// شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

۶ اتفاقی که در E3 امسال رخ خواهد داد [E3 2015]

آینده صنعت گیم درست به گذشته آن شباهت دارد. شایعات، تاخیرها، تاییدها و معرفی‌ها هر ساله انجام می‌شود و هیجان‌های صنعت گیم را پایه‌گذاری کرده‌اند. با زومجی و ۶ اتفاقی که در E3 2015 رخ خواهد داد همراه باشید.

E3 را می‌توان مهم‌ترین رویداد‌ صنعت بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد، مخصوصا نمایش‌های آن در سال ۲۰۱۵، زیرا گردن کلفت‌های این صنعت مانند Halo، Uncharterd و Mario در کنار دیگر بزرگان دنیای گیم در آن حضور خواهند داشت. بازی‌هایی که کمپانی‌های مایکروسافت، سونی و نینتندو برای هر چه بهتر نشان دادن کنسول خود از آن‌ها رونمایی می‌کنند و به دید عموم می‌گذارند. در کنار آن‌ها، استودیوها و کمپانی‌های مستقل اعم از بزرگ و کوچک در تلاش برای نمایش بازی خود و یافتن جایگاهی برای آن هستند. چه بازی‌هایی مانند Call of Duty و Assassin’s Creed که هر ساله پای ثابت E3 هستند و چه بازی‌هایی که طرفداران خود را آن قدر تشنه می‌گذارند که با نمایش خود تمام وجود شخص را هیجان‌زده می‌کنند.

همچنین این E3 لذت خاص دیگری را در خود پنهان کرده است؛ بازی‌هایی که زمانی معرفی شده بودند و رفته رفته در طول تاریخ حکاکی شدند هیچ حرفی از آن‌ها زده نشد. بازی‌هایی چون The Last Guardian حتی قرار بود برای نسل گذشته کنسول‌ها عرضه شود و حال به نسل جدید کشیده شده است. جدا از بحث بازی، امسال شاهد مهم‌ترین  پیشروها در صنعت تکنولوژی را شاهد خواهیم بود. عینک‌های واقیعت مجازی و واقعیت افزوده احتمالا نمایش‌های بزرگی را از آن خود خواهند کرد.

اما به هر حال در بین تمامی شگفتی‌های E3 سال ۲۰۱۵، شش نکته برتر در میان آن‌ها وجود دارد که این نمایشگاه را بیش از پیش درخشان‌تر می‌کند.

Fallout 4

ظهور قدرتمند Bethesda

در دوران کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3، یوبی‌سافت که یکی از منتشر کنندگان بازی است، خود را در کنار کمپانی‌هایی چون الکترونیک آرتز و اکتیویژن به عنوان یکی از مدعی‌های بزرگ صنعت گیم برقرار کرد. این کمپانی تمام قدرت خود را مدیون موفقیت بی‌چون و چرای سری بازی‌های Assassin’s Creed می‌داند. حال در E3 سال ۲۰۱۵ که فقط چند روز از شروع آن باقی مانده، این کمپانی بتسدا است که با کنفرانس مختص به خود و آثار قدرتمندی که در دست دارد می‌تواند دیگر مدعی غول‌ پیکر صنعت بازی‌ها لقب بگیرد. می‌دانیم که آن‌ها برای نمایش خود بازی‌ها Doom و Fallout 4 را در دست دارند و نمایش آن‌ها را خواهیم دید. همچنین شایعاتی مبنی بر حضور دوباره بازی Prey 2 و ادامه بازی تحسین شده Dishonored نیز به گوش می‌رسد.

نام و نشان کمپانی بتسدا بسیار محبوب است، زیرا آثار عظیمی مانند سری بازی‌های Doom، Fallout و Elder Scrolls زیر پرچم این نام قرار دارند. اما یکی از نکات خوب یا منفی این کمپانی، نداشتن یک بازی با عرضه سالیانه است. شاید چنین رویه‌ای کار خوبی باشد، اما اگر زمانی این کمپانی جا پای یوبی‌سافت و اکتیویژن گذاشت تعجب نکنید.

Assassin's Creed Syndicate

دنباله‌های بی‌پایان

بزرگ‌ترین منتشر کنندگان بازی‌های ویدیویی همیشه برای احتیاط و حاشیه‌های کاری خود، دست به کارهای خاص و گاها بسیار بد می‌زنند. از آشکارترین کارهای ناخوش‌آیندی که آن‌ها انجام می‌دهند می‌توان به ساعت‌های کاری بسیار زیاد و طولانی کارمندان، مجاب کردن برخی رسانه‌ها به طرفداری از بازی آن‌ها، ارایه محتواهای اضافی در صورت پیش‌ خرید کردن و از همه مهم‌تر چراغ همیشه سبز آن‌ها برای ساخت و ادامه بازی‌های موفق خود اشاره کرد.

نسخه‌هایی که برای ادامه یک داستان ساخته می‌شوند، معمولا بر اساس یک بازی موفق و پرفروش پایه‌گذاری خواهند شد. نسخه‌های ادامه‌دار را می‌توان همانند صندوق پر از پولی برای ناشران دانست، زیرا ریسک کار کمتر است و بازیکنان نام و نشان آن را به خوبی می‌شناسند؛ می‌توان گفت که این موضوع گاه خوب است و گاه بد. بازی‌های پرخرجی وجود دارند که با ساخته شدن ادامه منظم و با قاعده آن می‌توانند به امری بسیار پر سود و منفعت تبدیل شوند. این‌کار باعث می‌شود تا سازندگان بر محتوای بازی خود تمرکز داشته باشند و برای پیشرفت درست و به‌جای آن تمرکز کنند. اما گاهی اوقات چنین امری برعکس نیز صورت می‌گیرد و ناشر و سازنده یک بازی، علاوه بر عرضه سالیانه آن، تمرکز بسیار کمی برای پیشرفت آن بازی دارند.

Call of Duty ،Uncharted ،Halo ، Assassin’s Creed نام بازی‌های بزرگی هستند که در این E3 حضور خواهند داشت. بازی‌هایی که هر ساله مهمان خانه‌های ما هستند و بازی‌هایی که هر چند سال یک بار ما را آن‌قدر شگفت‌زده می‌کنند که برای معرفی نسخه بعدی خود همگان را به عطشی تمام نشدنی دعوت می‌کنند.

Batman-Arkham-Knight

ابرقهرمان‌ها در حال تصرف بازی‌های ویدیویی

مایکروسافت در E3های قبل همکاری زیادی با کمپانی دیزنی داشت و بازی‌های زیادی از آن‌ها مانند Disneyland و Star Wars Kinect را به نمایش گذاشت. مانند بسیاری از بازی‌های دیگر کینکت، این بازی‌ها نیز نتیجه خوبی نداشتند. حال که مایکروسافت کینکت را کنار گذاشته و دیزنی از بازی‌های کودکانه در دنیای بازی‌ها سودی به دست نیاورد، آن‌ها با همکاری کمپانی الکترونیک آرتز به بازی‌های پرخرج روی آورده‌اند. بازی‌های بزرگی از سری جنگ ستارگان که یکی در دست سازنده بازی‌های نظامی Battlefield یعنی دایس و دیگری در دست استودیو سازنده بازی‌های Dead Space یعنی ویسرال گیمز قرار دارد. بازی‌های ریز و درشتی نیز هر ساله از سوی استودیوها و کمپانی‌هایی نظیر مارول و پیکسار نیز عرضه می‌شوند و می‌توان دوست داشتنی‌ترین آن‌ها را سری بازی‌های لِگو نام برد. شاید هنگامی که نام کمپانی دی‌سی کامیک (DC) را در دنیای بازی‌ها نام ببریم، مارول و دیگر استودیوهایی که در این دسته قرار دارند بازنده محسوب شوند.

کمپانی دی‌سی با در دست داشتن سری بازی‌های بی‌نقص و پرطرفدار Batman توانست در دنیای گیم در دل بازیکنان جا باز کند. اما باید بدانیم که تاریخ عرضه نسخه جدید Batman نزدیک است و حال فرصت مناسبی در E3 به دست آمده تا دیگر رقبا در غیاب Batman بتوانند خوش بدرشخند.

شاهزاده پارسی

بازگشتی موفقیت آمیز از یک پروژه ناامید کننده

سال‌های سال می‌گذرد و بازی‌هایی مانند The Last Guardian، Prince of Persia و Mafia با شایعات فراوان، E3ها را پشت سر می‌گذارند و هیچ‌گاه بر دید عموم ظاهر نمی‌شوند. اما به نظر این E3 بسیار فرق می‌کند و شایعاتی بسیار جدی‌تر از پیش درز کرده‌اند و البته بسیاری از بازی‌هایی که هر سال منتظر آن‌ها هستیم تایید شده‌اند. یکی از آن‌ها بازی Doom است که در سال ۲۰۰۸ معرفی شده و بعد از ۷ سال می‌خواهد خودی نشان دهد.

همچنین شایعاتی بسیار قوی از حضور Prince of Persia در کنفرانس یوبی‌سافت منتشر شد که با حرف‌های صداپیشه شخصیت شاهزاده در توییتر نسبت به هیجان خود برای E3 به این شایعات دامن زد. علاوه بر آن،  بازی پرطرفدار The Last Guardian که هر سال طرفداران کنسول پلی‌استیشن را به التماس انداخته، به احتمال فراوان در کنفرانس سونی حضور خواهد داشت.

یکی دیگر از شگفتی‌های E3 سال ۲۰۱۵ حرکات خوبی است که گاها کمپانی‌های بزرگ انجام خواهند داد. از جمله آن‌ها می‌توان به مایکروسافت اشاره کرد که با توجه کردن به طرفداران خود، حال می‌خواهد استودیو دوست داشتنی Rare را به اوج بازگرداند.

mario

حرکتی بزرگ از سوی نینتندو

هدف و راه موفقیت کمپانی نینتندو پراکنده به نظر می‌رسد. با تاخیر عرضه The Legend of Zelda برای کنسول Wii U، حال  fhdn بازی‌های جدیدی خود را در سال ۲۰۱۵ برای این کمپانی به نمایش بگذارند. با این‌که نمی‌دانیم چه چیزهایی قرار است در E3 از سوی نینتندو به نمایش درآید، اما این را خوب می‌دانیم که آن‌ها باید چیزی نشان دهند که طرفداران این کنسول و کمپانی بسیار هیجان‌زده شوند. نینتندو در E3 سال قبل یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین کنفرانس‌ها را به خود اختصاص داده بود و بسیار امیدواریم تا در سال ۲۰۱۵ نیز همانند سال پیش عمل کنند و همه شگفت‌زده شوند. شاید وقت مناسبی نیز باشد تا ببینیم نینتندو چه چیزی برای موبایل‌ها در دست ساخت دارد.

rift

توجهی که واقعیت مجازی لایق آن است

در E3های چند سال اخیر، بسیاری از ما فکر می‌کردیم که ابزار واقعیت مجازی یک شکست در دنیای بازی‌های ویدیویی خواهند بود. نمایش‌ها بسیار کم عمق بود و چیزی که گیمرها را شگفت‌زده کند وجود نداشت. اما با حضور سونی با مورفیس، ولو و اچ‌تی‌سی با عینک ویو و آکیلوس با عینک ریفت، رفته رفته این موضوع تبدیل به بحثی داغ در دنیای تکنولوژی شده است و بسیار سخت خواهد بود تا در E3 امسال آن‌ها را نادیده بگیریم. آکیلوس نمایش خود را به اتمام رسانده و همکاری خود را با مایکروسافت اعلام کرد. حال باید دید کمپانی سونی در کنفرانس خود با مورفیس چه کار خواهد کرد. E3 سال ۲۰۱۵ زمان مناسبی است تا دوست‌داران واقعیت مجازی عینکی که قصد خرید آن را دارند انتخاب کنند.

بحث واقعیت مجازی تنها به سخت‌افزار ختم نمی‌شود بلکه این بازی‌ها هستند که خریداران را جذب می‌کنند. آن هم نه بازی‌های کوچک و مستقل، بلکه بازی‌های بزرگی که ما را شگفت‌زده کند. علاوه بر واقعیت مجازی، مایکروسافت دارای یک امتیاز بیشتر در این تکنولوژی است. آن‌ها در دستان خود عینک واقعیت افزوده را دارند که پشتیبانی آن توسط ایکس‌باکس وان را اعلام کرده بودند. حال باید دید که آیا این عینک در کنفرانس آن‌ها حضور خواهد داشت یا خیر.

منبع: Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده