نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

علاقه مندی جاس ودون به ساخت فیلمی از دنیای Star Wars

جاس ودون در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که می‌خواهد فیلمی از دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) را تولید و اکران کند.

جاس ودون، کارگردان کار کشته و برجسته سینما، که کارگردانی دو فیلم بزرگ ابرقهرمانی را بر عهده داشته است، از علاقه خود به ساخت یک فیلم از دنیای Star Wars خبر داده است. او که کارگردانی دو فیلم انتقام‌جویان (The Avengers) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) را بر عهده داشته است، در مصاحبه جدید خود از تجربه کار با مارول و اینکه او چگونه می‌تواند در یک مجموعه‌های پر طرفدار دیگر حضور داشته باشد، صحبت کرده است. ودون در مصاحبه با کامپلکس توضیح داد که او چگونه از ایجاد و برقراری یک جهان لذت می‌برد و همچنین گفت که ساخت یک فیلم از دنیای جنگ ستارگان از بالاترین اولویت برای او برخوردار است. او گفت:

این یک کار جالب و سرگرم کننده بود که انجام دادم که چیزی مثل یک سرویس است که اگر شما فکر کنید تفسیر یا رویدادی لازم است به آن اضافه شود، شما می‌توانید آن را اضافه کنید. این هیچ تفاوتی با داستان سرایی‌های دیگر ندارد. با این وجود برخی از مواقع گروهی می‌خواهند فیلم شما و دنیایی که خلق کردید را کنترل و نظارت کنند که منجر به نابودی آن می‌شود، اما تجربه کاری که با مارول داشتم، آن‌ها به من اجازه دادند که فیلم خودم را بسازم و آن‌ها آزادی عمل زیادی به من دادند. بنابراین، من می‌خواهم یک فیلم جیمز باند بسازم؟ جواب من بله است، ان هتوی دوباره در نقش زن گربه‌ای بازی کند؟ مطمئنا بله و من حاضرم آن فیلم را بسازم.

آیا من می‌خواهم یک فیلم جنگ ستارگان بسازم؟ جواب من بله است. من همیشه نمی‌خواستم که یک فیلم جنگ ستارگان بسازم، اما چندی پیش تریلر فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) را تماشا کردم و من آن را دوست داشتم. من می‌خواهم که یک فیلم جنگ ستارگان بسازم و تصمیم دارم که این کار را انجام بدهم. ساخت یک فیلم جنگ ستارگان مانند نمایش یک جشن عروسی بر روی پرده‌های سینما نیست.

Joss Whedon in Avengers: Age of Ultron

ودون پیش از این در مصاحبه‌ای از علاقه خود به ساخت فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) خبر داده بود، او در آن زمان مشغول ساخت فیلم Avengers: Age of Ultron بود و زمان کافی برای حضور در این پروژه را نداشت. ودون در مصاحبه با سی‌ان‌ان در سال ۲۰۱۳ گفت:

زمانی که شنیدم من در گزینه‌های آن‌ها حضور دارم، کمی شگفت زده شدم، من واقعا نمی‌توانم این کار را انجام دهم و اکنون کار ساخت یک فیلم را بر عهده دارم. مشخصا من بر روی فیلم Avengers کار می‌کنم. من در حال حاضر سرگرم ساخت دنباله این فیلم هستم و اکنون در حال کار بر روی فیلمنامه آن هستم و من نمی‌توانم تصور کنم که در کار دیگری نیز حضور داشته باشم.

با وجود نظر ودون در مورد عدم کنترل و نظارت فیلم‌های او توسط مارول، او نظر نسبتا متفاوتی در مورد تجربه کار با مارول برای فیلم Avengers: Age of Ultron داشت که این فیلم نسبت به فیلم اول با نقدهای مثبت کمتری رو به رو شد. ودون قبلاً از مشکلاتی که با مقام‌های اجرایی مارول در ساخت Age of Ultron داشت صحبت کرده بود. آن‌ها در مورد چند سکانس خاص از این فیلم اختلاف نظر داشتند. او در مصاحبه با پادکست امپایر گفت:

رویاها، خانه‌ی هاوک‌آی، این‌ها چیزهایی بودند که مقامات مارول دوست نداشتند. من برای نگه داشتن آن‌ها جنگیدم.

در مورد سکانس غار، آن‌ها یک اسلحه به سمت آن خانه در مزرعه نشانه گرفتند و گفتند «صحنه‌ی غار را بساز وگرنه خانه را حذف می‌کنیم». البته به شکل محترمانه‌ای نظرشان را گفتند. من به آن‌ها احترام می‌گذارم، آن‌ها هنرمندند، ولی این جا بود که اوضاع بسیار ناخوشایند شد. آن موقع آن قدر ناامید شده بودم که گفتم «باشه، حتماً. این کدام فیلم است؟»


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده