// دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

سازندگان The Order: 1886 در حال ساخت بازی برای هدست آکیولس ریفت هستند

سازندگان بازی انحصاری The Order; 1886 کنسول پلی‌استیشن 4 به دنبال گسترش حوزه‌ی کاری خود به سایر پلتفرم‌ها، حالا قصد عرضه‌ی یک بازی برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت دارند. با زومجی همراه باشید.

مطمئنا استودیو Ready At Dawn را با بازی The Order: 1886 به یاد دارید. استودیویی که در ابتدا به خاطر ساخت یک انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 و ارایه یک بازی با ظاهر گرافیکی فوق‌العاده مورد توجه بسیاری از طرفداران این پلتفرم قرار گرفت. با توجه به چنین امری، بسیاری از شما فکر می‌کردید که استودیو Ready At Dawn باز هم شروع به ساخت بازی دیگری برای کنسول پلی‌استیشن خواهد کرد و می‌تواند سونی را در راه پیشرفت عینک واقیعت مجازی همراهی کند.

اما باید بگویم که اشتباه می‌کنید. استودیو Ready At Dawn حال خود را آماده کرده تا برای هدست آکیولس ریفت یک بازی انحصاری بسازد. Ru Weerasuriya رییس و سرپرست بخش نوآوری Ready At Dawn در کنفرانس آکیولس ساخت بازی خود را برای عینک این شرکت اعلام کرد. او می‌گوید که استودیو او، حال توسط مدیر اجرایی کمپانی بلیزارد «پائول سمز» رهبری می‌شود و مشغول یک پروژه مخفی دیگر نیز هستند. همچنین او اعلام کرد که استودیو Ready At Dawn جز اولین استودیو‌هایی خواهد بود که برای تکنولوژی واقعیت مجازی بر روی صحنه معرفی بازی‌ها خواهد رفت و پیشگام در این عرصه خواهد بود. حال گیم‌بیت مصاحبه‌ای با «Ru Weerasuriya» ترتیب داده تا از هدف آن‌ها در دنیای واقعیت مجازی مطلع شود.

 

آیا بازی خود را به زودی نشان خواهید داد؟

خیر، قرار نیست بازی خود را در حال حاضر به نمایش بگذاریم. همان‌طور که می‌دانید ما این اواخر به شدت مشغول چیز دیگری بودیم. اما به نظر من این همکاری با آکیولس بسیار عالی و جالب خواهد بود. در حال حاضر ما در مرحله طرح‌های اولیه و نسخه‌های آزمایشی هستیم، پس خیلی کارها وجود دارد که باید انجام دهیم. تغییر مکان به دنیای واقعیت مجازی، آن هم از جایی که در گذشته نه چندان دور بر روی آن کار می‌کردیم، بسیار حرکت جالبی بود و البته بسیار هم مثمر ثمر واقع شد.

Oculus Rift VR_11

شما چند مدت پیش در میان پایگاه کاری پلی‌استیشن فعالیت داشتید و برای این کنسول بازی ساختید، آیا عینک واقعیت مجازی مورفیس را پشتیبانی خواهید کرد؟

واقعا نمی‌توانیم در مورد آن حرفی بزنیم. برای ما، بزرگ‌ترین نکته در مورد چیزی که در حال حاضر بر روی آن تلاش می‌کنیم این است که این بازی، یک انحصاری برای آکیولس خواهد بود. این امر یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی است که من را به خود جلب کرده. «جیسون»* را به خوبی می‌شناسید، او زمانی رییس استودیوهای مختلفی بود و واقعا می‌دانست که اعضای یک استودیو بازی‌سازی چه کاری انجام می‌دهند، چه چیز می‌خواهند و چه کاری می‌توانند بر روی یک پلتفرم انجام دهند. با وجود او، همکاری ما با آکیولس بسیار راحت انجام شد.

جسیون رابین یکی از افراد خلاقی است که در سن ۱۵ سالگی استودیو مشهور ناتی داگ را تاسیس کرد و در ساخت و خلق بازی‌هایی نظیر Crash Bandicoot دخالت داشت. همچنین او در مدتی کوتاه به ریاست استودیو THQ درآمد و هم اکنون در کمپانی واقعیت مجازی آکیولس وظیفه مدیریت محتواهای انحصاری را دارد.

 

با این وجود پس قرار است یک بازی پرخرج و حرفه‌ای را برای آکیولس شاهد باشیم؟

بله همین‌طور است، زیبایی آن نیز به همین نکته است. ما دیدیم که افراد مختلف چه چیزهایی برای Gear VR عرضه کرده‌اند؛ چیزهایی که برعکس ظاهر کوچک خود توانستند کارهای بزرگی انجام دهند، بازی‌های کوچکی که تبدیل به آثار بزرگی شدند. من فکر می‌کنم که واقعیت مجازی ریفت این اجازه را به ما خواهد داد تا کارهای بسیار جالبی انجام دهیم و چیزهایی که در گذشته آموختیم را به کار بگیرد.

 

آیا شما بر روی کنترلرهای لمسی تمرکز خواهید کرد یا چیزی که از ترکیب کنترلرها و آکیولس تاچ استفاده کند؟

ما تمایل داریم تا هر دوی آن‌ها را به کار بگیریم. به این بستگی دارد که بازیکنان کدام را دوست داشته باشند و از همه مهم‌تر این‌که با کدام راحت‌تر هستند. این‌که می‌دانیم آکیولس چنین کنترلری تهیه کرده و مرزی جدید را برای واقعیت مجازی ایجاد کرده، دقیقا چیزی است که دوست داریم آن را ببینیم و از آن در بازی خود استفاده کنیم.

microsoft oculus

آیا شما از کارهایی که می‌توانید فراتر از ساخت بازی‌‌های کنسولی انجام دهید مطلع هستید؟

این یک امر بزرگ است که ما هنگام ساخت اولین دموی داخلی خود برای آکیولس متوجه شدیم. همیشه چیزی وجود داشت که ما برای رسیدن به آن تلاش می‌کردیم، چیزی که در آن احساسات و اواطف انسانی ادغام شده باشد. ما زمان بسیاری را برای از بین بردن موانع سر راه خود در جهت اجرای کارهای ممکن بر روی کنسول انجام دادیم. خواه چه این امر از بین بردن این موانع در کارهای طراحی چهره باشد، خواه ایجاد وضوح و چند ضلعی‌های بهتر شخصیت‌ها؛ که البته ما توانستیم آن را با هم به ارمغان آوریم. اما به هر حال همیشه یک مانع وجود دارد، آن هم چیزی نیست جز صفحه نمایش‌های دو بعدی، چیزی که عمق کار شما را نمی‌تواند کاملا به تصویر بکشد.

اولین باری که ببینید یک شخصیت مجازی به خود شما واکنش نشان دهد بسیار جالب خواهد بود. واقعا حس می‌کنید که وجود دارد و این‌طور نخواهد بود حس ساده یک صفحه نمایش تخت را به شما بدهد. می‌توانم کاملا چهره او را نگاه کنم و او با من حرف بزند. چنین چیزی بسیار جذاب است.

 

چه احساسی نسبت به چالش‌ها و پیچش‌های تکنیکی دارید؟ مثلا چیزی که می‌سازید به اندازه کافی سریع باشد یا شخصیتی که طراحی می‌کنید به اندازه کافی طبیعی باشد. آیا چنین چیزی هنوز در سر راه شما وجود دارد؟

ما برای هر کاری که تصمیم می‌گیریم انجام دهیم، ابتدا خوب فکر می‌کنیم. چیزهایی وجود دارد که باید مطمئن شویم به درستی در سر جای خود قرار گرفته‌اند تا بهترین نتیجه را بدهند. ما تصمیم‌های بسیاری را برای استفاده تکنولوژی واقعیت مجازی بدون قربانی کردن گیم‌پلی گرفتیم. حتی به آن حس حالت تهوع در هنگام طراحی گیم‌پلی نیز فکر کرده‌ایم. بازی‌ای که در حال حاضر مشغول به ساختن آن هستیم، بیشتر از هر چیز دیگری به واقعیت مجازی اختصاص دارد. هیچ‌گاه نگفتیم « ما یه بازی خیلی خوب داریم، بذار ببینیم روی واقعیت مجازی چطوری کار می‌کنه.» بلکه مدتی می‌شود که مشغول به آنالیز کردن واقعیت مجازی گرفتیم و چیزهایی که برای انجام آن نیاز است را بررسی کردیم. مکانیک گیم‌پلی ما نیز از همین‌جا پیشرفت کرده است و هیچ شکی نیست که مشکلات سر راه را به هنگام ساخت بازی در ذهن داریم.

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده