نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

کارگردان هری پاتر: اندازه هاگرید در فیلم ها بیش از حد کوچک بود

طبق گفته کریس کلمبوس، کارگردان دو قسمت اول فیلم هری پاتر، اندازه شخصیت روبیوس هاگرید در فیلم بیش از حد کوچک بوده است.

کریس کلمبوس که کارگردانی دو قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) را بر عهده داشته در مصاحبه اخیر خود گفته است که تیم تولید مجبور شده است از نسخه بسیار کوچک شخصیت روبیوس هاگرید در فیلم استفاده کند. هرچند شخصیت هاگرید به شکل یک نیمه غول و با اندام‌هایی نسبتا درشت در فیلم به تصویر کشیده شد، اما کلمبوس می‌خواست که هاگرید بلندتر و بزرگ‌تر باشد. کلمبوس که به تازگی مصاحبه‌ای را با مجله اینترتیمنت ویکلی انجام داده است، در بخشی از مصاحبه خود گفت:

من همیشه می‌خواستم که هاگرید در فیلم کمی بیشتر بزرگ‌تر باشد. باور کنید یا نه، ما بودجه و پول کافی برای ایجاد و خلق یک نسخه CGI از هاگرید در دو فیلم اول نداشتیم. بنابراین ما با یک بازیکن راگبی همکاری کردیم و لباس هاگرید را بر تن او کردیم  و چند سکانس با حضور وی فیلمبرداری کردیم.

کلمبوس در زمان فیلمبرداری فیلم هری پاتر، در صحنه‌های که رابی کالتران، بازیگر نقش هاگرید، حضور داشت، از حقه‌های سینمایی برای بزرگ نشان دادن این شخصیت استفاده کرده است و با استفاده از این حقه‌ها تصاویری خلق کرد که نشان دهد او یک نیمه غول است. بسیاری از طرفداران مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) ممکن است این حقه‌های سینمایی را که پیتر جکسون در زمان فیلمبرداری فیلم برای نشان دادن کوچک بودن اندازه هابیت‌ها در فیلم استفاده کرده است، به یاد داشته باشند.

Rubeus Hagrid in Harry Potter

طبق گفته کلمبوس، هاگرید باید حدود شصت سانت و حدود ۵۰ کیلو سنگین‌تر در فیلم می‌بود. کلمبوس کارگردانی دو فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Sorcerer's Stone) محصول سال ۲۰۰۱ و «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets) محصول سال ۲۰۰۲، را بر عهده داشته است. همچنین در طول این مصاحبه در مورد بازی کردن بیسبال و بسکتبال عوامل تولید و بازیگران در زمان استراحت نیز صحبت کرده است. او گفت:

من به یاد دارم زمانی که بسکتبال بازی می‌کردم ریچارد هریس در لباس دامبلدور من را تشویق می‌کرد. این یکی از بهترین و جالب‌ترین صحنه‌هایی است که در زندگی تجربه کرده‌ام.

ریچارد هریس که نقش پروفسور دامبلدور را دو قسمت اول فیلم‌های هری پاتر بر عهده داشت پس از پایان فیلم دوم در سن ۷۲ سالگی درگذشت. در حال حاضر هیچ فیلمی از مجموعه اصلی هری پاتر در دست ساخت نیست، اما فیلم فرعی این مجموعه به نام جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where To Find Them) ماه آینده به روی پرده‌های سینما می‌رود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده