نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

سونی: پلی استیشن VR حتی با قیمت ۴۰۰ دلاری برای ما سود آور است

سونی اعلام کرده که پلی‌استیشن VR را با ضرر نمی‌فروشد.

در حالی که هدست‌های آکیولس ریفت و HTC Vive به ترتیب با قیمت‌های ۶۰۰ و ۸۰۰ دلار فروخته می‌شوند، سونی قیمت ۴۰۰ دلاری را برای هدست پلی‌استیشن VR انتخاب کرد. به همین دلیل هم عده‌ای تصور کردند که شاید این هدست برای سونی سود‌آور نباشد و آن‌ها صرفا برای تصاحب بازار چنین قیمتی برای محصول خود انتخاب کرده باشند. حال شاون لیدن، رییس استودیو‌های سونی در سراسر جهان و مدیرعامل سونی آمریکا، چنین چیزی را تکذیب و اعلام کرده که پلی‌استیشن VR حتی با قیمت ۴۰۰ دلاری هم برای سونی سود‌آور است. وی در مصاحبه‌ای گفت:

ما از طریق هدست‌های واقعیت مجازی‌مان درآمد کسب می‌کنیم و این محصولات برای ما سود‌آور هستند.

در صنعت بازیسازی و کنسول‌سازی، سابقه داشته که برخی کمپانی‌ها صرفا به دلیل ارائه قیمت رقابتی، محصولات خود را با ضرر فروخته‌اند. ولی سونی مدتی است که سعی می‌کند از این رویه دوری کند. برای مثال در سال ۲۰۱۴ کاز هیرای، مدیر سونی، اعلام کرد که پلی‌استیشن 4 برای آن‌ها سودآور است:

واقعیت این است که ما پلی‌استیشن 4 را با ضرر نمی‌فروشیم و هر واحد کنسولی که فروخته می‌شود برای ما سود‌آور است.

این قضیه در مورد مایکروسافت هم صدق می‌کند. یوسف مهدی، از مدیران این کمپانی، در سال ۲۰۱۳ گفت:

هدف ما این است که ایکس‌باکس وان را با کم‌ترین سود ممکن به فروش برسانیم و سپس از طریق محتویاتی چون فروشگاه ایکس‌باکس لایو یا آیتم‌های دیگر درآمد بیش‌تری کسب کنیم. همچنین سعی خواهیم کرد تا جای ممکن قیمت این کنسول را به مرور زمان کاهش دهیم تا بتوانیم در کورس رقابت موفق‌تر عمل کنیم.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده