تا سلامتی خود را سریع‌تر احیا کند. او همچنین این توانایی را دارد تا سلاح سنگین را با کمترین مشکل و تاثیر بر استفاده از آن‌ها در اختیار داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های او می‌توان به Shock Wave اشاره کرد. هنگامی بین زمین و هوا هستید، با زدن یک دکمه می‌توان یک شک محکم و شدید را به زمین وارد کرد و به دشمنان اطراف آسیب رساند. اسلحه‌ی منحصر به فرد او اژدهای فولادی نام دارد. این اسلحه سنگین قادر است تا روی چندین هدف به طور همزمان تمرکز کند. ابزار دیگر او Bull Charge نام دارد که توسط این سپر قادر هستید سر خود را پایین بندازید و به سرعت به دل دفاع دشمن بزنید! آخرین ابزار او اکتیو آرمور نام دارد. این وسیله با ایجاد یک ولتاژ بالا در سیستم زره، تیرهایی که به سمت او شلیک می‌شوند تبخیر می‌کند!

 

call of duty: infinite warfare

اما چیزی که شاید برای خیلی‌ها خوب و برای خیلی‌ها نکته منفی به شمار می‌رود، اسلحه‌های Infinite Warfare هستند. با توجه به این که بازی در آینده رخ می‌دهد، خبری از اسلحه‌هایی با ظاهر کلاسیک نیست. اما این دلیل نمی‌شود که شاهد اسلحه‌های آشنا در بازی نباشیم. اسلحه‌هایی نظیر SMG، LMGها، اسنایپرها و شات‌گان‌ها در بازی حضور دارند، اما انتظار نداشته باشید که ظاهر قدیمی خود را در این بازی حفظ کرده باشند. در کنار آن‌ها نیز شاهد اسلحه‌های جدید لیزری، الکترونیکی و بسیاری دیگر خواهیم بود. اسلحه‌های بالیستیک همچنان نقش پر رنگی در بازی ایفا خواهند کرد، اما در کنار آن‌ها اسلحه‌های انرژی نیز در Infinite Warfare نقش برجسته‌ای دارند؛ خشاب این اسلحه‌ها را تعویض نخواهید کرد، بلکه آن‌ها شارژ می‌شوند و بر اساس باتری خود میزان تیرها مشخص می‌شود.

اما در کنار اسلحه‌های پیشرفته و قدیمی که تعداد بی‌شماری از آن‌ها را در حین بازی به دست خواهید آورد، قادر هستیم تا با به دست آوردن واحد پولی به نام سَلوِج، اسلحه‌های منحصر به فردی را خلق کنیم که هر کدام می‌توانند دارای عملکرد و ظاهری متفاوت و ویژه باشند. همچنین به خاطر داشته باشید که تمامی بازیکنان این امکان را دارند تا ابزار جدید و تکنیکی مختلفی را به همراه داشته باشند. ابزاری مانند نارنجک‌های دنبال کننده که دشمن را ابتدا دنبال می‌کنند و سپس منفجر می‌شوند، شاک سنتری‌هایی که قادرند تیرهای الکترونیکی به سمت دشمن روانه‌ کنند، پهپادهایی که در طول مبارزه به کمک‌تان خواهند آمد و حتی نارنجکی به نام سیاه چال که دشمنان را به خود جذب می‌کند شامل این ابزار اضافی خواهند بود.

call of duty: infinite warfare

بخش زامبی بازی شما را به حال و هوای دهه هشتاد میلادی خواهد برد!

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های سری Call of Duty، همیشه حالت زامبی بازی بوده است. Infinite Warfare نیز از این قاعده مستثنا نیست و این‌بار شاهد حالت Zombies in Spaceland هستیم. این بخش از بازی شبیه به دهه ۸۰ طراحی شده است و حتی ساندترک‌های این بخش نیز از بین آهنگ‌های آن دهه انتخاب شده است. در این بخش از بازی شما به عنوان یکی از چهار کاراکتر دهه هشتادی وارد بخش داستانی Zombies in Spaceland خواهید شد. داستان بازی از جایی شروع خواهد شد که این چهار کاراکتر به دعوت یک کارگردان به سینما می‌روند که ناگهان با موج عظیمی از زامبی‌ها رو به رو خواهند شد و باید در برابر آن‌ها ایستادگی کنند.

Call of Duty: Infinite Warfare شامل بخش دیگری هم به نام Mission Teams می‌شود. در این ماموریت‌های تیمی، بازیکنان این فرصت را در اختیار خواهند داشت تا با انجام آن‌ها به راحتی سطح خود را بالاتر ببرند. در حال حاضر چهار ماموریت برای این بخش در نظر گرفته شده است که محتوا و امتیازات منحصر به فردی پس از انجام‌شان کسب خواهید کرد. Mission Teams هم یک بخش رقابتی دوستانه است و هم با انجام دادن ماموریت‌ها XP دریافت خواهید کرد.

آن چیزی که در ظاهر مشخص است، خبر از این می‌دهد که با یک بازی تکراری دیگر رو به رو هستیم، اما اطلاعاتی که از بازی وجود دارد، و تمام تلاشی که استودیو اینفینیتی وارد برای ساخت یک بخش داستانی خوب انجام داده است، نوید یک بازی بسیار خوب از سری Call of Duty را می‌دهد. به هر حال باید برای مشخص شدن نتیجه باید تا زمان انتشار بازی صبر کنیم.

منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده