نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

هفته نامه - قسمت ۱۷: از انتشار The Witcher 3 تا بازگشت Need for Speed

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه شبی دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

این هفته پس از مدت‌ها انتظار The Witcher 3: Wild Hunt منتشر شد تا شاهد یکی از بزرگترین نقش آفرینی‌های تاریخ باشیم. شاید هم یکی از بزرگترین بازی‌های ساخته شده تاکنون! حتما این بازی را تاکنون تهیه و تجربه کرده‌اید و از صمیم قلب امیدوارم تمام دوست‌داران این بازی بتوانند آن را به زودی تجربه کنند و این شاهکار را از دست ندهند. فقط در هنگام تهیه‌ی بازی مراقب باشید کدام ریجن را خریداری می‌کنید تا مثل من سرتان کلاه نرود! چند ساعت ابتدایی بازی نشان از عظمت بازی دارد و باید بگویم وسواس خاصی برای طراحی تمامی مراحل بازی شاهد بودیم. یک بار دیگر هم باید از سی‌دی پراجکت تشکر کرد و آن‌ها را ستود. ساخت یک بازی بسیار با کیفیت و بزرگ موضوع کمی نبود، اما آن‌ها محتویات اضافه بسیار جالبی نیز در نسخه‌های معمولی بازی قرار دادند و از طرفی ۱۶ بسته الحاقی که به صورت کاملا رایگان برای بازی منتشر خواهد شد. ناشرین بزرگ دیگر بد نیست بدانند که اعضای سی‌دی پراجکت معتقد هستند که مخاطب با پرداخت مبلغ ۶۰ دلار برای خرید بازی، مستحق دریافت چنین هدایای رایگانی نیز است و لازم نیست برای هر گونه محتوای اضافه هزینه‌ی جداگانه پرداخت کند.

 

1

بعد از انتشار بازی، اولین بروزرسانی آن نیز منتشر شد. خصوصیت اصلی این بسته بهینه‌سازی در عملکرد کلی بازی خواهد بود. این بسته همچنین تغییراتی را هم در ماموریت‌ها، بهینه‌سازی هوش‌مصنوعی، بهبود رابط کاربری و رساندن رزولوشن نسخه ایکس‌باکس وان در برخی مواقع به 1080p انجام می‌دهد.

اما تا قبل از انتشار بازی گیم‌پلی مربوط به Ciri را ندیده بودیم. شاید برایتان جالب باشد که برای اولین بار نحوه‌ی مبارزه‌ی او با دشمنان را ببینید. در ویدیوی زیر خواهید دید که Ciri چگونه به نبرد با گرگ‌ها پرداخته و به دختربچه‌ای که در جنگل گم شده کمک می‌کند تا راه خود را پیدا کند:

دانلود ویدیو

این هفته اپیزود سوم Life is Strange نیز منتشر شد. در این قسمت مَکس و کِلویی در حال بررسی ماجرای ناپدید شدن رِیچل اَمبِر هستند و با رفتن به دفتر وِلز، مدیر دانشگاهی که در آن قرار دارند سعی در یافتن جواب برای این تحقیق و بررسی هستند. 

2

اگر هنوز اطلاعات زیادی از این بازی ندارید، می‌توانید بررسی اپیزود اول و دوم بازی Life is Strange را در زومجی مطالعه کنید و طی روزهای آتی، منتظر بررسی قست سوم این بازی باشید. 

هفته‌ی گذشته به انتشار Project Cars و موفقیت این بازی اشاره کردیم. این هفته بازی به دست تیم زومجی نیز رسید و ما مشغول تست و بررسی این بازی هستیم.  اولین نکته بازی، بروزرسانی روز اول آن است که حجمی معادل ۸۱۷ مگابایت دارد. تنها نکته‌ای که فعلا می‌توانیم راجع به این بازی با شما به اشتراک بگذاریم این است که Project Cars ارزش مدت‌ها انتظار را داشت و حالا طرفداران سبک رانندگی می‌توانند یک بازی ناب را در این سبک تجربه کنند. ضمنا شما را به تماشای تریلر اختصاصی زومجی از این بازی دعوت می‌کنیم:

از دیگر بازی‌های منتشر شده در این هفته می‌توان به Hyperdimension Neptunia U: Action Unleashed برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا، و بازی Ride اشاره نمود. مهم‌ترین بازی هفته‌ی پیش رو نیز اپیزود چهارم Game of Thrones با نام Sons of Winter خواهد بود. در طی این یکی دو هفته‌ی پیش رو روند انتشار بازی‌های بزرگ‌تر کمی کند می‌شود و عملا تا یک ماه آینده و انتشار Batman Arkham Knight، تقریبا بازی بزرگی را نخواهیم دید.

 

مهمترین اخبار

همان‌طور که در جریان هستید سری Call of Duty هر ساله منتشر می‌شود و در سال‌های اخیر این روند به برخی از نسخه‌های سری ضربه زده است. مطمئنا کار سختی است که هر سال ایده‌های جدیدی به یک تیراندازی نظامی اول شخص اضافه شود. کار تا جایی پیش رفت که شاهد تیراندازی در محیط زیر آب و حتی خارج از جو زمین نیز بودیم تا تنوع ایجاد شود و به قول خودشان ایده‌های نو! به تازگی رئیس استودیوی تری آرک پیرامون مدت زمان لازم برای ساخت یک نسخه‌ی Call of Duty اظهار نظر کرده است. او معتقد است که این بازی نیاز به چرخه‌ی تولید سه ساله دارد و این زمان به آن‌ها اجازه داده تا با فرصت کافی Black Ops 3 را آماده کنند. بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط استودیو تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. برای اولین بار پس از عرضه Call of Duty: World at War، برای Black Ops 3 نسخه آزمایشی درنظر گرفته شده است که به بازیکنان اجازه دسترسی محدود به بخش چندنفره بازی را می‌دهد. کاربرانی که بازی را پیش‌خرید کنند، می‌توانند به این نسخه دسترسی یابند.

 

for hafte name 1

بخش سرگرمی‌های سونی در راستای اهداف خود برای گسترش هدست واقعیت مجازی پروژه مورفیوس، استودیو اختصاصی (First Party) جدیدی را در کشور انگلیس تاسیس کرد.  سونی اروپا با انتشار لیستی بلند بالا برای فرصت‌های شغلی این استودیو، مشخص کرد استودیو تازه تاسیس آن‌ها به صورت اختصاصی و تنها برای پروژه مورفیس پلی‌استیشن 4 بازی خواهد ساخت. این استودیو در حال حاضر «شمال غربی» نامیده می‌شود، اما بدون شک نام نهایی آن نخواهد بود. این اولین باری نیست که سونی در شمالی غربی لندن استودیو اختصاصی‌ تاسیس می‌کند. این کمپانی درگذشته سابقه تاسیس استودیوهایاِولووشِن و لیورپول را در این نقطه ازدنیا داشته است. استودیو لیورپول سونی در سال ۲۰۱۲ بسته شده است.

یوبی سافت نیز بیکار ننشسته است! مدیر عامل شرکت یوبی‌سافت در نشستی که با تحلیل‌گران داشت اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه چند بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. ایو گیمو،‌ مدیر عامل یوبی‌سافت همچنین اعلام کرد  که سال ۲۰۱۶ باید منتظر عرضه این بازی‌ها باشیم.

راب ویتاف مطمئنا به خاطر بازی در نقش جان مارستون به یکی از ماندگارترین صداها در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. مردی که پس از اتمام کار خود، از این صنعت خداحافظی کرد و دور از همه، مشغول زندگی با خانواده‌اش است.  در مقاله‌ی «در جستجوی جان مارستون، محبوب‌ترین هفت‌تیرکش تاریخ بازی‌های ویدیویی» زندگی پر فراز و نشیب یکی از عجیب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین بازیگران صنعت بازی‌های ویدیویی را مرور کردیم که آمد، فقط با یک بازی و فقط با یک هنرنمایی، ماندگار شد و سپس خداحافظی کرد.

اگر از طرفداران Red Dead Redemption و شخصیت دوست‌داشتنی آن یعنی جان مارستون هستید، دیدن این مستند کوتاه را از دست ندهید.

نمایشگاه E3 2015 میعادگاه طرفداران پرطرفدار سری قدیمی Doom خواهد بود و بر اساس تیزر کوتاه منتشر شده از بازی، شرکت بتسدا در کنفرانس خود به معرفی کامل این بازی خواهد پرداخت. این ویدیو که در واقع حکم یک تیزر کوتاه را دارد، صحنه‌ای کوچک از گیم‌پلی بازی Doom را نشان می‌دهد و در انتهای آن خبر از معرفی کامل بازی در تاریخ ۲۱ خرداد و در کنفرانس بتسدا را می‌دهد:

به تازگی یک ویدئو نیز از گیم‌پلی نسخه‌ی اولیه‌ی بازی Doom 4 منتشر شده است که نشان می‌دهد قبل از اینکه ساخت بازی در سال ۲۰۱۳ از سر گرفته شود، کیفیت آن در چه سطحی قرار داشت. احتمالا می‌دانید که ساخت بازی Doom 4 در سال ۲۰۱۳ از ابتدا آغاز شد. در آن زمان بتسدا اعلام کرد که این امر به دلیل نرسیدن بازی به سطح کیفی مورد انتظار رخ داده است.

شرکت کپکام قصد دارد تا به بازسازی بازی‌های قدیمی و محبوبش ادامه دهد. این شرکت طی یک اطلاعیه‌ی مالی این موضوع را اعلام کرد و به هوادارانش وعده داد که منتظر نسخه‌های HD شده‌ی بیشتری از بازی‌های کلاسیک باشند. ارائه‌ی محتوا به صورت دیجیتالی بخش بزرگی از تجارت کپکام در سال مالی گذشته بود و انتظار می‌رود که این بخش در آینده نیز رشد بیشتری داشته باشد. بازی Resident Evil HD Remaster در تاریخ ۲۰ دی ۹۳ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی منتشر شد و رکورد بازی‌های کپ‌کام را با سریع‌ترین فروش دیجیتالی در تاریخ این کمپانی شکست.

شنیده‌ها حاکی از این است که شرکت 2K قصد دارد تا از یک بازی بزرگ و جدید رونمایی کند. بازی که عنوان شده قبل از ماه مارس سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. اگرچه هنوز مشخص نیست که این بازی بزرگ جه خواهد بود اما گمانه‌هایی وجود دارد که ممکن است این رونمایی از بازی مورد انتظار Mafia 3 باشد، اوایل سال جاری میلادی نیز یکی از صداپیشگان نسخه قبلی بازی از معرفی شماره سوم این سری خبر داده بود. هر چه که باشد، فقط کافی است تا برگزاری نمایشگاه E3 2015 صبر کنیم. نمایشگاه E3 امسال، ۲۶ تا ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۶ تا ۱۸ ژوئن ۲۰۱۵) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

3

شرکت تیک-تو گزارشی از سه ماهه‌ی چهارم و کل سال مالی خود منتشر کرده است و مشخص شده که بازی Grand Theft Auto V حدود ۵۲ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است. درآمد خالص از فروش محتویات دیجیتالی در سه ماه گذشته نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت ۶۶ درصدی داشته و به رقمی معادل ۲۰۲.۵ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که هزینه‌های دائمی مصرف‌کنندگان برای خرید محتویات قابل دانلود و ارز مجازی رشد ۴۷ درصدی داشته و ۵۴ درصد فروش‌ دیجیتالی را به خود اختصاص داده است.

همچنین صحبت‌هایی نیز پیرامون محتوای اضافی داستانی بازی GTA V مطرح شد.  تیک-تو تقریبا یک سال پیش در طی کنفرانس مالی سال ۲۰۱۴ خود به این محتوای اضافه اشاره کرده بود و از آن زمان تا به حال هنوز خبر خاصی منتشر نشده است.

اگرچه کینکت از برخی از باندل‌های ایکس‌باکس وان حذف شده اما فیل‌ اسپنسر،  رییس بخش ایکس‌باکس اعتقاد دارد که آن‌ها کینکت را رها نکرده و این دستگاه هنوز هم یکی از مهم‌ترین اجزای اکوسیستم ایکس‌باکس محسوب می‌شود. کنسول‌های ایکس‌باکس وان بدون کینکت هم‌ اکنون برچسب قیمت ۳۵۰ دلاری دارند این در حالی است که اگر بخواهید ایکس‌باکس وان را با باندل کینکت تهیه کنید باید ۵۰۰ دلار بپردازید. وقتی ایکس‌باکس وان در نوامبر سال ۲۰۱۳ به بازار آمد، مشریان هیچ حق انتخابی نداشتند و باید کنسول خود را به همراه یک کینکت تهیه می‌کردند.  اسپنسر همچنین فاش کرد که هنوز چیزهای معرفی نشده‌ و جدیدی برای تجربه با کینکت وجود دارد. البته او اطلاعات بیشتری درباره این موارد جدید اعلام نکرد پس باید تا کنفرانس مایکروسافت تا E3 2015 صبر کنیم.

۱۷ جولای (۲۶ تیرماه)  احتمالا روزی بیاد‌ماندنی و خاطره انگیز برای طرفداران بازی God of War 3 و البته صاحبان پلی‌استیشن 4 خواهد بود. در ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای منتشر شده از بازی God of War 3 Remastered شاهد مبارزات نفس‌گیر کریتوس، این شخصیت محبوب طرفداران پلی‌استیشن با هادس، خدای دنیای مردگان هستیم. افراد بسیاری منتظر تجربه‌ی دوباره‌ی بازی God of War 3  اینبار به صورت 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هستند.

 

 

آمازون فرانسه نیز تصاویری را از باندل ویژه‌ی بازی God of War 3 Remastered برای پلی‌استیشن 4 منتشر کرده است.، هرچند هنوز رسما عرضه‌ی این باندل و کشور‌هایی که در آن عرضه‌خواهد شد، مشخص نشده است.

ویندوز ۱۰ قرار است در همین تابستان برای پی سی عرضه شود، اما نسخه ی دیگر این سیستم عامل که برای ایکس باکس وان برنامه‌ریزی شده است تا پس از تابستان برای این کنسول عرضه نخواهد شد. این‌طور که مشخص است، ویندوز ۱۰ در زمانی بعد از تابستان سال جاری میلادی برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. همچنین، اعضای طرح پیش نمایش ایکس باکس وان زودتر از بقیه ویژگی های ویندوز ۱۰ را بررسی خواهند کرد. مایکرو سافت درباره ی این ویندوز تفکرات بسیار جاه طلبانه ای دارد و امیدوار است که تا سال ۲۰۱۸ یک میلیارد دستگاه مختلف از آن استفاده کنند.

 

4

اینطور که پیدا است، سونی از موفقیت‌های شگفت‌انگیز بازی انحصاری Bloodborne چه در حیطه‌ی فروش و چه نگاه منتقدین، می‌خواهد نهایت استفاده را ببرد و این بازی را با بسته‌های الحاقی جدید باز هم گسترش دهد. امکان اینکه در نمایشگاه E3 خبری از بسته‌ی الحاقی جدید Bloodborne بشنویم زیاد است، با این حال طبق گفته‌ی یوشیدا احتمالا اطلاعات تکمیلی این بسته اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

استودیو نینجا تئوری، خالق بازی‌های Heavenly Sword و بازسازی مجدد Devil May Cry، در تاریخ ۲۰ خرداد تریلر بازی Hellblade را برای علاقه‌مندان منتشر خواهد کرد. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی از ماهیت این بازی منتشر نشده است. سازندگان بازی در گذشته و در زمان انتشار اطلاعات جدید از سیستم مبارزات Hellblade اعلام کردند حداکثر تعداد دشمنانی که بازیکن می‌تواند انتظار داشته باشد به صورت همزمان با آن‌ها رو به رو شود، بیشتر از ۳ الی ۴ نفر نخواهد بود و مبارزات بازی بیشتر حالت تاکتیکی دارد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

بازی Hellblade که در سبک Hack&Slash است، احتمالا در انتهای سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این بازی در کنفرانس E3 سونی حضور ویژه‌ای داشته باشد.

استودیو ویزرال گیمز، خالق سری Dead Space که وظیفه ساخت بازی Battlefield: Hardline را برعهده داشت،  به معرفی و انتشار اطلاعاتی از اولین بسته الحاقی این بازی با نام Criminal Activity پرداخت. اولین بسته الحاقی Battlefield: Hardline محتویات جدیدی شامل نقشه، اسلحه، ابزار، وسیله‌نقلیه و یک حالت جدید با نام Bounty Hunter را به بازی اضافه می‌کند. این بسته همچنین شامل شش ماسک جدید از جمله خرگوش و گوریل ترسناک خواهد بود. کاربرانی که از اعضای پرمیوم این بازی هستند و برای خرید این حق اشتراک مبلغ ۵۰ دلار هزینه کردند، اولین بسته الحاقی Battlefield Hardline را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد و زودتر از علاقه‌مندان دیگر در این ماه به تجربه آن خواهند پرداخت.

 

5

یکی از مهمترین اتفاقا این هفته معرفی یک نسخه بازسازی شده از سری محبوب Need for Speed برای کنسول‌های نسل هشتمی بود. همان طور که وعده داده شده بود، بازی Need for Speed جدید به همراه یک تیزر منتشر شد و ماه آینده بازی به صورت کامل رونمایی می‌شود. این بازی توسط استودیوی گوست گیمز ساخته می‌شود و یک بازسازی کامل شامل سیستم شخصی‌سازی‌ وسیع، فرهنگ صحیح رانندگی شهری، جهان آزاد واقع در شب و یک روایت داستان همه‌جانبه است. سازندگان بازی از همان نسخه‌ی موتور گرافیکی فراست‌بایت استفاده می‌کنند که برای  ساخت Star Wars: Battlefront استفاده می‌شود. تیزر کوتاهی نیز از بازی منتشر شده است که در زیر توجه شما را به دیدن آن جلب می‌کنیم:

دانلود ویدئو با رزولوشن 360p

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 11 10 9 8 7

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده