// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

AMD پردازنده‌های نسل هفتم خود را برای سیستم های اداری عرضه کرد

کمپانی AMD، پردازنده‌های نسل هفتم دسکتاپ خود را برای پی‌سی‌های اداری عرضه کرد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، کمپانی AMD، سازنده CPU و گرافیک‌های کامپیوتری، نسل جدید پردازنده‌های خود که از گرافیک داخلی (APUها) نیز برخوردار هستند در اختیار تولیدکنندگان قطعت کامپیوتری نظیر Hewlett-Packard  قرار داد. این پردازنده‌ها در ابتدا با اسم رمز Bristol Ridge به کاربران و علاقه‌مندان به کمپانی AMD معرفی شده بود.

همچنین در ادامه گفته شده که Sunnyvale چهار APU جدید را که از کامپیوتر‌های استفاده کننده سوکت AM4 پشتیبانی می‌کنند، عرضه کرد. در گذشته AMD پردازنده‌های Bristol Ridge را برای لپتاپ‌ها عرضه کرده بود و حال این پردازنده‌ها برای پی‌سی نیز عرضه شد.

این APUها از چهار هسته X86 استفاده کرده و به‌صورت پیش‌فرض از حافظه‌های DDR4 نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین AMD اعلام کرد که قابلیت Virtual Super Resolution 2  این پردازنده‌ها به شما اجازه می‌دهد تا محتویات 1080p را با کیفیتی نزدیک به رزولوشن 4k مشاهده کنید. گفته می‌شود این پردازنده‌ها ۱۵ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های Cor i5 بوده و پردازند‌های گرافیکی این APUها نیز ۸۸ درصد سریع‌تر از مدل ذکر شده است.

افرکانس این پردازنده در حالت عادی برابر با ۳.۸ گیگاهرتز و مصرف برق آن ۳۵ وات است. ولی اگر اهل اورکلاک و استفاده در حالت High End هستید، این میزان به ۴.۲ گیگاهرتز و ۶۵ وات تغییر پیدا می‌کند. اگر مصرف برق این پردازنده‌ها را نسبت به مدل‌های نسل قبلی بسنجیم، از نظر مصرف برق APUهای نسل هفتم AMD حدود ۳۲ درصد کاهش یافته و از نظر بهبود عملکرد، بخش واحد پردازش ۱۴ درصد و بخش واحد گرافیکی ۲۲ درصد بهتر از قبل شده است.


منبع Venturbeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده