// شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

رئیس پلتفرم ایکس‌ باکس: هیچ بازی انحصاری برای اسکورپیو عرضه نخواهد شد

رئیس پلتفرم ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای از آینده بازی‌های ایکس‌باکس اسکورپیو سخن گفته است.

در جریان جدیدترین مصاحبه مایک ایبارا، رئیس پلتفرم ایکس‌باکس، با سایت Windows Central، وی از آینده کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو که سال آینده میلادی عرضه می‌شود سخن گفته است. در اولین قدم وی اعلام کرده که به هیچ‌وجه بازی‌های انحصاری برای ایکس‌باکس اسکورپیو عرضه نخواهد شد. وی خاطرنشان کرده که به‌ غیر از بازی‌هایی که از ممکن است از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده کنند، مابقی بازی‌های این کنسول با ایکس‌باکس وان یکسان خواهد بود.

همچنین مورد دیگری که این‌ روزها مورد بحث قرار گرفته، پشتیبانی سازنده‌ها از دو کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 پرو در کنار مدل‌های معمولی این دو کنسول است. زیرا با عرضه شدن این دو کنسول جدید توسعه دهنده‌ها باید بازی‌ها را با دو مشخصات مختلف به بازار عرضه کنند. با این حال ایبارا اعلام کرده که به این اتفاق به چشم یک مشکل خاص نگاه نمی‌کند زیرا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی به ساخت بازی‌های خود بر روی پلتفرم‌های مختلف که دارای مشخصات متفاوتی هستند، عادت دارند. وی در این باره می‌گوید:

تجربه توسعه بازی‌ برای کسانی که بازی‌های خود را برای پی‌سی یا به صورت چند پلتفرمه می‌سازند، بسیار به تجربه ساخت بازی بر روی دو کنسول مجزا شباهت دارد. امروزه بازی‌هایی را می‌بینیم که توسعه دهندگان‌شان آن‌ها را با محتویات 4K وارد بازار کرده و همان بازی به نوعی توسعه داده شده که برای سیستم‌هایی با تنظیمات پایین‌تر نیز به‌خوبی قابل اجرا باشد.

این ویژگی‌ها به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون افزایش هزینه، بتوانند کارایی‌ها و تنظیمات متفاوتی را بر روی بازی‌های خود اعمال کنند. ما از توسعه دهندگان انتظار داریم تا همین روند را برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس اسکورپیو نیز اجرا کنند. ما هدفمان این است تا سازنده‌ها به خوبی بتوانند بازی‌های خود را دستگاه‌های مختلف نظیر ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس وان اسکورپیو توسعه داده و به خوبی از توان و قدرت ویندوز ۱۰ استفاده کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده