نویسنده: معین کلهری
// چهار شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

به روایت تصویر: هنر مفهومی در ورای بازی Life is Strange

مسلماً بازی Life is Strange با عناصر جسورانه‎اش، در زمره‎ی به‎یادماندنی‎ترین بازی‎های سال ۲۰۱۵ قرار می‌ٰگیرد. حال تعدادی تصویر مفهومی از این اثر منتشر شده است که در ادامه مطلب با زومجی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

Life is Strange یک بازی داستان محور است که در برانگیختن احساسات و خلق هنر، شاهکار می‎آفریند. این بازی به قدری تأثیر گذار است که  در پی‎ریزی دنیای شیرین مکس و کلویی، مخاطب را نیز با خود همراه می‎کند. با این حال، ادوارد کاپلین و گری پالما مهم‎ترین نقش را در ابداع هنر مفهومی در این سری اپیزودیک ایفا کرده‎اند که در ادامه می‎توانید نمونه‎هایی از آن‏‎ها را مشاهده کنید:

همان‎طور که می‎دانید، نسخه فیزیکی این بازی که با نام «لیمیتد» شناخته می‎شود، هفته‎ی پیش منتشر شد و شامل بازی اصلی، یک دفترچه‌ ۳۲ صفحه‌ای، توضیحات کارگردان و موسیقی‎های متن آن است. البته زومجی نیز این بازی را زیر ذره بین برد و به قسمت نهایی آن نمره «۹» را اعطا کرد. محسن وزیری در وصف قسمت پنجم گفت:

قسمت آخر Life is Strange ‌همه‌ی آن کاری را که از یک «قسمت آخر» انتظار می‌رود، تمام و کمال انجام داد. یک پایان‌بندی منسجم و حساب‌شده با چاشنی سورپرایزها و سکانس‌هایی که حال و هوایی فرازمینی داشتند، بازی را در قسمت آخر به اوج رساند و تکمیلش کرد. داستان با اساسی‌ترین انتخاب کل بازی به پایان رسید که مزه‌اش تا مدت‌ها زیر زبان کسانی که تجربه‌اش کرده‌اند، باقی خواهد ماند.

نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده