نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

بازسازی سریال Stranger Things در قالب یک بازی هشت بیتی

گروه سینما ۸ بیت، ویدیو بازی هشتی بیتی سریال محبوب چیزهای عجیب (Stranger Things) را ساخته و منتشر کرده‌اند.

«ادامه این متن بخش زیادی از داستان فصل اول سریال Stranger Things را فاش می‌کند.»

سریال Stranger Things، جدیدترین سریال شبکه استریم نت‌فلیکس است که اتفاقات آن در اوایل دهه ۸۰ میلادی رخ می‌دهد. این سریال دارای برخی از ارجاعات به بازی‌های ویدیویی است و حتی تحت تاثیر برخی از بازی‌های ویدیویی نیز است. اما اگر خود سریال یک بازی ۸ بیتی از دوران دهه ۸۰ باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ گروه و اعضای خوش ذوق سینما ۸ بیت براساس ایده‌هایی که کاربران و طرفداران با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، یک ویدیو از نسخه بازی هشت بیتی سریال Stranger Things منتشر کرده‌اند که الهام گرفته از بازی‌های کنسول NES است. شروع ویدیو با موسیقی الکترونیک و وهم آور مشهور سریال آغاز می‌شود، در ادامه این ویدیو مشاهده می‌کنیم که بازیکن شخصیت ویل را انتخاب می‌کند و همه چیز بد پیش می‌رود. ویل در دنیای وارونه گرفتار می‌شود و دوستان او وارد یک ماجراجویی می‌شوند تا او را نجات دهند. شما در ادامه می‌توانید این ویدیو بسیار زیبا را تماشا کنید:

|

بخش عمده و مهمی از اتفاقات داستانی فصل اول سریال Stranger Things در این ویدیو پوشش داده شده است. گیم پلی بازی شامل جمع آوری اقلام از جمله جمع آوری وافل و لباس برای شخصیت الون و استفاده از قدرت‌های الون برای فرار از دست شخصیت شیطانی دکتر برنر، می‌شود. در مرحله پایانی این بازی، الون شخصیت هیولا را شکست می‌دهد، اما این یک لحظه تلخ و شیرین است. در ادامه یک خط متن ظاهر می‌شود که نوشته است:

الون گروه را نجات داد، اما ما او را از دست دادیم...

این نوشته اشاره‌ای به پایان فصل اول سریال Stranger Things دارد و امکان دارد که الون هنوز زنده باشد. این ویدیو به کارگردانی دیوید داتون ساخته شده است و ساخت موسیقی آن بر عهده هنری داتون بوده است. فصل اول سریال Stranger Things با تحسین منتقدان رو به رو شده است و به نظر می‌رسد که کاربران نت‌فلیکس از این سریال استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.  کار نوشتن و ساخت این سریال بر عهده مت و راس دافر است، این دو همچنین به عنوان تهیه کننده در کنار شاون لوی و دن کوهن نیز در این سریال حضور دارند.

مدتی پیش نت‌فلیکس با انتشار ویدیویی از تمدید سریال Stranger Things برای فصل دوم خبر داد. هرچند پیش از رسمی شدن این خبر،  مت و راس دافر در مصاحبه‌ای  به صورت کاملا آشکار در مورد فصل دوم این سریال صحبت کردند و اعلام کردند فصل دوم نسبت به فصل اول «تاریک‌تر و عجیب‌تر» خواهد بود. آن‌ها گفتند که فصل دوم ممکن است طرفداران را به دو دسته تقسیم کنند و اذعان کردند که این احتمال وجود دارد که برخی از افراد از فصل اول سریال بیش از فصل دوم آن لذت ببرند.

فصل دوم سریال Stranger Things قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۷ از شبکه استریم نت‌فلیکس پخش و منتشر شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده