// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل LEGO Harry Potter: Years 1-4

LEGO Harry Potter: Years 1-4، بازیکنان را این بار در گوشی‌های هوشمند اندرویدی با هری‌پاتر و دوستانش همراه می‌کند.

هری پاتر،‌ رمان دوست‌داشتنی و صدالبته پر طرفدار جی‌کی رولینگ، نویسنده انگلستانی تاکنون تقریبا در تمامی عرصه‌های هنر از پرده‌ی نقره‌ای گرفته تا تئاتر و بازی‌های ویدیویی که به اعتقاد بسیاری هنر هشتم محسوب می‌شود با علاقمندان خود دیدار کرده‌ است. اگر بخواهیم از بازی‌ ویدیوی ساخته الکترونیک آرتز و گریپتونیت گیمز عبور کنیم، کمپانی لگو با همکاری استودیوی تراولرز تیلز (Travellers Tales) و وارنر بروس اینتراکتیو باری دیگر در سال ۲۰۱۰، چهار سال تحصیلی جهان هری‌پاتر را در قالب یک بازی‌ ویدیویی سرگرم‌کننده منتشر کردند. این بازی تقریبا برروی تمامی پلتفرم‌های شناخته‌ شده منتشر شده است، با این حال، تا تاریخ ۲۷ سپتامبر خلاء وجود آن برروی دستگاه‌های اندرویدی حس می‌شد.

Lego harry potter Years 1-4 Zoomg

اکنون اما در نهایت شاهد حضور LEGO Harry Potter: Years 1-4 برروی پلتفرم اندروید هستیم. البته این بازی مانند سایر بازی‌های مجموعه لگو دارای تفاوت‌هایی با نسخه کنسول‌های خانگی است. بازی منتشر شده، متفاوت با نسخه‌ کنسول‌های خانگی، با دوربینی از بالا و مانند نسخه پلی‌استیشن پورتابل و iOS روایت می‌شود. استودیوی وارنر با جزئیات مناسبی‌ (هرچند با برخی تفاوت‌ها) داستان رمان هری پاتر را به لگو هری‌ پاتر: سال‌های یک تا چهار آورده است. مانند سایر بازی‌های لگو در نسخه هری پاتر نیز شما با شخصیت‌های اصلی داستان همراه می‌شوید تا در خط داستانی متنوعی به مرور هری پاتر را برای یادگیری افسون‌های مختلف و ماجراجویی‌های پر خطرش همراهی کنید. با حمله ولدمورت به خانواده‌ی پاتر و حفاظت لیلی پاتر از فرزند خردسال خود، ولدمورت به ناگاه از انظار عمومی ناپدید می‌شود. هری پاتر که در یک روز هم پدر و هم مادر خود را از دست داده به وسیله سیریوس بلک،‌ پدرخوانده‌اش به دست هاگرید، نیمه غول دوست‌داشتنی داستان سپرده می‌شود تا به نزد دامبلدور، مدیر مدرسه هاگوارتز در خیابان پریویت درایو، برای سپردن به خاله‌اش بُرده شود.

Lego harry potter Years 1-4 Zoomg

داستان LEGO Harry Potter: Years 1-4 دقیقا از همین نقطه مانند کتاب هری‌پاتر و سنگ جادو آغاز می‌شود، جایی که دامبلدور قدم به خیابان پریویت درایو گذاشته و با پرفسور مک‌گوناگل دیدار می‌کند. با اتمام ویدیوهای آغازین، به سرعت کنترل هری پاتر را در خانه دورسلی‌ها بدست می‌گیریم جایی که جشن تولد دادلی، پسر خاله هری پاتر تمام شده و او دو عدد از کادوهای خود را گم کرده است. ماموریت‌های بازی در کنار خط داستانی همواره پیرامون یافتن برخی آیتم‌ها، جمع‌ کردن اتاق به هم ریخته یا حل پازل‌های ساده روایت می‌شود. البته سادگی بازی امری معمول در تمامی بازی‌های لگو بوده و به ویژه بازی‌های نسخه پورتابل پلی‌استیشن این مجموعه از یک سادگی تبعیت می‌کنند.

Lego harry potter Years 1-4 Zoomg

به مرور با پشت سر گذاشتن مراحل در سال اول، هری افسون‌های جدیدتری را در کنار آشنایی با شخصیت‌های جدید فرا می‌گیرد. تمامی شخصیت‌های مجموعه هری پاتر در چهار کتاب نخستین، در بازی LEGO Harry Potter: Years 1-4 حضور دارند و با توجه به توانایی هر یک از آنها می‌توانید برخی از معماها را برای گرفتن کلاه طلایی جادوگری یا Red Brick استفاده کنید. با پایان خط داستانی سال اول، سال دوم، تالار اسرار آزاد می‌شود. در سال دوم به دنبال باز شدن راه تالار اسرار باسیلیک، مار افسانه‌‌ای،‌ به سراغ شاگردان هاگوارتز می‌رود. این رویه به مرور در سال‌های بعدی یعنی سال سوم، زندانی آزکابان با داستانی پیرامون سیریوس بلک و سال چهارم، جام آتش و رقابت میان مدارس جادوگری ادامه پیدا می‌کند.

استودیوی تراولرز تیلز به خوبی توانسته تا با در هم آمیختن ویژگی‌های یک بازی لگو در جهان هری پاتر، یک بازی سرگرم کننده را منتشر کند. در طول خط داستانی تمامی فضاهای آشنا در کتاب و فیلم‌های سینمایی هری‌پاتر بازسازی شده‌اند. به عنوان مثال، در سال اول شاهد مسابقات کوئیدیچ و در ادامه در سال دوم شاهد حضور هری و رون ویزلی در خانه ویزلی‌ها هستیم. داستان بازی در سال سوم ما را به روستای زمستانی هاگزمید برده و در سال چهارم نیز درگون‌های افسانه‌ای و دوئل با ولدمورت را به تصویر می‌کشد. در این بازی نیز شما باید با جمع‌آوری Studs‌ها، پول رایج بازی با رنگ‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و آبی، مبلغ مورد نیاز را برای خریداری آجرهای قرمز (Red Brick) رنگ یا آزادسازی شخصیت‌های مورد علاقه از طریق فروشگاه ویزلی‌ها جمع‌آوری کنید.

Lego harry potter Years 1-4 Zoomg

شخصیت‌های بازی به دو روش استفاده از D-Pad مجازی یا کنترلر فیزیکی قابل کنترل هستند. هر دو روش کنترل بدون مشکل خاصی امکان طی کردن مراحل را به بازیکنان می‌دهند. در کنار گرافیک مناسب بازی برروی دستگاه‌های هوشمند،‌ بازی بدون باگ نرم‌افزاری آزار دهنده‌ای روایت می‌شود. متاسفانه به دلایلی استودیوی توسعه‌دهنده بدون تغییر در رزولوشن، این بازی را برروی اندروید منتشر کرده است. به همین دلیل بازی برروی گوشی‌های همراه به صورت فول‌اسکرین نمایش داده نشده و ظاهری شبیه به دستگاه‌های iPad و iPhone دارد.

این بازی اکنون با قیمت ۴/۹۹ دلار از طریق فروشگاه پلی‌استور و آیتونز در دسترس است. اگر از طرفداران مجموعه هری‌پاتر هستید و هنوز نسخه لگو این مجموعه را تجربه نکرده‌اید اکنون فرصت مناسبی برای تجربه این بازی برروی گوشی‌های همراه قبل از اکران فیلم فرعی جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them) است.

دانلود بازی LEGO Harry Potter: Years 1-4 از پلی‌استور | آیتونز


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده