نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹

تلویزیون های جدید سامسونگ با دستگاه Steam Link داخلی عرضه می‌شوند

استیم لینک، که برای استریم کردن بازی‌های پی‌سی کاربرد دارد، به‌طور پیش‌فرض در سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ قرار خواهد گرفت.

احتمالاً می‌دانید که کمپانی ولو (Valve) نوعی ست-تاپ باکس به نام Steam Link دارد که با آن می‌توان بازی‌های خریداری‌شده‌ی استیم را از رایانه‌ی شخصی بر روی تلویزیون استریم کرد. اکنون خبر رسیده که در آینده برخی از تلویزیون‌ های سامسونگ به‌طور پیش‌فرض همراه این محصول ۵۰ دلاری به فروش می‌رسند.

قرارگیری استیم لینک در بدنه‌ی تلویزیون‌های کمپانی کره‌ای باعث می‌شود تا کاربران، دیگر به خریداری جداگانه‌ی این دستگاه استریم‌کننده و متصل کردن آن به درگاه HDMI تلویزیون نیازی نداشته باشند. البته با وجود این، مشتریان همچنان باید رایانه‌ای داشته باشند که از پس اجرا کردن بازی‌های موردنظرشان بربیاید. ضمناً بهره گرفتن از روتر بی‌سیم یا تجهیزات مشابه، برای متصل کردن تلویزیون به پی‌سی، همانند گذشته اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. همچنین از آنجا که گیم‌پدی همراه این تلویزیون‌ها عرضه نمی‌شود، کاربر به یک کنترلر هم نیاز خواهد داشت و کنترلر استیم از محصولاتی است که می‌توان در اینجا مورد استفاده قرار داد. این گیم‌پد حدوداً یک سال است که عرضه شده و در ازای مبلغ ۵۰ دلار قابل خریداری است.

کمپانی سامسونگ در سال گذشته و طی اقدامی مشابه، پشتیبانی از سرویس پردازش ابری PlayStation Now را، همانند کمپانی سونی، در تعدادی از تلویزیون‌های هوشمندش فراهم کرده بود. سامسونگ و ولو هنوز درباره‌ی زمان عرضه‌ی تلویزیون‌های مجهز به استیم لینک صحبتی نکرده‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده