نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

انتظار مایکروسافت از بخش گیمینگ در تعطیلات پایان سال: عملکرد قوی و کاهش درآمد

مایکروسافت انتظار دارد که بخش گیمینگ‌اش در تعطیلات پایانی ۲۰۱۶ وضعیت خوبی داشته باشد؛ درحالی‌که کاهش درآمد را ناگزیر می‌داند.

کمپانی مایکروسافت اخیراً نشستی را برای ارائه‌ی نتایج مالی‌اش در سه‌ماهه‌ی گذشته، برگزار کرد. در این نشست، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، و امی هود، مدیر ارشد مالی، حضور داشتند و درباره‌ی عملکرد بخش گیمینگ کمپانی و چشم‌اندازشان از وضعیت پیش رو در تعطیلات پایانی سال ۲۰۱۶، صحبت کردند.

نادلا در صحبت‌های‌اش از گیمینگ به‌عنوان عاملی اصلی برای جذب کردن مخاطبان به‌سوی ویندوز 10 یاد کرد و گفت:

گیمینگ در ویندوز 10 یکی از عوامل عمده‌ی جذب و نگه‌داری [مشتریان] به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه [زمینه‌ی دستیابی به] تجربیات و سناریوهای تازه‌ای را در میان دستگاه‌های ویندوزی فراهم می‌کند. طی سه‌ماه‌ی گذشته ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده بوده است و [این وضعیت] در آستانه‌ی ورود به فصل تعطیلات، پیشرانه‌ای قدرتمند را برای ما فراهم می‌کند.

جامعه‌ی طرفداران پر و پا قرص ایکس‌باکس لایو به رشدش در ویندوز 10، اندروید و iOS ادامه می‌دهد؛ رشدی که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. اکنون ما در تبلت‌ها و پی‌سی‌های مجهز به ویندوز 10 رقم ۲۰ میلیارد ساعت گیم‌پلی را داریم که نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته با افزایشی دست‌کم ۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

xbox one

در این میان، امی هود خاطرنشان کرد که درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه در سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است؛ به‌دلیل آنکه اکنون از فروش سخت‌افزار کنسول‌ها مبالغ پایین‌تری عاید این کمپانی می‌شود. وی همچنین گفت که با توجه به رشد ۲۱ درصدی شاخص ماهانه‌ی کاربران فعال در ایکس‌باکس لایو، انتظار می‌رود که این کمپانی همچنان بتواند در جذب کردن مخاطبان گیمرش موفق باشد.

هود سپس به پیش‌بینی مایکروسافت از وضعیت پیش رو در فصل تعطیلات امسال، اشاره کرد و گفت که مجموعه‌اش انتظار دارد که طی این مدت در آمریکا و انگلستان حضور قدرتمندی داشته باشد؛ هرچند که با در نظر گرفتن کاهش قیمت محصولات و همچنین مهاجرت کردن مشتریان از ایکس‌باکس 360 به‌سوی کنسول‌های ایکس‌باکس وان، سطح درآمد مایکروسافت نسبت به گذشته کاهش خواهد داشت. وی در این‌باره گفت:

در حوزه‌ی گیمینگ ما انتظار داریم که طی تعطیلات [پایانی امسال] در بازارهای کلیدی، مانند ایالات متحده و انگلستان، سهم بالایی [از بازار] را کسب کنیم؛ اما با توجه به کاهش سطح قیمت‌ها و همین‌طور کاسته شدن از [تعداد] کنسول‌ها، در پی اقبال [مشتریان] به‌سوی ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان S، به‌طور کلی درآمد [این بخش] با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

با توجه به [نزدیک شدن به] فصل تعطیلات انتظار می‌رود که روند رو به رشد جذب و حفظ کردن [مخاطبان] در پلتفرم گیمینگ‌مان همچنان ادامه داشته باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده