نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸

غرامت دو میلیون دلاری برای شکستن پای هریسون فورد

پس از مصدومیت هریسون فورد در زمان فیلمبرداری فیلم Star Wars: The Force Awakens، کمپانی تولیدکننده این فیلم به پرداخت دو میلیون دلار محکوم شد.

هریسون فورد، بازیگر نقش هان سولو، در جریان فیلمبرداری فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) پس از ریزش ناگهانی بخشی از سفینه فضایی میلینیوم فالکن بر رویش مصدوم شد و از ناحیه پا دچار شکستگی گردید. حال طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده است، کمپانی فیلمسازی بریتانیایی که مسئول ساخت صحنه‌های فیلمبرداری این فیلم را بر عهده داشته است، مقصر شناخته شده و به پرداخت غرامتی معادل ۱.۶ میلیون پوند (۱.۹۵ میلیون دلار) محکوم شده است. همچنین کمپانی فیلمسازی فودلس اعتراف به شکستن دو فقره از قوانین سلامت و ایمنی نیز کرده است.

قاضی فرانسیس شریدان گفت که بزرگترین اشتباهی که کمپانی فولدس انجام داده این است که ارتباط مناسبی با بازیگران نداشته است و بازیگران از خطراتی که در پشت صحنه فیلمبرداری ممکن بود رخ دهد و ایمنی و سلامت خود و دیگران را به مخاطره بیندازد، آگاهی نداشتند. شریدان در ادامه گفت:

اگر شما یک ارزیابی از خطرات احتمالی انجام دهید و شما برای دادن هشدار به کسانی که در صحنه هستند، ارتباطی برقرار نکنید، پس هدف از این کار چه بوده است؟ این خود جدی‌ترین نقض قوانینی است که اینجا اتفاق افتاده است. اگر آن‌ها در تمام بحث‌هایی که در این رابطه انجام شده است، فقط آقای فورد حضور داشته بود، او ممکن بود حداقل نسبت به خطرات احتمالی آگاهی داشته باشد و برای جلوگیری از آن آماده باشد.

اندرو مارشال، دادستان این پرونده، گفت که فورد اعتقاد دارد دربی که منجر به مجروحیت او شد قرار نبود در طول فیلمبرداری بسته شود و در طی تمرینات پیش از فیلمبرداری نیز از آن استفاده نشده بود. مارشال در ادامه گفت که فورد نمی‌دانست که این صحنه قرار است به شکل واقعی فیلمبرداری شود و درب فوق بسته شود، که این عدم آگاهی به شدت آسیب دیدگی او در زمان فیلمبرداری نقش زیادی داشته است.

han solo in Star Wars: The Force Awakens

جی جی آبرامز، کارگردان فیلم Star Wars: The Force Awakens، سال گذشته عنوان کرد که در طول چند هفته‌ای که فیلم‌برداری، به خاطر مصدومیت هریسون فورد متوقف بود، توانست زمان بیشتری بر روی شخصیت‌های «فین» و «ری» بگذارد و بیشتر با جان بویگا ایفاگر نقش «فین» و دیزی ریدلی ایفاگر نقش «ری» در این فیلم کار کند و بدین ترتیب تعامل شخصیتی، احساس دوطرفه و ارتباط بین آن‌ها را بهبود بخشد. او در این مصاحبه گفت:

وقتی من سر صحنه‌ فیلم‌برداری میلینیوم فالکن بودم و ما با صحنه «فین» و «ری» شروع به کار کردیم، نخستین برداشتی که گرفتیم اصلا راضی‌کننده نبود. چندین بار دیگر نیز برداشت کردیم، اما هم‌چنان راضی کننده نبود، البته من مقصر بودم. درست کارگردانی نمی‌کردم، تمام اجزای صحنه اشتباه و ناهمخوان بودند و زمانی که هریسون فورد دچار سانحه شد، که واقعاً هم حادثه ترسناکی بود، ما با چند هفته وقفه در فیلم‌برداری روبرو شدیم و در همان مدت بود که من واقعاً فرصت پیدا کردم دوباره به کارهایی که انجام داده بودیم و بخش‌هایی که فیلم‌برداری کرده بودیم، نگاهی بیندازم و قسمت نسبتاً زیادی از روابط بین این دو شخصیت را بازنویسی کنم، و زمانی که دوباره به سر کار برگشتیم، در اولین فرصت، آن صحنه‌ها را دوباره فیلم‌برداری کردیم.

او اضافه کرد:

 آن وقفه در کار به طرز شگفت‌انگیزی به من کمک کرد تا داستان این دو شخصیت را از بن‌بستی که در آن گیر کرده بود به نقطه‌‌ی مورد نظر برسانم.

فیلم بعدی دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) به نام روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) در تاریخ ۲۶ آذر (۱۶ دسامبر) سال جاری اکران خواهد شد، پس از آن فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۸ (Star Wars: Episode VIII) برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده