نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

DeNA استودیوی خود در سن فرانسیسکو را تعطیل کرد

کمپانی DeNA استودیوی DeNA Global و دیگر شرکت‌های تابعه‌اش در کشورهای غربی را تعطیل کرد.

DeNA، کمپانی فعال در زمینه‌ی تجارت الکترونیک و بازی‌های موبایل، رسما استودیوی DeNA Global واقع در شهر سن‌فرانسیسکو را تعطیل کرد. دنا، یا آن‌طور که ژاپنی‌ها می‌گویند «دی‌ان‌ای»، همچنین به فعالیت دیگر شرکت‌های تابعه‌اش در غرب خاتمه داد و در این راستا ngmoco، ناشر بازی‌های موبایل، را هم به حالت تعطیل درآورد.

دی‌ان‌ای با ارسال پیامی خطاب به سرمایه‌گذاران‌اش نوشت:

طی سال مالی متنهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۶ (روز ۱۲ فروردین)، DeNA ساختار سازمانی و سرمایه‌گذاری [خود] در حوزه‌ی گیم را در غرب بهینه کرد. از آن زمان، [این مجموعه] با ساختاری ناب (Lean structure) به توسعه دادن بازی‌ها برای بازار غرب ادامه داده است. با وجود این، از آنجا که بازی‌های موردبحث در سطح انتظارات ظاهر نشدند، DeNA تصمیم گرفته است تا شرکت‌های تابعه‌اش، از جمله DeNA Global، را در غرب منحل کند و به معرض فروش بگذارد.

دی‌ان‌ای در حال حاضر در کنار نینتندو، کمپانی هم‌وطن‌اش، سرگرم توسعه دادن بازی‌های موبایل است و همچنان به فعالیت‌اش در ژاپن و چین ادامه خواهد داد. این مجموعه در نظر دارد تا به‌جای فعالیت مستقیم در آن‌سوی دنیا و همین‌طور «توسعه دادن بازی‌ها در استودیوهای بومی» خود، به‌سوی «همکاری با شرکای خارجی» حرکت کند. همکاری نینتندو و دی‌ان‌ای تا اینجا به انتشار اپ اجتماعی Miitomo منجر شده و قرار است تا پیش از مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) چهار بازی-اپلیکیشن موبایل دیگر هم توسط این دو کمپانی منتشر شود.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده