نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

چگونه ایرپاد آیفون را به کنترلر ایکس باکس وان وصل کنیم؟

یکی از دارندگان ایکس‌باکس وان توانسته ایرپاد آیفون را، بدون دستکاری کردن آن، به گیم‌پد کنسول متصل کند.

هندزفری‌های اپل یا همان ایرپادها (EarPods)، مانند بسیاری از محصولاتی که نشان این کمپانی روی آن‌ها نقش بسته، استانداردهای خاص خودشان را دارند که بعضا باعث می‌شود تا نتوانیم در تولیدات دیگر کمپانی‌ها به‌درستی از آن‌ها استفاده کنیم. در این میان، اخیراً یکی از کاربران ایکس‌باکس وان توانسته هدست سیمی آیفون را به کنترلر کنسول‌اش وصل کند و بخش «هدفون» آن را راه بیندازد.

در سال گذشته بود که کمپانی مایکروسافت از نسخه‌ی جدید گیم‌پدهای‌اش رونمایی کرد؛ گیم‌پدهایی که بهره‌گیری از درگاه صوتی ۳/۵ میلی‌متری یکی از ویژگی‌های بارز آن‌ها به شمار می‌رفت. اما با این حال، ایرپادهای اپل را نمی‌توان در حالت عادی به این کنترلرها متصل کرد و مورد استفاده قرار داد. این هدست‌ها، به‌دلیل تفاوتی که در اتصالات جک آن‌ها وجود دارد، در چنین شرایطی نویزی را در خروجی صوتی کنسول به وجود می‌آورند که صرف‌نظر از قابل استفاده نبودن میکروفون (که امری بدیهی است)، باعث می‌شود تا کاربر قید به‌کارگیری هدفون‌های آن‌ها را هم بزند.

جک ایرپاد اپل و جک 3.5 میلیمتری استاندارد

همان‌طور که در تصویر پیدا است، جک‌های صوتی آیفون از لحاظ محل قرارگیری اتصال میکروفون و اتصال زمین (سیم مشترک کانال‌ها) با جک‌های صوتی متداول تفاوت دارند. راهی که کاربر مورد بحث برای حل کردن مشکل پیدا کرده از این قرار است: ابتدا باید ایرپاد را به کنترلر کنسول متصل کنید. سپس کلید Guide گیم‌پد را دوبار فشار دهید و وارد صفحه‌ی تنظیمات شوید. اکنون از بخش تنظیمات صوتی گزینه‌ی Headset Mic را غیرفعال کنید و سپس Mic Monitoring را روی کمترین مقدار بگذارید. البته توجه داشته باشید که با این روش تنها امکان به‌کارگیری گوشی‌های هدست برای‌تان فراهم می‌شود و طبیعتاً همچنان نمی‌توان از میکروفون استفاده کرد؛ مگر آنکه بخواهید سیم‌کشی هدست را تغییر دهید که چنین کاری را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.


منبع Polygon GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده