// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

امکان عرضه بازی‌ های ایکس باکس اوریجینال بر روی ایکس باکس وان وجود دارد

طبق صحبت‌های اخیر فیل اسپنسر، احتمال دارد در آینده شاهد عرضه بازی‌های اوریجینال ایکس‌باکس بر روی ایکس‌باکس وان باشیم.

قابلیت Backwards Compatibility برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در اختیار کاربران قرار داده شد و موفقیت زیادی را برای مایکروسافت به همراه داشت. کاربران نسل هشتمی ایکس‌باکس می‌توانند به راحتی به آرشیو بازی‌های نسل هفتم دسترسی داشته و با خرید بازی‌های مورد علاقه خود به تجربه آن‌ها بر روی ایکس‌باکس وان بپردازند.

با این حال هنوز باید منتظر ماند تا بازی‌های بزرگ دیرگری نیز عرضه شده و از همه مهم‌تر، در این میان بازی‌های خوبی از اوریجینال ایکس‌باکس نیز وجود دارد که می‌تواند تجربه خوبی را برای کاربران نسل هشتمی بوجود آورد. در همین راستا فیل اسپنسر، مدیر کل بخش ایکس‌باکس، در آخرین صحبت‌های خود اعلام کرده احتمال دارد از طریق قابلیت Backwards Compatibility شاهد عرضه بازی‌های اوریجینال ایکس‌باکس بر روی ایکس‌باکس وان باشیم.

در جریان سوال یکی از کاربران توئیتر از اسپنسر در مورد اینکه آیا بازی‌های اوریجینال ایکس‌باکس برای ایکس‌باکس وان در دسترس قرار می‌گیرد یا نه پرسیده شد و وی پاسخ داد:

ما این کنسول و بازی‌هایش را فراموش نکرده‌ایم ولی در حال حاضر بر روی این موضوع هم کار نمی‌کنیم. دوست دارم در آینده وقت بیشتری برای انجام این کار بدست آورده و آن را انجام دهم.

با تمام این تفاسیر می‌توان به آینده و عرضه بازی‌های نسل ششم بر روی نسل هشتم مایکروسافت امیدوار بود. فیل اسپنسر یکی از طرفداران ایده‌های نو و جدید بوده و از آن‌ها به‌خوبی استقبال می‌کند. از طرفی اگر شاهد این اتفاق (عرضه بازی‌های اوریجینال ایکس‌باکس وان) نباشیم، آرشیو بازی‌های ایکس‌باکس 360 می‌تواند طرفداران را در این زمینه به‌خوبی رازی نگه دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده