نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

کارگردان بازی World of Warcraft روی پروژه دیگری در بلیزارد کار می‌ کند

کارگردان بازی World of Warcraft از این پس روی پروژه دیگری در بلیزارد کار خواهد کرد.

تام چیلتون، کارگردان بازی World of Warcraft، از جمع تیم سازنده این بازی جدا شد و قرار است از این پس روی یک پروژه دیگر در بلیزارد کار کند. چیلتون تا چندی پیش روی ششمین بسته الحاقی «دنیای وارکرفت» به نام Legion کار می‌کرد و پس از عرضه این DLC که استقبال طرفداران و منتقدین را نیز در پی داشت، وی سمت خود به عنوان کارگردان World of Warcraft را به یون هازیکوستاس واگذار کرد. هازیکوستاس در سال ۲۰۰۸ وارد بلیزارد شده و تا به امروز در زمینه طراحی بازی‌ها فعالیت داشته است. 

چیلتون یکی از با سابقه‌ترین اعضای بلیزارد است؛ وی پیش از پیوستن به بلیزارد یکی از سازندگان بازی Ultima Online بود. با این حال در سال ۲۰۰۴ به بلیزارد ملحق شد و کار روی بازی World of Warcraft را آغاز کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۰ به عنوان کارگردان این بازی منصوب شد. وی پس از جدا شدن از تیم سازنده این بازی گفت:

شاید کار من با بازی World of Warcraft به پایان رسیده باشد، ولی قطعا کار من در بلیزارد هنوز تمام نشده است. من در این کمپانی خواهم ماند و کار روی یک پروژه دیگر را کلید خواهم زد.

سایت پولیگان از بلیزارد پرسیده که آیا چیلتون روی پروژه کاملا جدیدی کار خواهد کرد یا اینکه وی به یکی از تیم‌های سازنده بازی‌های فعلی این شرکت پیوسته است و این کمپانی در پاسخ از ارائه توضیحات بیش‌تر خودداری کرد.

همچینن بد نیست به این نکته اشاره کنیم که چیلتون بیش از دو دهه است که روی بازی‌های MMO کار می‌کند و به احتمال زیاد پروژه جدید وی در بلیزارد هم یک بازی در این سبک باشد. Blizzard پیش از این روی یک بازی MMO با نام Titan کار می‌کرد که ساخت آن در سال ۲۰۱۴ متوقف و سپس بازی Overwatch با استفاده از برخی منابع آن و با همان تیم سازنده ساخته شد. مایک مورهیم، مدیرعامل بلیزارد، پس از لغو شدن تایتان اعلام کرد که ممکن است این کمپانی در آینده ساخت بازی‌های MMO جدید را دوباره در برنامه‌های خود قرار دهد و در نتیجه خوش‌بینانه‌ترین سناریو برای چیلتون این است که احتمالا وی روی یک پروژه MMO جدید کار می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده