// شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمه سریالی Usagi Drop

انیمه سریالی Usagi Drop به‌خوبی دنیای پاک بچه‌ها و نیاز به پدر و مادر را به‌تصویر می‌کشد.

یکی از بهترین سرگرمی‌هایی که تا به امروز با آن روبرو شدم، آشنایی با انیمیشن‌های ژاپنی یا همان انیمه‌ است. خیلی از ما اهل تماشا کردن فیلم و سریال یا انیمیشن‌های غربی هستیم. ولی وقتی پای انیمه بوسط می‌آید، با دنیای متفاوت‌تری روبرو هستیم. دنیایی که می‌تواند جدای از سرگرم کننده بودن، پندآموز نیز باشد. این ویژگی شاید در خیلی از انیمیشن‌های غربی نیز بچشم آید ولی موردی که انیمه را متمایز کرده، نوع روایت و طراحی آن است.

یکی از انیمه‌هایی که تا به امروز به‌خوبی توانسته مخاطبین خودش را تحت تاثیر قرار داده و جدای از سرگرمی، شدیدا پندآموز هم باشد، انیمه Usagi Drop یا همان Bunny Drop است که برگرفته از مانگایی با همین نام است. Usagi Drop ساخته استودیو Prodiuction I.G بوده که روایتی است کوچک از زندگی یک دختر بچه که پا به دنیای آدم بزرگ‌ها گذاشته و پس از مرگ پدر خود می‌فهمد که تنهاست. البته شرایط از پیش تعیین شده جوری است که هرشخص برای حفظ آبروی خود دست رد به سینه این دختر بچه معصوم می‌زند. حال قضیه از چه قرار است؟ مگر شرایط به چه صورت است که هیچکس حاضر به قبول کردن رین، دختر بچه داستان، نیست؟

Usagi Drop

ماجرا از این قرار است که دایکیچی کاواچی، شخصیت اصلی داستان، خوابی عجیب را مشاهده می‌کند. در جریان این خواب وی جوانی‌های پدر بزرگ خود را مشاهده کرده که دست یک دختر بچه کوچک را گرفته است. پس از بیدار شدن و فکر کردن در مورد خواب مورد نظر، آماده می‌شود تا در مراسم فوت پدربزرگ مادریش شرکت کند. حال اینجاست که پای رین به داستان باز می‌شود. دخترکی که در اصل دختر پدر بزرگ دایکیچی است! حال چرا و چگونه این اتفاقات رخ داده موردی است که رفته رفته آن را خواهیم فهمید. مشکل بزرگ‌تر این است که هیچ‌کس علاقه‌ای به قبول کردن رین به فرزندخواندگی ندارد. با این حال دایکیچی وی را به‌صورت موقت به خانه خود برده و با یکدیگر زندگی می‌کنند. در همان سکانس ابتدایی Usagi Drop شما را کنجکاو می‌کند تا پا به پای انیمه همراه شوید و بفهمید ماجرای خوابی که دایکچی دیده چیست. به‌عبارتی این انیمه با یک فضاسازی شما را مشتاق خود کرده و رفته رفته در طول ۱۱ قسمت خود مدام با جواب دادن سوال قبلی، ماجراهای جدیدی را رقم می‌زند. این روند سبب می‌شود تا مخاطب بیش از پیش به تماشا کردن قسمت‌های بعدی مشتاق شده و در نهایت Usagi Drop را به پایان برساند.

نکته دیگری که شدیدا تماشای این انیمه را جذاب کرده، روایت داستان و شخصیت پردازی شخصیت‌های آن است. دایکیچی یک جوان ۳۰ ساله مجرد است که تمام وقت خود را صرف کار و بیرون رفتن با دوستانش می‌کند. حال با ورود رین به زندگی‌اش می‌فهمد وقت آن رسیده که تغییرات بزرگی را در زندگی خود ایجاد کند. وی برای رسیدن به یک سری از خواسته‌ها، باید از خوشی‌ها و عادت‌های قدیمی خود دست بردارد و خب در Usagi Drop بخوبی این موضوع بنمایش گذاشته می‌شود. وقتی پای تشکیل خانواده و فرزند به‌میان می‌آید، نگرانی‌هایی حول این موضوع بوسط می‌آید. از طرفی می‌بایست وقت خود را بیشتر برای فرزندان خود گذاشته و احساسات و نیازهای آن‌ها را برآورده کنید. دقیقا همان مواردی که دایکیچی قصد دارد آن‌ها را انجام داده تا رین را خوشحال‌تر از قبل مشاهده کند. از طرفی رین از همان لحظه که دایکیچی را می‌بیند، مجذوب وی شده و مدام با انجام کارهای بچه‌گانه قصد دارد تا توجه وی را جذب کند. شاید دلیل این کار شباهت بسیار زیاد دایکیچی به پدربزرگ است که از همان ابتدا رین به‌خوبی متوجه این قضیه شده است. جدای از شخصیت‌پردازی، نوع تعامل و رفتارهای شخصیت‌ها به‌خصوص رین و دایکیچی جز دیگر مواردی است که باعث محبوبیت این انیمه شده و Usagi Drop را به‌یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است.

Usagi Drop

شاید با خود بگویید این موارد لازمه‌ی تبدیل شدن به یک انیمه قوی نیست و پس از گذشت چند قسمت روندی یکسان را بوجود می‌آورد. نکته اینجاست که Usagi Drop جدای از موارد گفته شده دارای دو ویژگی است که سبب شده به‌هیچ‌وجه احساس خستگی و تکراری شدن قسمت‌ها به‌شما دست ندهد. اولین ویژگی تعداد قسمت‌های انیمه است. داستان Usagi Drop در ۱۱ قسمت برای مخاطب بازگو خواهد شد. دومین ویژگی وجود چالش‌ها و اتفاقاتی است که در طول این ۱۱ قسمت برای رین و دایکیچی رخ می‌دهد. اصلا فکر نکنید که قرار است مدام شاهد بچه‌داری از سوی شخصیت‌ اصلی انیمه باشید! زندگی شخصی دایکیچی و وقایع رخ داده در اطراف وی دلیلی است که انیمه به‌تنوع بخشیده و از تکراری شدن آن جلوگیری کرده است.

با تمام این تفاسیر Usagi Drop برعکس اکثر انیمیشن‌های ژاپنی، نه دنیای فانتزی در اختیارتان قرار می‌دهد و نه شاهد افسانه و موارد این چنینی هستید. Usagi Drop گوشه‌ای از زندگی یک پسر مجرد و دختری بچه‌ای است که درد بزرگی را متحمل شده است. از دست دادن عزیزترین شخص زندگی و ترس از تنهایی و از دست دادن مابقی اشخاص موردی است که رین با آن دست و پنجه نرم می‌کند. چالش‌ها و اتفاقات روزمره، شادی‌ها، ترس‌ها و ناراحتی‌ها همگی بخشی از زندگی هرشخص است و Usagi Drop بخشی از آن‌ها را بخوبی به‌تصویر کشیده است. از طرفی اصلا و ابدا فکر نکنید که با یک انیمه بچه‌گانه طرف هستید، Usagi Drop بخوبی می‌تواند مخاطبین بزرگسال را سرگرم کند. قطعا مشاهده این انیمه خالی از لطف نیست.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده