نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

بررسی بازی Mafia 3 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

نمرات بازی Mafia 3 به طور کامل منتشر شده و در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

Mafia 3 جدید‌ترین بازی کمپانی توکی گیمز است که ساخت آن را استودیو هنگر ۱۳ برعهده داشته است. این بازی جهان‌باز داستان شخصیتی به نام لینکلن کلی را روایت می‌کند که به‌تازگی از جنگ برگشته و پس از اتفاقاتی که برای وی در شهر نیو بوردو رخ می‌دهند، سراغ گرفتن انتقام از سران مافیا می‌رود. هنگر ۱۳ یک استودیو تازه‌کار است که در سال ۲۰۱۴ توسط توکی گیمز تاسیس شده است و به نظر می‌رسد که این تازه‌کار بودن روی کیفیت مافیا ۳ تاثیر گذاشته است. 

پس از گذشت چند روز از عرضه بازی برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی، سایت‌های معتبر نقد بازی دنیا نمره‌های خود را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن‌ها، به نظر می‌رسد که با یک بازی تقریبا متوسط و در بهترین حالت خوب روبرو هستیم و با‌اینکه شاید طرفداران قدیمی این سری انتظار یک شاهکار را از Mafia 3 داشتند، ولی کیفیت نهایی بازی در حدی نیست که بتوان آن را یک اثر خارق‌العاده دانست.

از جمله اصلی‌ترین مشکلات بازی که در نقد‌ها به آن اشاره شده است، می‌توان به کیفیت فنی ضعیف، وجود باگ‌ها و تکراری شدن مراحل اشاره کرد و در عین حال اکثر قریب به اتفاق منتقدین داستان بازی را تحسین کرده‌اند.

در ادامه می‌توانید مروری بر خلاصه نقد‌ها و نمره سایت‌ها داشته باشید:

Mafia III

  • سازنده: هنگر ۱۳
  • ناشر: توکی گیمز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ عرضه: ۱۶ مهر (۷ اکتبر)
  • سبک: اکشن جهان‌باز

Mafia 3

فوربس: ۸۱ از ۱۰۰

اگر انتظار‌های خود را خیلی بالا نبرید، Mafia 3 یک بازی عالی است. ولی اگر انتظار بازی‌ای مثل GTA V را دارید، باید بگویم که مافیا ۳ در برابر این اثر یک بازی سطحی به نظر می‌رسد. جلوه‌های بصری و داستان قطعا نقات قوت بازی هستند و ماموریت‌ها و گیم‌پلی هم آنقدری بد نیست که به تجربه بازی ضربه‌ای بزند.

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Mafia 3 در ابتدای بازی همه چیز را از من گرفت و من را وارد داستانی عالی با محوریت انتقام کرد. ولی در پایان این حس را به من نشان داد که انتقام هیچ لذت واقعی‌ای ندارد. به دلیل همین داستان غنی، هیچ‌کس نباید این بازی را از دست بدهد.

آی‌جی‌ان: ۷۵ از ۱۰۰

شخصیت‌های عالی مافیا و روایت داستان بسیار زیبای آن توانستند من را درگیر کنند. با این حال بازی در زمینه گیم‌پلی خیلی زود تکراری می‌شود و ویژگی‌های جهان‌باز آن هم بسیار کلیشه‌ای هستند.

گیم اینفورمر: ۶۸ از ۱۰۰

مافیا ۳ پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی عالی را دارد. ولی در نهایت تبدیل به یک تجربه جهان‌باز معمولی و خسته‌کننده می‌شود. سازندگان بازی به یک سری کلیشه در داستان‌گویی و گیم‌پلی بسنده کرده‌اند و همین امر هم باعث شده تا نتوانیم حسی که از بازی و این دوران مهم تاریخ آمریکا را انتظار داریم، از آن دریافت کنیم. در کل می‌توان گفت که مافیا سه یک بازی خسته‌کننده است.

گیم اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

برخی المان‌های بازی از دیالوگ‌ها گرفته تا نحوه روایت داستان واقعا عالی هستند و حتی می‌توان گفت که مافیا سه در این زمینه‌ها باید یک الگو برای دیگر بازی‌های بزرگ باشد. ولی خب گیم‌پلی بازی هرگز نمی‌تواند هم‌سطح با داستان بازی باشد و شاهد مراحلی تکراری و خسته‌کننده هستیم که با مشکلات فنی متعددی همراه شده‌اند و این امر باعث شده تا بازی‌ای که می‌توانست یک اثر عالی باشد، به یک اثر معمولی تبدیل شود.

پی‌سی گیمر: ۵۴ از ۱۰۰

بازی شروع خیلی خوبی دارد ولی پس از آن تبدیل به یک تجربه خسته‌کننده و تکراری می‌شود و هرگز نمی‌تواند چیزی را که واقعا پتانسیل‌اش را دارد ارائه کند.

Mafia 3


منبع MetaCritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده