// جمعه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶

عملکرد فنی بازی Dark Souls 2: Scholar of the First Sin در پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان

چند وقتی از انتشار بازی Dark Souls 2: Scholar of the First Sin بر روی کنسول‌های نسل هشتمی می‌گذرد و تحلیل‌گران دیجیتال فاندری عملکرد فنی بازی را در کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان مورد بررسی قرار داده‌اند. در ادامه با زومجی همراه باشید.
بازی Dark Souls 2: Scholar of the First Sin بر روی هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان  با رزولوشن 1080p اجرا می‌شود، اما براساس تحلیل دیجیتال فاندری، نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی دارای نرخ فریم نسبتا بهتری است. هر دو پلتفرم نرخ فریم ۶۰ را هدف قرار داده‌اند، اما به گزارش دیجیتال فاندری نسخه‌ی ایکس‌باکس وان دارای افت فریم بیشتری است:
منطقه‌ی The Forest of Fallen Giants مثال خوبی است. در آن‌جا حجم عظیمی از دشمنان سرازیر می‌شوند و نرخ فریم بازی بر روی ایکس‌باکس وان بین ۴۰ تا ۵۰ افت می‌کند. در حالی که نرخ فریم نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بین بازه‌ی ۵۰ تا ۶۰ قرار دارد. حتی زمانی که موجودات غول‌پیکر بازی در حال پرت درختان است، نرخ فریم به صورت منظم و تقریبا ثابتی برای لحظاتی بین دو کنسول ۱۰ واحد اختلاف دارد. کنسول پلی‌استیشن ۴ تقریبا به صورت کامل بر روی فریم ۶۰ قرار دارد ولی نرخ فریم در ایکس‌باکس وان حدود ۵۰ است. البته گفتی است که کنسول پلی‌استیشن 4 سونی نرخ فریم ۶۰ کاملی را تولید نمی‌کند، اما در مقایسه با ایکس‌باکس وان عملکرد بهتری را داشته است و این موضوع در بازی‌ که به نرخ فریم بهتر بستگی دارد، می‌تواند تفاوت ایجاد کند.
بازی Dark Souls 2: Scholar of the First Sin شامل بازی اصلی Dark Souls 2 و بسته‌های الحاقی آن شامل Crown of the Sunken King، Crown of the Old Iron King و Crown of the Ivory King و سایر محتواهای ارائه شده‌ی آن است. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس است. نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی در تاریخ ۷ آپریل (۱۸ فروردین) منتشر خواهد شد. Dark Souls 2  پیش از این برای پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر شده و محتویات اضافی آن به مرور در دسترس قرار گرفته بود. در ادامه می‌توانید ویدئوی مقایسه‌ای از نرخ فریم این بازی که توسط دیجیتال فاندری تهیه‌ شده است را مشاهده کنید:

دانلود ویدئو با رزولوشن 360p

منبع: gameranx


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده