نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

تاثیر منفی بازی‌های سری The Witcher روی کتاب‌های این مجموعه

نویسنده کتاب‌های سری The Witcher از تاثیر منفی بازی‌ها روی این کتاب‌ها گفته است.

اولین نسخه از سری بازی‌های محبوب سری The Witcher، در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد و این مجموعه طی ۹ سال اخیر و با عرضه سه نسخه، به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسیده است. این مجموعه بازی‌ها بر اساس کتاب‌های سری ویچر نوشته اندری ساپکوفسکی، نویسنده لهستانی، ساخته شده‌اند؛ کتاب‌هایی که اولین جلد آن در دهه ۹۰ میلادی منتشر شده است. با اینکه محبوبیت بالای بازی باعث شده تا فروش کتاب‌های این مجموعه هم بیش‌تر شود ولی ساپکوفسکی اخیرا طی مصاحبه‌ای گفته که این بازی‌ها تاثیر منفی روی کتاب‌ها داشته‌اند:

این روز‌ها تصاویر بازی روی جلد کتاب‌های من منتشر می‌شوند و این‌طور به نظر می‌رسد که انگار بازی‌ها پیش از کتاب‌ها ساخته شده‌اند و این در حالی است که من باید مدام به طرفداران توضیح بدهم که من اولین کتاب را ۱۲ سال پیش از عرضه اولین بازی سری ویچر نوشته‌ام. همچنین باید به آن‌ها شرح بدهم که در برخی موارد بازی‌ها کاملا همسو با کتاب‌ها نیستند. برای مثال هیولای کرم عظیم‌الجثه (Sandworm) در بازی خلق شده است و در کتاب‌ها حضور ندارد.

ساپکوفسکی در ادامه صحبت‌های خود نویسنده داستان بازی‌های ویدیویی را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این افراد صرفا فقط برای کسب درآمد نویسندگی می‌کنند و این کار را از روی عشق و علاقه به نویسندگی انجام نمی‌دهند. این نویسنده در پایان صحبت‌های خود هم مشکل اصلی خود با بازی‌های سری ویچر را شرح داد:

مشکلاتی که من با بازی‌ها دارم، فقط صرفا به خود بازی مربوط نیست. چرا که من به موفقیت‌های این بازی‌ها حسادت نمی‌کنم و اصلا چنین طرز فکری نداشته و ندارم. ولی همه باید بدانند که خالق شخصیت ویچر من هستم و من هرگز اجازه نمی‌دهم که شخص دیگری این افتخار را از من بدزدد.

جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های ویچر با نام The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و توانست به یکی از پرافتخار‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود. استودیو سی‌دی پراجکت رد، سازنده بازی، فعلا برنامه‌ای برای ادامه این مجموعه نداشته و در حال حاضر روی بازی کارتی Gwent و Cyberpunk 2077 کار می‌کند.

نظرات خود را در مورد نویسنده کتاب‌های ویچر با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده