// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

کارگردان Final Fantasy XV از نسخه پی سی و پلی استیشن VR بازی سخن می‌ گوید

کارگردان بازی Final Fantasy XV، در آخرین صحبت‌های خود از نسخه پلی‌استیشن VR و پی‌سی این بازی سخن گفته است.

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نقش آفرینی سال جاری میلادی، بازی Final Fantasy XV است که علاوه‌بر لبریز کردن صبر مخاطبان این سبک، صبر هواداران سری فاینال فانتزی را نیز لبریز کرده است. قطعا گشت و گذار در یک محیطی کاملا خیالی و تجربه داستانی فانتزی که مدام بین گذشته و حال در حال روایت شدن است، می‌تواند شدیدا جذاب باشد. حال در آخرین مصاحبه هایجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV، وی از علایق خود و تیم سازنده به نسخه پی‌سی بازی سخن گفته و همچنین صحبت‌هایی در مورد نسخه پلی‌استیشن VR بازی انجام داده است. وقتی از تاباتا در مورد نسخه پی‌سی بازی پرسیده شد وی گفت:

اگر قرار باشد روزی نسخه رایانه‌های شخصی بازی Final Fantasy XV را بسازیم، دوست دارم مطمئن شوم که این نسخه بهتر از نسخه فعلی بر روی کنسول‌ها ساخته می‌شود. طبیعتا انجام این کار بیشتر از یک سال برای ما زمان‌بر خواهد بود.

طبق صحبت‌های هاجیمه تاباتا می‌توان نتیجه گرفت که اسکوئر انیکس، سازنده و ناشر Final Fantasy XV، علاقه‌مند به ساخت نسخه پی‌سی بازی است ولی انجام این کار همانطور که خواندید زمان‌بر بوده و شاید پس از گذشت یک سال شاهد معرفی و تایید نسخه رایانه‌های شخصی این بازی نیز باشیم. همچنین در نمایشگاه‌ E3 امسال شاهد دمویی از نسخه پلی‌استیشن VR بازی بودیم. حال با نشان دادن این دمو و وجود سخت افزارهایی نظیر پلی‌استیشن 4 پرو، ایکس‌باکس وان اس و هدست واقعیت مجازی سونی، از تاباتا پرسیده شد که این بازی بر روی سخت افزارهای ذکر شده چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد. تاباتا در این باره می‌گوید:

قطعا بازی Final Fantasy XV از همان روز عرضه از کارآیی‌های پلی‌استیشن 4 پرو استفاده نخواهد کرد ولی رفته رفته با گذشت زمان، بروزرسانی‌هایی را منتشر خواهیم کرد تا این بازی نیز بتواند از قابلیت‌ها و سخت افزار قوی‌تر پلی‌استیشن 4 پرو استفاده کند. همچنین برنامه داریم که یک بسته الحاقی را برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR عرضه کنیم که کاربران از طریق آن بتوانند به تجربه این بازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی خود بپردازند.

دمویی که ما در نمایشگاه E3 دیدیم، فقط یک دمو تکنیکی از بازی بود و خب در این بسته الحاقی، می‌توانید بخشی از دنیای بازی را در قالب واقعیت مجازی تجربه کنید.

بازی Final Fantasy XV در تاریخ ۹ آذرماه (۲۹ نوامبر میلادی) بر روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. همچنین چندی پیش خبری منتشر شد حول این که این بازی در همان روز عرضه از قابلیت HDR کنسول ایکس‌باکس وان اس پشتیبانی خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده