نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

کاهش سهم بازی‌ها از درآمد سالانه کونامی

کونامی، ناشر مجموعه‌ی Metal Gear Solid، اعلام کرد که سود خالصش امسال نسبت به سال قبل ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرده و درآمد عملیاتی‌اش نیز ۸۷.۸ درصد بیشتر شده است. برای اطلاع از جزییات گزارش مالی کونامی با زومجی همراه باشید.

با اینکه سود کلی این کمپانی روند مثبتی را نشان می‌دهد، اما بخش کونامی دیجیتال اینترتینمنت، که وظیفه‌ی تولید و انتشار بازی‌ها را بر عهده دارد، حدود ۸۰۰۰۰ دلار (معادل ۹۶۹۷۵ ین ژاپن) سود خالص را برای سال مالی اخیر به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته ۷.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این کاهش می‌تواند نتیجه‌ی کمتر شدن تعداد بازی‌های منتشر شده توسط این شرکت و همچنین تمرکزش روی بازی‌های موبایل باشد.

طبق گزارش عملکرد مالی کونامی، بازی‌های موبایلی مثل Jikkyou Pwafuru Puroyaku و Professional Baseball Dream Nine و Dragon Collection و PES Manager و مجموعه‌ی Crows x Worst درآمد ثابت قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

در بخش بازی‌های کنسولی، Pro Evolution Soccer 2015 با وجود سیستم پرداخت آنلاین بخش باشگاه من، عملکرد بسیار خوبی به لحاظ درآمدی داشت. اما به اعتراف خود کونامی، تعداد بازی‌های فروخته شده‌ی این کمپانی در سال مالی اخیر کاهش یافته است.

در برنامه‌های آینده‌ی این شرکت، به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به عنوان فرصتی برای افزایش تنوع بازی‌ها و جذب مخاطبان بیشتر توجه ویژه‌ای شده است. از قرار معلوم کونامی به دنبال ساخت بازی‌هایی است که با مشخصات هر پلتفرم هماهنگی کامل داشته باشند.

در این گزارش به انتظارات کونامی از میزان فروش Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اشاره‌ای نشده است؛ همچنین کونامی هیچ صحبتی درباره‌ی جدایی هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear از این شرکت نکرده، اما طبق اخبار منتشر شده، این اتفاق پس از انتشار The Phantom Pain رخ خواهد داد.

اخیرا کونامی لوگوی استودیوی کوجیما پروداکشنز را از روی تصاویر هنری رسمی بازی The Phantom Pain حذف کرد. ضمنا این شرکت دیگر از عبارت «یک بازی از هیدئو کوجیما»‌در تبلیغات The Phantom Pain استفاده نمی‌کند. پیش از اعلام خبر لغو ساخت بازی Silent Hills، لوگوی کوجیما پروداکشنز از سایت این بازی نیز حذف شده بود.

برای اطلاع از وضعیت اخیر کونامی می‌توانید مقاله‌ی تحلیلی زومجی در این‌باره را اینجا بخوانید. ضمن اینکه برای مرور بازی‌های خاطره‌انگیز این شرکت پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله هم نگاهی بیندازید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده