نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵

ولو بروزرسانی بزرگی برای بازی Dota 2 معرفی کرد؛ با Dota 2 Reborn آشنا شوید

بازی Dota 2 به زودی تغییرات ظاهری و باطنی بسیاری بزرگی به خود خواهد دید. ولو دیروز در وبلاگ رسمی خود Dota 2 Reborn را معرفی کرد، بروزرسانی بزرگی که علاوه بر استفاده از موتور بازی‌سازی جدید، ظاهری نو نیز به این بازی پرطرفدار می‌بخشد. همراه زومجی باشید.

این بروزرسانی در آینده‌ی نزدیک به صورت بتا قابل استفاده خواهد بود و با توجه به عکس‌های منتشر شده، تغییراتی زیادی در ظاهر منوها و رابط کاربری بازی صورت گرفته است اما در پشت پرده نیز اتفاقاتی صورت گرفته که در روزهای بعد بیشتر از آن‌ها خواهیم شنید. اعلامیه‌ی رسمی ولو که در وبلاگ خود منتشر کرده است به شرح زیر است:

ما امروز Dota 2 Reborn را معرفی می‌کنیم، بروزرسانی‌ای که با خود ظاهری جدید، موتور بازی‌سازی جدید و قابلیت مسابقه‌های شخصی‌سازی‌شده را به همراه دارد. تمام داشبورد بازی به طور کلی از نو طراحی شده و موتوری که بازی بر پایه‌ی آن ساخته شده بود، کاملاً با موتوری دیگر جایگزین شده است. در توضیحات بروزرسانی امروز، به شما پیش‌نمایشی از رابط کاربری جدید نشان می‌دهیم. اوایل هفته‌ی آینده در مورد مسابقه‌های شخصی‌سازی‌شده صحبت خواهیم کرد و آخر هفته هم جزئیاتی از موتور جدید در اختیارتان خواهیم گذاشت و نسخه‌ی بتای عمومی را منتشر می‌کنیم.

در مدتی که نسخه‌ی بتا مورد استفاده قرار می‌گیرد، ما بروزرسانی‌های مداومی جهت رفع ایرادات بازی و ایجاد تغییرات براساس نظرات شما عرضه می‌کنیم. در حالی در این بروزرسانی جدید گشت و گذار می‌کنید، به مواردی برمی‌خورید که هنوز کاملاً کار نمی‌کنند. لازم به ذکر است که تمرکز ما روی ظاهر داشبورد بوده بنابراین المان‌های تصویری در گیم‌پلی بازی (HUD) مانند گذشته و بدون تغییر هستند.

اما نگاهی داشته باشیم به مواردی که در این بروزرسانی تغییر کرده‌اند:

داشبورد جدید

dota 2 reborn (1)

dota 2 reborn (2)

dota 2 reborn (3)

هر کدام از منوها همیشه گزینه‌ای در بر دارد که به کاربر اجازه می‌دهد به سرعت وارد یک مسابقه شود.

مسابقه با دیگران

از این پس قادر خواهید بود به شکل زیر، وارد گروهی که دیگر کاربران ساخته‌اند شوید.

InviteYourFriends

دعوتنامه‌ها بهبود یافته‌اند و محیط چت نیز تغییر کرده است. ولو می‌گوید حداکثر ۵۰۰۰ نفر می‌توانند در یک چت‌روم با یکدیگر گفتگو کنند. در بروزرسانی جدید همچنین می‌توانید گروه‌ها را با یکدیگر ادغام کنید یا برای هرکدام یک سرگروه انتخاب کنید. همچنین قادر خواهید بود وضعیت خود را به حالت «آماده» تغییر دهید تا دیگران متوجه شوند آماده‌ی مسابقه هستید.

دنبال کردن دوستان و مشاهده‌ی فعالیت آن‌ها نیز ساده‌تر شده است: می‌توانید با بردن نشانه‌گر ماوس روی آواتار یکی از دوستانتان، حساب کاربردی خلاصه‌شده‌ی او را مشاهده کنید، از آخرین فعالیت‌های او مطلع شوید و نموداری از شیوه‌ی بازی او نیز دریافت کنید.

ActivityFeed

انتخاب قهرمان‌ها

از این پس می‌توانید جستجوی دقیق‌تری بین قهرمان‌ها انجام دهید و فیلترهای مختلفی برای جستجو تعریف کنید. علاوه بر این، شخصی‌سازی قهرمان‌ها نیز ساده‌تر شده و حالا می‌توانید بعد از اینکه لباسش را انتخاب کردید، پیش‌نمایشی از او داشته باشید.

بخش آموزش

Dota همیشه بخش آموزش برای گیمرهای تازه‌وارد را داشته اما حالا این قسمت بزرگ‌تر و کامل‌تر شده است. می‌توانید برای کسب مهارت در بازی، با هوش مصنوعی آن مسابقه دهید و آموزش‌ مکانیسم‌های بسیار ساده‌ی بازی نیز تعبیه شده است.

dota 2 reborn (4)

GamesToWatch

DotaTV هم دستخوش تغییراتی شده که امکانات بیشتری برای دیدن استریم زنده از مسابقات بین‌المللی و بازی‌های دوستانتان در اختیار شما قرار می‌دهد. Dota 2 Reborn مدتی بعد از برگزاری مسابقات The International از حالت بتا خارج می‌شود.

منابع: PC Gamer و Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده