نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱

۱۰ بازی پرفروش آمریکا در ماه سپتامبر؛ بازی‌های ورزشی در صدر

گروه NPD گزارش جدید خود پیرامون فروش بازی‌ها در ماه سپتامبر را منتشر کرده است که بازی‌های ورزشی در صدر قرار دارند.

گروه آماری NPD که یکی از معتبر‌ترین گروه‌های ارائه گزارش فروش محصولات مختلف است، میزان فروش بازی‌ها در آمریکا را در ماه سپتامبر اعلام کرده است. در این گزارش هم فروش نسخه‌های دیجیتالی و هم فیزیکی بازی‌ها لحاظ شده است و در مجموع ماه سپتامبر را می‌توان ماه بازی‌های ورزشی دانست. به طوریکه چهار بازی NBA 2K17، Madden NFL 17، FIFA 17 و NHL 17 در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند.

BioShock: The Collection و Destiny: The Collection موفق‌ترین بازی‌های غیرورزشی این ماه بودند و به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. بازی‌های GTA V و Overwatch که در ماه آگوست رتبه‌های چهار و پنج را داشتند، در این ماه با سقوط روبرو شده و در رتبه‌های هفت و هشت قرار گرفته‌اند و رتبه نهم هم در اختیار Forza Horizon 3 است که البته نسخه‌های دیجیتالی آن محاسبه نشده‌اند و این آمار فقط مخصوص نسخه فیزیکی بازی است. و در نهایت بازی Call of Duty: Black Ops 3 هم در جایگاه دهم قرار گرفته است.

قرار گرفتن بازی Forza Horizon 3 بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این بازی از قابلیت Play Anywhere بهره می‌برد و با خرید نسخه دیجیتالی آن می‌توان بازی را روی هردو پلتفرم ایکس‌باکس وان و پی‌سی تجربه کرد و همین امر هم کاربران را به خرید نسخه دیجیتالی ترغیب می‌کند. ولی NPD فروش دیجیتالی این بازی را در آمار فروش آن لحاظ نکرده است و علی‌رغم این موضوع، بازی جایگاه نهم را در اختیار دارد.

میزان فروش نرم‌افزار‌های مرتبط با کنسول‌های بازی و دستگاه‌های قابل حمل، در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ در مقایسه با بازه مشابه در سال گذشته، با افت ۲۲ درصدی روبرو شده است. مجموع فروش این محصولات در سپتامبر ۲۰۱۶ معادل با ۴۵۳/۳ میلیون دلار بوده که این رقم در سپتامبر ۲۰۱۵ برابر با ۵۸۱/۱ میلیون دلار بوده است. با این حال بازار بازی‌های پی‌سی نسبت به بازی زمانی مشابه در سال گذشته رشد سه درصدی داشته و درآمد آن از ۱۹/۳ میلیون دلار به ۱۹/۸ میلیون دلار رسیده است.

در زمینه سخت‌افزار‌ها هم درآمد کلی این محصولات افتی ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و از ۳۱۱/۷ میلیون دلار به ۲۳۴/۴ میلیون دلار رسیده است. در این ماه کنسول ایکس‌باکس وان برای سومین ماه متوالی توانست بیش‌تر از پلی‌استیشن 4 فروش کند و این در حالی است که مدل اسلیم پلی‌استیشن 4 این ماه با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه شده بود. البته یکی از دلایل فروش کم کنسول سونی را می‌توان معرفی مدل ۴۰۰ دلاری پرو دانست که ماه نوامبر وارد بازار خواهد شد.

در پایان می‌توانید ۱۰ بازی پرفروش ماه را در قالب لیست مشاهده کنید:

  1. NBA 2K17
  2. Madden NFL 17
  3. FIFA 17
  4. NHL 17
  5. BioShock: The Collection
  6. Destiny: The Collection
  7. Grand Theft Auto V
  8. Overwatch (بدون محاسبه نسخه‌های فروخته شده از طریق Battle.net در پی‌سی)
  9. Forza Horizon 3 (بدون محاسبه فروش نسخه‌های دیجیتالی)
  10. Call of Duty: Black Ops III


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده