نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۸

پلی استیشن VR قادر به پخش محتوا از پی سی و ایکس باکس وان است

پس از عرضه پلی‌استیشن VR مشخص شد که این هدست به صورت محدود روی ایکس‌باکس وان و پی‌سی هم قابل استفاده است.

یکی از ویژگی‌های هدست پلی‌استیشن VR این است که دارندگان این محصول می‌توانند از آن به عنوان یک صفحه نمایش هم استفاده کرده و هر محتوایی را، حتی محتویات معمولی، از طریق نمایشگر این هدست پخش کنند. این حالت که Cinematic Mode نام دارد، این حس را به کاربر منتقل می‌کند که انگار یک نمایشگر عظیم روبروی وی قرار دارد و با آن می‌توانید به تماشای ویدیو یا اجرای بازی‌های معمولی بپردازید.

پس از اینکه پلی‌استیشن VR امروز رسما عرضه شد، تعدادی از کاربران آن را روی رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان هم تست کرده و متوجه شدند که می‌توان از این هدست در حالت Cinematic Mode روی این دستگاه‌ها هم بهره برد. برای اینکه بتوانید هدست را روی این دستگاه‌ها استفاده کنید، فقط کافی است تا کابل HDMI‌ای را که باید از واحد پردازنده هدست به پلی‌استیشن 4 وصل شود، به پی‌سی یا ایکس‌باکس وان وصل کنید و پس از مشاهده خواهید کرد که دسکتاپ کامپیوتر‌تان یا منوی ایکس‌باکس وان جلوی چشمان شما ظاهر می‌شود. عملی بودن چنین کاری توسط سایت‌های معتبر گیم‌اسپات و پولیگان تایید شده است و البته عده‌ای از کاربران هم اعلام کرده‌اند که پلی‌استیشن VR روی کنسول Wii U هم قابل استفاده است و حتی می‌توان بازی Splatoon را روی حالت Cinematic آن اجرا کرد!

البته باید در نظر داشت که وصل کردن پلی‌استیشن VR به دستگاهی غیر از پلی‌استیشن 4 تجربه‌ای کاملا محدود ارائه می‌دهد و به طور خلاصه تنها می‌توان به عنوان یک صفحه نمایش معمولی از این هدست استفاده کرد.

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟


منبع GameSpot Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده