نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

تریلر جدید Titanfall 2 رابطه انسان و ربات را به تصویر می‌کشد

تریلری از Titanfall 2 منتشر شده که روی داستان بازی و رفاقت خلبان و تایتان تمرکز کرده است.

تعامل و همکاری خلبان (Pilot) و تایتان (ربات‌های غول‌پیکر) بخش مهمی از تایتانفال 2 را تشکیل می‌دهد. اکنون استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment)، سازنده‌ی بازی، و الکترونیک آرتز، ناشر آن، ویدیویی را منتشر کرده‌اند که روی همین مورد دست گذاشته است. چند روز پیش تریلری از تایتانفال 2 را دیدیم که قسمت‌هایی از کمپین تک‌نفره‌ی بازی را نشان می‌داد و در حین آن، سازندگان از گیم‌پلی این بخش صحبت می‌کردند. ویدیوی جدید هم همین حال‌وهوا را دارد؛ با این تفاوت که این‌بار داستان بازی مورد تأکید قرار گرفته است. با این حساب، اگر نمی‌خواهید چیزی از داستان برای‌تان لو برود، شاید بهتر باشد که از خیر تماشا کردن آن بگذرید.

در تریلر جدید ما گوشه‌ای دیگر از ماجراهای جک کوپر، خلبان، و تایتان طلایه‌دارش (Vanguard) با شماره مدل BT-7274 (به‌اختصار BT) را دنبال می‌کنیم. کریس دیون، طراح ارشد بازی، می‌گوید:

[شکل‌گیری] رابطه‌ی میان جک و BT یکی از لحظه‌های «یافتم! یافتم!» مراحل توسعه به شمار می‌رفت.

آن‌طور که در ویدیوی اخیر می‌بینیم، نوعی سیستم انتخاب دیالوگ در تایتانفال 2 وجود دارد که به بازیکن امکان می‌دهد تا نسبت به صحبت‌های BT واکنش‌های متفاوتی نشان بدهد. مثلاً در جایی BT از بابت اینکه نمی‌تواند خلبان‌اش را همراهی کند ابراز تأسف می‌کند و بازیکن پس از انتخاب کردن پاسخ خنده‌دار به‌جای گزینه‌ای نسبتاً جدی، با این جمله‌ی ربات روبه‌رو می‌شود: «متوجه طعنه زدن‌ات شدم».

|

دیده‌ها و شنیده‌های ما در اینجا به گفت‌وگوهای دو طرف محدود نمی‌شود و صحنه‌هایی را هم می‌بینیم که در آن‌ها BT با پرتاب کردن کوپر به نقطه‌ی مقصد یا نجات دادن‌اش از سقوط، به یاری او می‌شتابد. تایتان ما حتی با پرتاب کردن تیرکی، راهی پیش پای خلبان‌اش می‌گذارد تا بتواند به طبقات بالای ساختمان موردنظرش دسترسی پیدا کند. در این میان، یکی دو لحظه‌ی طنزآمیز را هم می‌بینیم که به سهم خودشان این نوید را به ما می‌دهند که شخصیت تایتان اصلاً خشک و جدی نیست.

طرفداران تایتانفال می‌توانند در ۷ آبان چشم‌به‌راه انتشار نسخه‌ی دوم بازی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی باشند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده