// دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰

شایعه: کونامی با کارکنان خود مانند زندانی‌ها رفتار می‌کند

با توجه به گزارشات وبسایت نیکی، کمپانی معروف کونامی که خالق مجموعه‌های بزرگی مانند Metal Gear، Silent Hill و Pro Evolution Soccer بوده، نه تنها در چندسال اخیر بدخلق و بداخلاق شده، بلکه رفتارهای منزجر کننده‌ای با کارکنان خود انجام می‌دهد. با زومجی همراه شوید.

گزارشات وب‌سایت نیکی این حقیقت را می‌رساند که فضا و جو بخش بازی‌سازی کمپانی کونامی که بیش از همه بخاطر بازی‌های کنسولیش شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سمت به شدت بد و غیر قابل تحمل شده و یکی از دلایل اصلی این اتفاق نیز موفقیت بی نظیر بازی موبایلی Dragon Collection نامیده می‌شود. این بازی به عنوان یک بازی اجتماعی برای دستگاه‌های موبایل هزینه ساخت بسیار پایینی داشت اما در عوض سود حاصل از فروشش بی نهایت بالا بود. طبق شایعات منتشر شده مدتی نگذشت که روسای کونامی تصمیم گرفتند تا تمرکز اصلی بخش بازی سازیشان را از ساخت بازی‌های سنتی و هاردکور جدا کرده و بر روی ساخت بازی‌های اجتماعی که ارزان‌تر اما سودمندتر بودند، جمع کنند.

وب‌سایت نیکی در خبری مشابه پیش از این گزارش داده بود که هزینه‌ی ساخت بازی Metal Gear Solid 5 تا کنون از ده میلیارد ین/هشتاد میلیون دلار گذشته است.

البته در کشوری که محبوبیت بازی‌های موبایلی به صورت بی سابقه‌ای درحال افزایش است اینکه کونامی تصمیم بگیرد تا در ساخت بازی‌های خود چرخشی ۱۸۰ درجه داشته باشد آنچنان تعجب برانگیز نیست، مسئله‌ی معتجب کننده اینجا است که به گزارش نیکی با این عوض شدن تمرکز وضعیت دفاتر بازی‌سازی به شدت تغییر کرده و رفتار کونامی با کارکنانش نیز بدتر شده است.

Metal Gear Solid 5

در ادامه به طور خلاصه می‌توانید برخی از ادعاهای وبسایت نیکی درمورد طرز رفتار کونامی با کارکنانش را بخوانید. برخی از آن‌ها را ما پیش از این شنیده بودیم اما تعدادی نیز کاملا جدید هستند.

  • کوجیما پروداکشنز، استودیویی که وظیفه‌ی ساخت بازی Metal Gear Solid V را دارد (و به طور کلی با این برند شناخته می‌شود) اکنون از نظر کونامی تنها «بخش تولید شماره هشت» شناخته می‌شود. به گزارش نیکی کامپیوترها در این بخش به اینترنت وصل نیستند و کارمندان تنها می‌توانند برای دیگر همکارانشان ایمیل بفرستند. (این بند را ما پیش از این نیز شنیده بودیم.)
  • به گزارش نیکی کارمندانی که در هنگام استراحت ناهار از کمپانی خارج شوند غیبتشان توسط کارت‌های زمان زیر نظر گرفته شده و اگر بیش از اندازه بیرون از محیط اداری بمانند اسمشان توسط بلندگو در سرتاسر شرکت اعلام می‌شود.
  • در تمامی راهروهای دفاتر دوربین‌های مدار بسته‌ای تعبیه شده است که به هیچ وجه برای تامین امنیت کارکنان نیستند بلکه قصد اصلی‌شان زیر نظر گرفتن حرکات و رفتارشان است.
  • اکثر کارمندان کونامی نمی‌توانند ایمیل به خصوص و همیشگی داشته باشند. اعضای بخش فروش یا روابط عمومی که باید با مردم رابطه داشته باشند ایمیل همیشگی دارند اما ایمیل دیگر اعضا باید به طور معمول هر چند ماه یکبار به طور کاملا اتفاقی عوض شود. (نکته: آدرس ایمیل کارکنان کونامی به طور معمول از چند حرف کوتاه و رشته‌ای از اعداد تشکیل می‌شود اما با این حال قضیه‌ی تغییر ایمیل‌ها چند سالی می‌شود که در این کمپانی جریان دارد. چندی پیش یکی از کارمندان کونامی اعلام کرده بود که این حرکت برای جلوگیری از دزدیدن استعدادها توسط دیگر کمپانی‌ها انجام می‌شود.)

Kojima Productions

  • کارمندان بخش بازی سازی که نتوانند خود را به درد بخور نشان دهند به کارهای دیگری مانند نگهبانی، تمیز کردن باشگاه‌های ورزشی کارکنان یا کارگری در کارخانه‌های این شرکت منصوب می‌شوند. این قانون فقط شامل کارمندان دون پایه نمی‌شود بلکه حتی ممکن است تهیه کننده‌هایی که پیش از این بر روی بازی‌های موفقی کارکرده بودند هم به چنین سرنوشت شومی دچار شوند. در سال ۲۰۱۳ میلادی آساشی نیوز یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های کشور ژاپن مصاحبه‌ای با یکی از کارکنان سابق کونامی انجام داد که گفته می‌شود با اقدام کونامی از یک بازی ساز به یک کارگر در کارخانه‌های تولید این شرکت تبدیل شده و پس از مدتی افسردگی شدیدی گرفت.
  • کارکنان سابقی که هنگام خروج از این کمپانی و پیدا کردن شغل دیگر در شرکتی دیگر این خبر را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک اعلام می‌کنند پست‌هایشان کاملا زیر نظر گرفته می‌شود و کارکنانی که این پست‌ها را لایک کنند پس از مدتی با تغییر منصب مواجه خواهند شد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده