نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۱

بازی های استیم به‌زودی رسما از کنترلر پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهند کرد

ولو اخیرا اعلام کرده که به‌زودی پشتیبانی رسمی از کنترلر پلی‌استیشن 4 را به بازی‌های استیم اضافه می‌کند.

ولو کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان استیم را اخیرا برگزار کرد و در جریان آن، جف بلینگوزن، از مهندسان این کمپانی، طی سخنرانی در آن اعلام کرد که پشتیبانی رسمی از کنترلر پلی‌استیشن 4 به‌زودی به استیم اضافه می‌شود و کاربران قادر خواهند بود تا دقیقا مانند کنترلر استیم، این کنترلر را مطابق میل خودشان تنظیم و در بازی‌ها از آن استفاده کنند. لارس دوسِت، سازنده بازی Defender's Quest هم که بلینگوزن را همراهی می‌کرد، اعلام کرد که کنترلر دوال‌شاک 4، از بسیاری جهات شبیه به کنترلر استیم است و ویژگی‌های جالبی چون تاچ‌پد و حسگر حرکتی دارد.

اگر از گیمر‌هایی باشید که پی‌سی را برای بازی ترجیح می‌دهند، قطعا می‌دانید که استفاده از کنترلر پلی‌استیشن 4 روی این پلتفرم مشکلاتی دارد و علی‌رغم اینکه از چند وقت پیش درایور رسمی آن عرضه شده است، ولی اکثر بازی‌ها از این کنترلر پشتیبانی نکرده و از کنترلر‌های ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه مشکلاتی چون تنظیم نبودن دکمه‌ها برای دارندگان دوال‌شاک 4 پیش می‌آید و آن‌ها به ناچار باید از برنامه‌های جانبی برای تنظیم دسته خود استفاده کنند. ولی دوسِت در صحبت‌های خود اعلام کرد که اضافه شدن پشتیبانی رسمی از این کنترلر به استیم، باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند به‌سادگی آن را تنظیم کرده و در بازی‌های خود از آن بهره ببرند. وی گفت:

زمانی که کنترلر پلی‌استیشن 4 را به پی‌سی وصل و از طریق رابط استیم از آن استفاده کنید، دقیقا عملکردی مشابه کنترلر رسمی استیم تجربه خواهید کرد و می‌تواند به‌سادگی آن را تنظیم کرده و از آن استفاده کنید.

در ادامه می‌توانید تصویری از نحوه تنظیم این دسته در پلتفرم استیم را مشاهده کنید:

پلی‌استیشن

یکی از ویژگی‌های کنترلر استیم، این است که کاربران می‌توانند پروفایل‌های آن را که توسط دیگر گیمر‌ها و برای بازی‌های خاصی ساخته شده دانلود و روی دسته خودشان اعمال کنند. ولی هنوز مشخص نیست که آیا کنترلر پلی‌استیشن 4 هم از چنین ویژگی پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده