نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

جان اسمدلی رییس استودیو سازنده PlanetSide 2 استعفا داد

رییس استودیو دی‌برک گیمز، جان اسمدلی از سمت خود استعفا می‌دهد. دی‌برک گیمز که نامش قبلا سرگرمی‌های آنلاین سونی بود استودیویی بود که خود اسمدلی در تاسیس آن دست داشت. با زومجی همراه باشید.

اسمدلی در تاسیس استودیویی که ساخت بازی‌های Everquest, DC Universe Online, Planetside 2  و H1Z1 یعنی سرگرمی‌های آنلاین سونی دست داشت. پس از اینکه وی راهش را از سونی جدا کرد، نام این استودیو را به دی‌برک گیمز تغییر داد.

با اینکه وی نقشی‌ برجسته در صنعت ساخت بازی داشت و همچنین یک چهره‌ شناخته شده در این صنعت بود استعفای خودش را اعلام کرد. استودیو دی‌برک به وبسایت ونچربیت گفت که رییس بخش اجرایی این استودیو یعنی راسل شنکس جای اسمدلی را خواهد گرفت. با این حال اسمدلی در نقش دیگری در استودیو دی‌برک گیمز به کار ادامه خواهد داد.

نماینده استودیو دی‌برک گیمز در یک بیانیه خبری گفت:

جان اسمدلی برای مدت کوتاهی‌ از استودیو دور خواهد ماند و هنگام بازگشت سمت دیگری در استودیو به وی تعلق خواهد گرفت. پس از اتمام مراحل استعفا، خبرهای جدیدی به شما خواهیم داد.

استعفای غیر منتظره اسمدلی به احتمال قریب به یقین به دلیل صحبت‌های تند وی در باره‌ جولیویس کیوی‌ماکی، یکی‌ از اعضای فنلاندی گروه هک لیزارد اسکواد است. کیوی‌ماکی اخیرا به ۲ سال زندان محکوم شده است.

سرگرمی‌های آنلاین سونی چند بار مورد حمله DDoS لیزارد اسکواد قرار گرفته بود. همچنین خود اسمدلی نیز شخصا توسط فعالیت‌های این گروه مورد تهدید قرار گرفته بود. چندی پیش هواپیمای وی به دلیل تهدید وجود بمب توسط لیزارد اسکواد مجبور به به زمین نشستن شد. وی همچنین مورد چندین تهدید دیگر نیز قرار گرفته بود که برخی‌ از این تهدیدها بسیار جدی بودند. اسمدلی چندی پیش گفته بود که خودش به صورت قانونی از کیوی‌ماکی به دادگاه شکایت می‌کند. پس از این گفته‌ها‌، لیزارد اسکواد حملات بیشتری بر روی بازی‌های دی‌برک انجام داد.

اگر اتفاقات اخیر باعث استعفای ناگهانی اسمدلی شده باشد، یک حرکت ضعیف از سوی وی در جامعه بازی سازی تلقی‌ می‌شود. وی یکی‌ از برنامه‌نویسان مهم بازی‌هایی مانند Everquest, Planetside 2, H1Z1 و Everquest Next بود.

یکی‌ از خصوصیات شخصیتی اسمدلی حرف زدن زیادش در شبکه‌های اجتماعی‌ با بازیکنان بود اما وی هنوز در مورد این خبر هیچ چیزی نگفته است.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده