// سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

مبلغ جایزه‌ The International Compendium بازی Dota 2 به ۵.۵ میلیون دلار رسید

رقابت‌های جهانی Compendium امسال بازی Dota 2 چندی پیش توسط ولو آغاز شد. حال شاهد آن هستیم که با گذشت تنها چند روز بعد از در دسترس قرار گرفتن آیتم Compendium برای فروش، مبلغ ۵.۵ میلیون دلار برای جایزه‌ی این مسابقه‌ی بین‌المللی جمع‌آوری شده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

ولو در بیانیه‌ خود گفته بود که هفته‌‌ی فعالی را برای بازی دوتا ۲ شاهد خواهیم بود. بعد از انتشار بروزرسانی ۶.۸۴ برای دوتا ۲، اکنون ولو اقدام به معرفی The Internatioanal 2015 Compendium کرده است. بازیکنان با گوشه چشمی به بروزرسانی جدید، بعد از در دسترس قرار گرفتن Compendium به دنبال تمام کردن چالش‌ها و جمع کردن جوایز هستند.

طرح Compendium در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱۰ دلار معرفی شد. هر میزان از فروش Compendium به میزان جوایز مسابقات بین‌المللی (The International) دوتا ۲ می‌افزاید.  البته این موضوع تنها به جوایز مسابقات مربوط نمی‌شود. بازیکنان با خرید این محصول می‌توانند به یک سری آیتم‌ها، امتیازات نبرد و البته چالش‌هایی خاص برای افزایش سطحCompendium دسترسی داشته باشند. هر سطح از Compendium مربوط به مجموع خرید و امتیازی می‌شود که کاربران از چالش‌ها کسب کرده‌اند. کاربران به طور کل با شرکت در این طرح و خرید این دست از آیتم‌ها، ۲۵ درصد مبلغشان به مبلغ جایزه‌ی مسابقات افزوده می‌شود.

سیستم تعریف شده توسط ولو باعث همکاری همه در مسابقات نهایی خواهد شد. سال گذشته ولو با کمک طرح Compendium موفق به افزایش جوایز به مقدار ۱۰ میلیون دلار شد.این بزرگترین میزان جوایز در میان مسابقات eSports است.

بعد از گذشت یک سال، ولو به دنبال ثبت رکوردی جدید با استفاده از Compendium است. مسابقات The International Compendium در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ در شهر سیاتل در سالن کی‌آرنا برگذار می‌شود.

از زمان آغاز این طرح مشکلاتی نیز برای کاربران در زمینه‌ی هدیه دادن به وجود آمده است‌. (این طرح به شما امکان هدیه‌ی آیتم و المان‌های  خریداری شده را می‌دهد). ولو با افزایش اعتراضات پاسخی را در صفحه‌ی اصلی Reddit ارسال کرده است:

ما نیز مانند شما از محدودیت‌های ارسال هدیه نفرت داریم. به همین دلیل فکر کردیم که ارائه توضیحی در این رابطه می‌تواند مفید باشد تا شما تصویر بهتری نسبت به چالش‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در اطراف شما صورت می‌گیرد، داشته باشید. هرچند در این نوشته قصد داریم تا در رابطه با هدیه Compendium به دوستانتان صحبت کنیم، اما این موضوع در خرید‌های شما از فروشگاه‌ها نیز صدق می‌کند.

مشکل این است افراد متقلب با کارت‌های اعتباری نامعتبر، Compendium هایی را خریداری کرده و به سایر بازیکنان با قیمتی نازل می‌فروشند. متاسفانه فهمیدن نامعتبر بودن خرید و البته دزدی بودن کارت اعتباری می‌تواند روزها به طول انجامد. ما بدلیل قابل رهیابی نبودن کلاهبرداران نمی‌توانیم آنها را آن طور که باید مجازات کنیم. کلاهبردارها این کار را با استفاده از حساب‌های دزدی یا حساب‌های تازه ساخته شده انجام می‌دهند. مخصوصا که این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران مورد سوءاستفاده  افراد سودجو قرار بگیرند.

با آغاز این قبیل سوء استفاده‌ها از سال ۲۰۱۳ توسط کلاهبردارها، با بررسی دقیق متوجه شدیم که میزان محدودیت‌هایی که قرار می‌دهیم در مقابل تعداد افرادی که از آنها کلاهبرداری می‌شود یا میزان ضرری که این افراد به اقتصاد وارد می‌کنند، این محدودیت‌ها بسیار ناچیز است. متاسفانه مانند هر روش کلاهبرداری دیگر، این روش نیز به سرعت همه‌گیر شد. متاسفانه سرعت پخش روش‌های مختلف کلاهبرداری به قدری است که ما نمی‌توانیم به سرعت راه‌حلی را برای مقابله با آن ارائه دهیم.

در سال ۲۰۱۴ با مشخص شدن خرید-فروش compendium تقلبی، ما درخواست‌های پشتیبانی زیادی در رابطه با کلاهبرداری و دزدیده شدن حساب‌های کاربری دریافت کردیم. در کنار این، دزدی از طریق کارت اعتباری برای ما مشکلات بزرگی را می‌تواند ایجاد کند، زیرا اگر میزان رقم کلاهبرداری افزایش پیدا کند از خرید با کارت اعتباری توسط کاربران جلوگیری می‌شود.

بنابراین، ما برای مدت زمانی یک سری محدودیت‌هایی را برای خرید قرار دادیم. هرچند ما اعتقاد داریم که گذاشتن این قبیل محدودیت‌ها برای بازیکنان به میزان فروش ما لطمه می‌زند. ما همواره به دنبال راه‌حلی برای مقابل با این قبیل مشکلات هستیم تا با روش‌هایی، راه را برای کلاهبرداران تنگ کنیم و هم محدودیت کمتری را برای بازیکنان قانون‌مند خود داشته باشیم.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده