نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱

کنسول نینتندو سوییچ به صورت رسمی معرفی شد

دقایقی پیش، نینتندو با انتشار تریلری از کنسول جدید خود به نام نینتندو سوییچ به صورت رسمی رونمایی کرد.

مدت‌های مدیدی است که شایعات بسیار زیادی پیرامون کنسول جدید نینتندو که با نام NX شناخته می‌شود، وجود دارد و در این مدت، خود شرکت Nintendo از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره این کنسول، خودداری کردی است. روز گذشته، این کمپانی ژاپنی با انتشار توییتی اعلام کرد که امروز، اولین تریلر رسمی از کنسول جدید خود را منتشر خواهد کرد و دقایقی پیش، این اتفاق رخ داد و نینتندو از کنسول جدید خود با نام نینتندو سوییچ رونمایی کرد که در زیر می‌توانید تریلر منتشر شده را تماشا کنید:

| | دانلود 1080p از شاتل‌لند

کنسول سوییچ، همانطور که پیش از این شایعه شده بود، یک کنسول قابل حمل / خانگی است که شما می‌توانید هم برروی تلویزیون و هم به صورت دستی با آن بازی کنید. Switch، در هنگامی که به تلویزیون وصل است، توسط یک کنترلر کنترل می‌شود و در هنگامی که شما می‌خواهید آن را به صورت دستی استفاده کنید، بخش‌هایی از این کنترل جدا می‌شوند و به طرفین بخش تبلتی این کنسول متصل می‌شوند. این بخش تبلتی، کنسول سوییچ نام دارد و به نظر می‌رسد که صفحه نمایشی ۷ اینچی دارد و هنوز رزولوشن آن مشخص نیست و به نظر می‌رسد که بازی‌های این کنسول در کارتریج‌های مانند کارت SD عرضه می‌شوند که به نوعی شایعه‌ای که پیش از این مطرح شده بود را تایید می‌کند. 

کنترلرهای سوییچ، «جوی کان» نام دارند و با متصل شدن به یک بخش دیگر به نام جوی کان گریپ، تبدیل به یک کنترلر می‌شوند. علاوه بر این، این جو کان‌ها هر کدام به تنهایی نیز می‌توانند تبدیل به یک مینی کنترلر شوند و گیمرها با هر کدام از آنها، به صورت دو نفره بازی کنند. یک کنترلر حرفه‌ای نیز مانند آن چیزی که کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 دارند، برای سوییچ عرضه خواهد شد. 

یکی از مشکلاتی که کنسول Wii U با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، عدم پشتیبانی سازنده‌های بزرگ از آن بود اما این‌بار قضیه فرق می‌کند زیرا شرکت‌هایی مانند اپیک، کونامی، اکتیویژن و الکترونیک آرتس پشتیبانی خود را از سوییچ اعلام کرده‌اند. رجی فیل امی درباره این کنسول گفت؛

سوییچ به گیمرها این آزادی عمل را می‌دهد که هر گونه که دوست دارند، بازی کنند و به سازندگان بازی‌ها نیز این امکان را می‌دهد که چشم‌اندازهای خلاق خود را در بازی‌ها پیاده‌سازی کنند و در حقیقت حد و مرزی برا خلاقیت وجود ندارد. 

تاریخ عرضه این کنسول، مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵ / فروردین ۹۶) عرضه خواهد شد و هنوز قیمت آن مشخص نشده است. در انتها نیز می‌توانید عکس‌هایی از این کنسول را مشاهده کنید:

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Nintendo Switch


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده