// دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

مایکروسافت: اسکورپیو تنها کنسول قادر به ارائه رزولوشن 4K و تجربه واقعیت مجازی حقیقی است

کمپانی مایکروسافت در صفحه مربوط به پروژه اسکورپیو به در وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس از برتری‌های این کنسول گفته است.

بازار بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر به رقابتی نفس‌گیر بین تولید‌های کنسول‌ها به خصوص مایکروسافت و سونی تبدیل شده است و هر‌یک از کمپانی‌ها با ارائه تبلیغاتی که بر روی برتری‌های محصولات آن‌ها تمرکز دارند، سعی در جذب هر‌چه بیشتر مخاطبین دارند. این در حالی است که بخش اعظمی از بازی‌های ویدیویی بر هر دو پلتفرم عرضه شده و مشخصات سخت‌افزاری کنسول‌ها بسیار شبیه یه یکدیگر است. تا مدتی پیش رقابت بین کنسول‌های نسل هشتم بر سر رزولوشن 4K و فناوری HDR بود، اما اکنون با عرضه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR این جنگ رنگ‌و‌بویی تازه گرفته است.

در واقع این اقدام کمپانی سونی باعث شده است که پلتفرم پلی‌استیشن بتواند لقب «اولین کنسول خانگی که امکان تجربه بازی‌های واقعیت مجازی را برای مخاطبین فراهم می‌کند» را به خود اختصاص دهد و بدون شک بازی‌های واقعیت مجازی Battlezone ،Rigs و Thumper در نسخه قوی‌تر پلی‌استیشن 4 که با پسوند «پرو» شناخته می‌شود تجربه‌ بهتری را رقم خواهند زد. اما در طرف مقابل کمپانی مایکروسافت باری دیگر از حربه‌های تبلیغاتی استفاده کرده و در صفحه مربوط به پراجکت اسکورپیو در وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس، این کنسول را «تنها کنسولی بازار که قادر به اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K و ارائه تجربه واقعیت مجازی حقیقی بوده» معرفی کرده است. در این صفحه علاوه بر جمله مذکور، به ویژگی‌هایی اعم از قدرت ۶ ترافلاپس، پردازنده هشت هسته‌ای و سازگاری با تمامی بازی‌ها و لوازم جانبی ایکس‌باکس وان اشاره شده است که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

Project Scorpio

ما در زومجی هدست واقعیت مجازی Playstation VR را جعبه‌گشایی کرده و در روز‌های آینده به تفصیل به بررسی این محصول خواهیم پرداخت. 


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده