نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

دنباله‌ای برای فیلم Terminator Genisys در کار نخواهد بود

کمپانی پارامونت پیکچرز که وظیفه اکران فیلم ترمیناتور جنسیس (Terminator Genisys) و دنباله‌‌ی آن را بر عهده دارد، دنباله‌ فیلم را از جدول اکران خود حذف کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

تابستان امسال بود که فیلم ترمیناتور جنسیس به وسیله‌ی کمپانی پارامونت پیکچرز اکران شد و علی‌رغم تبلیغات فراوان و تاکید بر این نکته که فیلم به ریشه‌های ترمیناتور بازگشته است، نتوانست با نظر مثبت منتقدین و طرفداران مواجه شود. به همین دلیل، دنباله فیلم که قرار بود در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۷ (۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) اکران شود، از جدول اکران کمپانی پارامونت برداشته شد و فیلم بی‌واچ (Baywatch) جای آن را در این جدول گرفت. فیلم Baywatch، بر اساس سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده و قرار است دواین «راک»‌ جانسون، زک افران و الکساندرا داداریو در آن به ایفای نقش بپردازند.

وب‌سایت هالیوود ریپورتر ضمن اعلام این خبر افزود که این اقدام پارامونت به دلیل عملکرد بسیار ضعیف فیلم جنسیس اصلا دور از انتظار نبوده است. فیلم جنسیس که در تابستان سال ۲۰۱۵ اکران شد، توانست در سرتاسر جهان به فروشی معادل با ۴۴۰ میلیون دلار دست پیدا کند که بیشتر فروش خود را مدیون بازار چین بود. این فیلم در آمریکا تنها توانست ۸۹ میلیون دلار فروش کند.

اسکای‌دنس، کمپانی تولید کننده فیلم در ابتدا قصد داشت که دو دنباله برای فیلم جنسیس تولید کند و فیلم سوم قرار بود در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ (۸ تیر ۱۳۹۷) اکران شود. اینکه آیا این دو کمپانی با همکاری هم فیلم دیگری از این مجموعه خواهند ساخت، هنوز مشخص نیست.

با اینکه ترمیناتور جنسیس در بازار چین عملکرد قابل‌قبولی داشت، اما اسکای‌دنس قبلا اعلام کرده بود که آنها قصد دارند فیلم دوم را کمی بهتر کنند. دانا گلدبرگ، مدیر ارشد بخش خلاقیت این کمپانی در ماه اکتبر (مهر) درباره فروش فیلم چنین گفته بود:

ما از رقم فروش فیلم در جهان بسیار راضی هستیم. آیا ما دوست داشتیم که فیلم عملکرد بهتری در بازار داخلی آمریکا داشته باشد؟ مسلما پاسخ شما بله است.

وی در ادامه گفته بود که آنها حتما دنباله‌ی فیلم را خواهند ساخت اما کار تولید فیلم، اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز نخواهد شد زیرا آنها می‌خواهند نظرات کسانی که فیلم را تماشا کردند، بشوند و دنباله‌ها را بر اساس بازخورد طرفداران بسازند.

فیلم جنسیس در بخش گیشه زومجی نیزمعرفی شد و محمد حسین جعفریان که فیلم را اصلا دوست نداشت، درباره فیلم گفت:

ترمیناتور: جنسیس، یکی از آن فیلم‌هایی است که به خاطر محقق نشدن آرزوهای سازندگان در قسمت قبلی، به امید فروش بیشتر و نمرات بهتر ساخته شد و قرار بود با بازگشت به ریشه‌ها( امان از این جمله‌ی تکراری) دوباره مجموعه را به اوج خود برساند. پنجمین نسخه‌ی ترمیناتور در اوج بی‌ارزشی و زشتی به گیشه‌ها رفته و تمام مخاطبان قدیمی و جدید اثر را آزرده‌خاطر کرده است. ترمیناتور: جنسیس از معدود فیلم‌هایی است که به جز یکی دو نکته، چیز خاصی برای دیدن ندارد.

نظر شما درباره این خبر چیست؟ آیا شما نیز از شنیدن آن متعجب نشدید؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده