// یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۸

جک ترتون Early Access را گام بسیار مهم در صنعت بازی‌سازی می‌داند

جک ترتون، مدیرعامل سابق سونی، Early Access را  سیستمی بسیار قوی در صنعت بازی‌سازی می‌داند.

دسترسی پیش از موعد یا Early Access به یکی از سیستم‌های بسار جالب و جنجالی در صنعت بازی‌سازی تبدیل شده است. Early Access بازخور‌دهای بسیار ارزشمندی برای بازی‌هایی نظیر Minecraft، Ark: Survival Evolved و Wasteland 2 داشته است. این فرآیند به این معنی است که کاربران برای بازی‌هایی که شاید ساخت آنها هیچ وقت به پایان نرسد پول پرداخت کنند. بنابراین دسترسی پیش از موعد برای کاربران خوش‌آیند بوده اما این امکان چه فایده‌ای برای ناشران بازی دارد؟ جک ترتون، مدیرعامل سابق سونی، اعتقاد دارد که دسترسی پیش از موعد سیستم بسیار خوبی است:

به نظر من Early Access یکی از اتفاقات بسیار مهم در صنعت بازی‌سازی است، به این دلیل که گیمر‌ها به تکنولوژی اهمیت می‌دهند و دوست دارند که در تولید بازی دست داشته باشند.

ترتون در ادامه گفت که Early Access  هم برای کاربران و هم برای توسعه‌دهندگان سودمند است.

Early Access به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بازخورد کاربران را دریافت کنند. کاربران می‌توانند نظرات خود را در مورد بازی ابلاغ کنند که این امر به روند توسعه کمک می‌کند و در نتیجه سازندگان می‌توانند بازی بهتری را عرضه کنند. امروزه مایکروسافت سیستم Early Access را بر روی رایانه‌های شخصی و کنسولراه اندازی کرده است و این امر برای من خوش‌آیند است.

با توجه به اینکه تعداد خیلی کمی از بازی‌هایی که از طریق Early Access در دسترس قرار می‌گیرند به مرحله نهایی عرضه می‌رسند، این سیستم بی اشکال نیست.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده