// شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

صداپیشه ژاپنی شخصیت سالید اسنیک: استودیوی کوجیما پروداکشنز منحل شده است

طبق صحبت‌های صداپیشه‌ی ژاپنی شخصیت اسنیک که در نسخه‌های مختلف سری Metal Gear Solid به عنوان این شخصیت ایفای نقش کرده است، کوجیما پروداکشنز دیگر به عنوان یک استودیوی بازی‌سازی وجود خارجی ندارد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

اوتسوکا آکیو که پیش از این در چندین نسخه‌ی کنسولی و کنسول‌های دستی این مجموعه وظیفه صداپیشگی شخصیت‌های سالید اسنیک و بیگ باس را بر عهده داشته است این خبر مهم را در حساب شخصی تویتر خود اعلام کرد. او در این باره گفت:

استودیوی کوجیما پروداکشنز منحل شده است. به نظر می‌رسد بازی‌ای که اعضای تیم برای ساختش از نهایت تلاش خود استفاده کردند تقریبا به پایان رسیده است.

آکیو در ادامه توضیح داد که به عقیده‌ی او بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain تبدیل به بزرگ‌ترین ساخته‌ی کوجیما و اعضای تیمش خواهد شد. او در ادامه افزود:

من وقتی که می‌گویم این بازی تبدیل به بزرگ‌ترین شاهکار استودیوی کوجیما پروداکشنز خواهد شد اصلا اغراق نمی‌کنم. من نمی‌توانم تا عرضه بازی صبر کنم، دوست دارم که مرتب به همه‌ی طرفداران بگویم که «منتظرت نگه داشتم نه؟» (Kept you waiting, huh?)، اما حتی اگر این اتفاقات به معنی پایان چنین مجموعه‌ای باشد باید گفت که سری Metal Gear Solid جاویدان خواهد شد.

البته با این حال کمپانی کونامی هنوز به صورت رسمی تایید نکرده که آیا استودیوی کوجیما پروداکشنز از ادامه‌ی فعالیت منع شده است یا خیر.

Hideo Kojima

در ماه مارچ سال جاری میلادی به دنبال شدت گرفتن اختلافات میان هیدئو کوجیما و سران کمپانی کونامی اعلام شد که دسترسی اعضای استودیوی کوجیما پروداکشنز به اینترنت شرکت، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی کاملا محدود شده است.

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده در آن زمان اعضای ارشد استودیو به علاوه‌ی خود هیدئو کوجیما اساسا به عنوان کارکنان موقت درحال فعالیت بودند که کاملا مخالف شرایط یک کارمند دائمی حساب می‌شود. تمامی تمرکز آن‌ها فقط به پایان رساندن مراحل ساخت بازی «The Phantom Pain» بود.

یکی از منابع داخلی استودیو اعلام کرد هنگامی که مراحل ساخت بازی به پایان برسد مدیران اجرایی استودیو خلع مقام خواهند شد و هیدئو کوجیما نیز کونامی را ترک خواهد کرد.

بعد از اینکه ما مراحل ساخت بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را به پایان برسانیم مدیران بالا رده و آقای کوجیما این کمپانی را ترک خواهند کرد. طبق گفته‌های خود آن‌ها قراردادشان با این کمپانی در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید. در ملاقاتی با اعضای استودیو آقای کوجیما توضیح داد که تمامی کارکنان باید با یکدیگر متحد باشند و یک بازی بسیار خوب را برای طرفداران خلق کنند.

پس از مدتی در هفته‌های بعد کمپانی کونامی لوگوی استودیوی کوجیما پروداکشنز را از روی کاور تمامی نسخه‌های مجموعه‌ی Metal Gear، چه آن‌هایی که در گذشته ساخته شدند و چه آن‌هایی که در آینده منتشر خواهند شد، حذف کرد. اما این پایان کار نبود، اسم این برند از شبکه اجتماعی تویتر، وب‌سایت رسمی Metal Gear و حتی از لیست دفاتر لس آنجلس نیز حذف شد.

کمپانی کونامی در آن زمان اعلام کرد که:

آقای کوجیما به ساخت و پشتیبانی از محصولات مجموعه‌ی Metal Gear ادامه خواهد داد.

Silent-Hills

بازی Silent Hills که قرار بود توسط هیدئو کوجیما و گیلرمو دل تورو کارگردانی شود نیز به نظر می‌رسد که یکی از قربانیان اصلیِ پاشیده شدن روابط استودیوی کوجیما پروداکشنز و کونامی باشد. کمپانی کونامی این پروژه را چند ماه پیش کنسل کرد.

یک ماه بعد دل تورو در رابطه با کنسل شدن این بازی توضیح داد که جدایی بین هیدئو کوجیما و کونامی کاملا غیر منتظره بود.

چندی پیش نیز یکی از مدیران اجرایی کونامی اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد در آینده با تمرکز تمام به ساخت بازی‌های موبایل بپردازد و تلفن‌های هوشمند به عنوان پلتفرم اصلی بازی‌های آینده این شرکت شناخته خواهد شد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده