نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Farms & Castles: راه‌ورسم زمین‌داری

امروز Farms & Castles را خدمت‌تان معرفی می‌کنیم؛ یک بازی موبایل ساده و جذاب از کمپانی اسکوئر انیکس که به‌نوعی یادآور بازی معروف 2048 است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اگر به دنبال یک بازی آرام و اعتیادآور برای دستگاه‌های موبایل‌تان می‌گردید، Farms & Castles یکی از گزینه‌هایی است که احتمالاً نظرتان را جلب خواهد کرد. این بازی پازلی که توسط Hapti.co، استودیوی دانمارکی اسکوئر انیکس، ساخته شده، با گیم‌پلی ساده ولی چالش‌برانگیزش می‌تواند تا مدت‌ها پای ثابت سرگرمی‌های موبایلی شما باشد.

در Farms & Castles زمینی با شبکه‌بندی شش در شش به شما داده می‌شود که باید آن را با منابع و سازه‌هایی پر کنید. مانند آثار کم‌وبیش مشابه، از جمله 2048، این کار در نوبت‌های پیاپی و تا جایی که دیگر فضایی باقی نمانده باشد ادامه پیدا می‌کند. در این بین، در هربار آغاز بازی نقشه‌ای جدید ساخته می‌شود که تعدادی از خانه‌های آن به‌طور تصادفی با عوارض طبیعی اشغال شده‌اند و امکان ساخت‌وساز را به شما نمی‌دهند. این امر به‌تنهایی به تنوع و افزایش چالش‌های بازی کمک می‌کند.

سازه‌ها و منابع درون بازی هرکدام به یکی از دو دسته‌ی چوب یا سنگ تعلق دارند. در هر نوبت، از میان منابع و سازه‌ها دو گزینه در اختیار شما قرار دارد که بایستی از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید و با برداشتن و قرار دادن‌اش بر روی یکی از خانه‌های آزاد زمین، نوبت را به پایان برسانید. شی برداشته‌شده سپس با نمونه‌ی تصادفی دیگری جایگزین می‌شود و بازی ادامه می‌یابد. در این میان، شما باید با قرار دادن چندین شی یکسان در کنار یکدیگر، زنجیره‌ای دست‌کم سه‌تایی از آن‌ها بسازید. با این کار، آن سازه‌ها یا منابع یکسان با هم ترکیب و به یک شی بزرگ‌تر از همان جنس (سنگی یا چوبی) تبدیل می‌شوند و نمونه‌ی به‌دست‌آمده هم در محل آخرین شی قرار داده‌شده (تکمیل‌کننده‌ی زنجیره) قرار می‌گیرد. به این شکل و در طی سه مرحله ترکیب می‌توانید از ساده‌ترین منبع سنگی، یعنی صخره‌سنگ‌ها، به قلعه و از ابتدایی‌ترین منبع چوبی، که درختچه‌ها هستند، به مزرعه برسید. اشیاء یکسان برای به‌هم پیوستن باید در یکی از راستاهای عمودی و افقی (و نه مورب) یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها در کنار هم قرار گیرند و با این حساب، امکان چیدن اشیاء به شکل‌های مختلفی مانند قالب حروف L و U وجود دارد.

Square Enix Farms & Castles mobile game screenshots

از این‌جا به بعد روند Farms & Castles جالب‌تر می‌شود. در پایان هر نوبت، مزارع و قلعه‌ها به‌ترتیب به شما موادغذایی و سکه می‌دهند. با موادغذایی می‌توانید منابع بخرید و زمانی که به یکی از آن‌ها، مثلاً درخت، نیاز فوری داشتید کارتان را راه بیندازید. سکه‌ها هم به شما امکان می‌دهند که از سه نوع جادوی موجود در بازی استفاده کنید که اجازه بدهید درباره‌ی‌شان چیزی نگوییم تا خودتان آن‌ها را تجربه کنید. با دستیابی به مزارع و قلعه‌های بزرگ‌تر (با ترکیب کردن‌شان) مقدار موادغذایی و سکه‌های دریافتی هم در هر نوبت افزایش پیدا می‌کند. در تمامی این مراحل، بازی توسط یک موسیقی دلنشین با تم قرون‌وسطایی شما را همراهی می‌کند و هر از گاهی با اعطای یک عنوان، به تشویق‌تان می‌پردازد.

پس از پر شدن صفحه، بازی به پایان می‌رسد و امتیاز شما با توجه به مقدار موادغذایی، سکه‌ها و اشیاء قرار گرفته بر روی زمین، به نمایش درمی‌آید. در این بین، تعدادی دستاورد (اچیومنت) هم در Farms & Castles وجود دارند که می‌توانید جهت دریافت کردن‌شان مهارت‌های‌تان را به چالش بکشید. همچنین بازی سه فضای ذخیره‌سازی جداگانه را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید سه دور مختلف را در میانه‌های‌شان رها کنید و بعداً به ادامه دادن آن‌ها بپردازید.

اما سخن پایانی: درست است که Farms & Castles، مانند بسیاری از بازی‌های موبایل، از آثار مختلفی الهام گرفته که احتمالاً بدیهی‌ترین آن‌ها بازی Triple Town است؛ ولی با وجود این، ساخته‌ی جدید و کوچک اسکوئر انیکس ایده‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر اهل بازی‌های پازلی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که Farms & Castles را هم امتحان کنید.

دانلود از بازار | دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده