نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱

دکتر ایتالیایی: استفاده از تصویر من در MGS 5: Phantom Pain غیرقانونی بوده است

حدود یک هفته است که در شبکه ها و فروم های بازی در اینترنت، عکس ها و مطالبی از یک پزشک مشهور منتشر می شود که کنجکاوی همه را بر انگیخته است. وی شباهت انکار ناپذیری به شخصیتی در بازی MGS 5: Phantom Pain دارد. در ادامه با جزئیات این ماجرای جالب با زومجی همراه باشید.

آن دکتری که در پیش نمایش Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain حضور داشت و احتمالا در نقش یک نظریه پرداز خائن بخشی از داستان فوق سری این بازی را شکل می دهد را به خاطر دارید؟

قضیه این است که از حدود یک هفته پیش، برخی از سایت ها و شبکه های بازی در اینترنت به شباهت عجیب بین دکتری که در پیش نمایش MGS 5 حضور داشت و دکتر واقعی و خبر ساز این روز ها یعنی سرجیو کاناوِرو کنجکاو می شوند. کاناوِرو پزشک اعصابی است که اخیرا ادعا کرده بود می تواند اولین پیوند سر را در تاریخ پزشکی انجام دهد. او حتی اخیرا بیماری را هم به نام والری اسپیرُدانوف با دست و پا های فلج که از یک نوع بیماری تحلیل عضلانی رنج می برد پیدا کرده است تا سر او را به بدن یک بیمار مرگ مغزی پیوند بزند!

همه چیز از یک پست در فروم NeoGAF که تصویر او را به نمایش می گذاشت شروع شد:

MGS 5's Doctor is real آیا من اشتباه می کنم یا که این مرد واقعا شبیه این دکتر در MGS: TPP  است؟

این تصویر موجی از حدس و گمان ها را در صد ها سایت و شبکه های پیام رسان به راه انداخت. حالا این دکتر ایتالیایی شکایت نامه ای را در پلیس ایتالیا تنظیم کرده و مدعی شده است که تصویر او را به صورت غیر قانونی در این بازی استفاده کرده اند. این شکایت هم به Polizia di Stato Compartimento Polizia Postale e delle comunicazioni (زیرمجموعه ای از پلیس ایتالیا که مسئول جرائم ارتباطی، شامل جرائم اینترنتی، است) ارسال شده است.

وی معتقد است:

در این پیش نمایش صحنه هایی وجود دارد که در آن، دکتری با شباهت های فیزیکی به من و مجموعه ای از صحنه های بسیار خشن به نمایش در می آید (که احتمالا آنها از ویدئویی معتبر از من که شاید از یکی از سخنرانی های من در کنفرانس های TED باشد، استفاده کرده و آن را به صورت دیجیتال در آورده اند).

با وجود شباهت های جالب و فراوانی که هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاری بین کاناوِرو و شخصیت بازی MGS 5 میتوان پیدا کرد، اما باید گفت که این شکایت نشان می دهد که خود او از این سناریوی عجیب بی خبر بوده و به دنبال شهرت طلبی نبوده است.

البته کوجیما هم با توجه به خبر هایی که از این دکتر منتشر شده، انگیزه های خوبی برای الهام گیری داستانی از این دکتر برای خلق شخصیت یک دکتر مرموز در بازی اش داشته است. اسم این نسخه از بازی The Phantom Pain است و جالب است بدانید در پزشکی نیز دردی به اسم درد فانتوم وجود دارد. درد فانتوم، دردی است که در فقدان یک عضو از بدن درک می شود.

حالا متوجه سابقه ی این دکتر، آن بیمار داوطلبی که پیدا کرده بود و انگیزه ی کوجیما شدید؟!

منبع: GamesRadar و Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده