// جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل A Clockwork Brain Training

اگر می‌خواهید کمی سلول‌های خاکستری و عکس‌العمل خود را به چالش بکشید با معرفی بازی موبایل A Clockwork Brain Training همراه باشید.

همواره بازی‌های ویدیوی با سبک اکشن، رقابتی یا نقش‌آفرینی دارای سرگرمی بسیاری بوده و خواهند بود. اما گاهی اوقات وجود یک بازی با سبک فکری برای به کار انداختن سلول‌های خاکستری معروف پیشنهادی بد به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه به ویژه پلتفرم‌های موبایل اندروید و iOS از نقطه نظر حضور بازی‌های فکری دارای خزانه‌ای عظیم از اپلیکشن‌های فکری هستند. اگر بخواهیم از اپلیکیشن‌های محبوب نظیر Sudoku، ساخته گنینا برای حل معمای سودوکو عبور کنیم،‌ برخی استودیوهای کوچک نیز به نوبه‌ی خود با شکل و شمایلی شسته رفته‌تر برخی بازی‌های زیبا و زمان محور را منتشر کرده‌اند. یکی از این استودیوها Total Eclipse، توسعه‌دهنده مجموعه Clockwork است که بیشتر برروی بازی‌های کژوال تمرکز دارد. این استودیو هر چند در حوزه بازی‌های موبایل اندروید خیلی فعال نیست با این حال، بازی‌های مختلفی را برای پلتفرم‌های iOS و رایانه‌های شخصی منتشر کرده است.

یکی از بازی‌های این استودیو Clockwork Brain Training است. البته بگذارید از همین اول موضوعی را با شما در میان بگذارم،‌ این بازی هرچند سه کلمه جادویی free-to-play را یدک می‌کشد با این حال، به دلیل لجاجت توسعه‌دهندگان در دریافت هرچه بیشتر پول از بازیکنان، موانع متعددی را که به آنها اشاره خواهم کرد، در مقابل بازیکنان قرار می‌دهد. به همین دلیل شاید بد نباشد اقدام به خریدهای درون برنامه‌ای برای آزادسازی نسخه کامل کنید. البته احتمالا نسخه‌ی ماد شده بازی نیز در فضای مجازی موجود باشد.

A Clockwork brain training  ZoomG

وظیفه‌ی بازیکنان در ClockWork Brain Training از چند حرکت ساده انگشت اشاره تشکیل می‌شود. شما باید از میان ۱۷ چالش ارائه شده یکی را انتخاب کرده و در رقابتی با زمان سعی کنید تا بیشترین امتیاز را دریافت کنید. هر چالش ویژگی‌ها، هدف و نحوه بازی منحصر به فردی را شامل می‌شود. به عنوان مثال، در حالی که در اولین حالت تنها باید تصویر متفاوت را از میان تصاویر مشابه انتخاب کنید،‌ در چالش ‌های دیگر باید اعداد کوچک به بزرگ را بعد از مشاهده‌، انتخاب کنید یا در یک بازی دیگر چهار جهت در مقابل شما قرار داده خواهد شد؛ وظیفه‌ی بازیکن تماشای تصاویر اشیاء مشابه و فشردن جهت‌ها براساس جهت اشاره کوچک‌ترین شی است.

از هدف دار بودن هر یک از چالش‌ها صحبت کردم، بازی همانطور که از نامش مشخص است قصد دارد تا چرخ‌دنده ذهن بازیکن را باری دیگر به چرخش در بیاورد. در نتیجه هر یک از چالش‌ها طبق ادعای توسعه‌دهنده این بازی، با هدف آزمایش مهارت‌های شناختی بازیکنان طراحی شده‌اند. از دیگر چالش‌های بازی می‌توان به انتخاب تعداد حروف یک کلمه، یافتن شکلی نامرتب از یک کلمه یا شمارش سریع تعداد خانه‌های مجهول اشاره کرد که هر کدام هر چند در ابتدا بسیار ساده هستند،‌ اما در ادامه چالش‌هایی بسیار مشکل را در مقابلتان قرار می‌دهند. یکی از مشکلات بازی وجود حالت ریلکس ماد برای انجام مراحل است. به این ترتیب با گزینش هر چالش باید میان دو گزینه تماشای ویدیوی تبلیغاتی یا آزاد کردن امکانات با خریدهای درون برنامه‌ای انتخابی را انجام دهید. علاوه بر این، در حالت رایگان بسیاری از چالش‌ها در دسترس قرار ندارند. آزادسازی مراحل قفل شده تنها با خریدهای درون برنامه‌ای ممکن است.

A Clockwork brain training  ZoomG

Clockwork Brain Training در کنار چالش‌های سریع،‌ دارای حالت Daily Boost نیز است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به صورت روزانه ذهن خود را در چهار چالش تقویت کنند. با ورود به این بخش، بازی به صورت خودکار چهار حالت بازی را در مقابلتان قرار می‌دهد. بر خلاف حالت سریع که قابلیت تکرار در آن خودنمایی می‌کند. در حالت روزانه با اتمام مسابقه تنها قادر به مشاهده عملکرد کلی هستید. سازندگان همچنین نمودار بررسی عملکرد هفتگی و ماهیانه را برای بررسی شرایط پیشرفت در چالش‌ها در دسترس  قرار داده‌اند. با ورود به بخش مورد نظر می‌توانید نگاهی کلی به عملکرد خود بی‌اندازید. با توجه به رقابت بازیکنان با زمان، «کلاک ورک برین ترینینگ» همچنین دارای آیتم‌های ویژه با نام Petbots است. با استفاده از این ربات‌ها می‌توانید امکانات جدیدی مانند افزایش تصادفی زمان یا صرف نظر از اشتباهات را دریافت کنید. متاسفانه مانند بسیاری از ویژگی‌های بازی، برای دسترسی به این روبات‌ها نیز باید هزینه‌ی اضافه‌ای را داشته باشید. هر یک از این PetBots ها دارای توانایی ارتقاء برای افزایش ویژگی‌های در دسترس خواهند بود.

در مجموع محیط بازی در کنار دلنشین بودن، ویژگی‌های مناسبی را برای به کار انداختن ذهن ارائه می‌دهد. در کنار گرافیک‌های ساده، طراحی‌های ارائه شده دارای کیفیت مناسبی هستند. صداگذاری و موسیقی بازی نیز با هر یک از چالش‌ها همخوانی دارد که کمک شایانی را در راحتی انجام مراحل می‌کند. اگر به دنبال یک بازی موبایل با ویژگی‌هایی برای افزایش تمرکز هستید. A Clockwork Brain، گزینه‌ای مناسب خواهد بود. این بازی با ارائه چالش‌هایی در موضوعات مختلف مانند زبان، شناخت، چابکی، استدلال و حافظه، دنیایی کوچک و سرگرم‌کننده را برایتان فراهم می‌کند.

دانلود بازی A Clockwork Brain Training از پلی استور | دانلود از آیتونز


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده