// پنجشنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱

۱۰ بازی برتر مستقل که سال ۲۰۱۵ به سوی ایکس‌باکس وان می‌آیند

همانطور که به یاد دارید، در ابتدای عرضه کنسول ایکس‌باکس وان، این پلتفرم از کمبود بازی‌های مستقل رنج می‌برد. اما در مراسم GDC امسال، گروهی از بازی‌های هیجان‌انگیز دانلودی در راه ایکس‌باکس وان قدم گذاشته‌اند و ما به بررسی و معرفی ۱۰ عدد از برترین‌های آن‌ها که امسال عرضه می‌شوند می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

Mighty No. 9 Mighty No. 9

یکی از مورد انتظارترین اثرهای سال ۲۰۱۵ بازی Mighty No. 9 است، بازی‌ای رنگارنگ و پر از حرکات متنوع. مطمئنا طرفداران سری بازی‌های Mega Man شدیدا با این بازی ارتباط برقرار خواهند کرد؛ خوب دلیل این امر این است که سازنده این بازی کسی نیست جز کیجی اینافونه (Keiji inafune) که در کارنامه خود آثاری چون Mega Man ،Onimusha ،Resident Evil و Street Fighter دیده می‌شود. مانند بیشتر بازی‌های اینافونه، Mighty No. 9 یک سکوبازی اکشن است  که برای عبور مراحل، شما نیاز به انجام حرکات سریع و هوشمندانه دارید که در این میان با دشمنان مختلف، جمع‌آوری نیرو و جا خالی دادن از ضربات دشمن برخورد می‌کنید. گیم‌پلی بازی بر روی یک سکوبازی ۲ بعدی تمرکز دارد که با طراحی‌های ۳ بعدی تلفیق شده است. بازی دارای ۸ استیج مختلف است که توسط بازیکن انتخاب می‌شود و در آخر تمامی این مراحل شما با یکی از ۹ رییس قدرتمند بازی رو به رو خواهید شد. مرحله آخر بازی که مصادف با رو به رو شدن  آخرین رییس می‌شود، بعد از اتمام و از بین برد ۹ رییس قبلی باز می‌شود. شخصیت اصلی بازی که بِک (Beck) نام دارد دارای قابلیت تغییر شکل است و این امر توسط از بین بردن هر یک از ۹ رییس قدرتمند صورت می‌گیرد. هر دشمن دارای نقاط ضعف خود است و بازیکن با تغییر شکل ظاهری که باعث عوض شدن اسلحه او نیز می‌شود باید ضعف آن‌ها را بیابد و در آخر کارشان را تمام کند. این بازی را در لیست بازی‌های مورد انتظار خود قرار دهید. game 4

Game 4

استودیو بیهیموث (Behemoth) با بازی‌های دیوانه‌وار شناخته می‌شود، پس اگر نسبت به آخرین بازی‌ آن‌ها که پروژه Game 4 نام دارد کمی محتاطانه فکر کنیم، کار قابل درکی است. اما این بازی استراتژی نوبتی به نظر بسیار جالب و جذاب می‌آید. شما در دنیایی بسیار پویا و رنگارنگ قرار خواهید گرفت. شهری شلوغ، آثار باستاتی کهن، جنگلی شاد یا دنیایی شیطانی همه و همه در این بازی وجود دارند و در کنار این مناطق، بخش‌های متفاوتی برای شخصی‌سازی کارکترها و مغازه‌های خرید لوازم وجود دارند. به هنگام مبارزات با دشمن، بر روی یک صفحه‌ای شطرنج مانند با ۵ ضلعی‌های فراوان قرار می‌گیرید و به نوبت با دشمنان به مبارزه و جنگ خواهید پرداخت. به جرات می‌توان گفت که تک تک بخش‌های طراحی شده بازی دارای پویایی، خلاقیت، رنگ و جذابیت خاص خود هستند.

beyond eyes

Beyond Eyes

بازی استودیو Tiger and Squid داستانی فراتر از چشمان یک دختر را بیان می‌کند. دختری ۱۰ ساله که بر اثر یک حادثه‌ای ناگوار در دوران کودکی، بینایی خود را از دست داده است و حال تنها دوستی که دارد و همیشه با هم هستند، یک گربه چاق و پشمالو است که ناگهان او را گُم می‌کند. دخترک نابینا حال به خاطر گربه دوست داشتنی خود، مجبور به گشتن و پیدا کردن او در دنیای بزرگ و بی‌رحم می‌شود. به خاطر این که شخصیت اصلی بازی کور است، همه چیز در ابتدا بسیار ترسناک‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. شما توسط صداها در بازی راهنمایی خواهید شد، اما به دلیل آن که بازی به صورت سوم شخص دنبال می‌شود، دید و هنر بصری در بازی، آن چیزیست که در ذهن دختر نابینا می‌گذرد، نه چیزی که در دنیای واقعی وجود دارد. برای مثال صدای پرنده‌ای از دور دست می‌آید و او در ذهن یک پرنده ترسناک را تداعی می‌کند، پس شما هم تصوری که او در ذهن دارد را مشاهده خواهید کرد، اما به هنگامی که نزدیک‌تر شوید او بهتر متوجه می‌شود که با چه چیز رو به رو شده و شکل ظاهری آن پرنده در ذهن او به چیزی بهتر و رنگی‌تر تبدیل می‌شود. این راهی است که شما با این دختر نابینا کمک می‌کنید تا دنیای که درون آن قرار دارد را بهتر بشناسد. این اثر با ترکیب شکل و شمایل‌های جدید از چیزهایی که تا به حال می‌شناسیم، یک دنیای زیبا را خلق کرده و باعث به وجود آمدن تجربه‌ای جدید در گشت و گذار از یک دید تازه است.

screencheat

Screencheat

آیا در زمان‌های گذشته، وقتی که مشغول انجام بازی‌های دو نفره بودیم و تصویر به دو نیم تقسیم می‌شد به یاد دارید؟ زمانی که به تصویر حریف خود نگاه می‌کردید تا موقعیت مکانی او، اسلحه او و نقشه‌ای که زیر نظر دارد را متوجه شوید؟ بازی Screencheat با استفاده از همین قابلیت‌ها به شکل یک بازی درآمده است. در این بازی چند نفره، تمامی بازیکن‌ها در بازی نامرئی هستند و تنها راهی که می‌توان آن‌ها را یافت، دیدن و سنجیدن موقعیت دشمن از طریق صفحه او است. یا مثلا دیدن تیر شلیک شده دشمن می‌تواند فاصله او را به شما بگوید ولی همچنین ممکن است آن تیر شلیک شده، کارتان را تمام کند و یافتن دشمن کمی دیر شده باشد! بازی‌های زیادی نیستند که از این روش به عنوان هسته اصلی بازی استفاده کنند، اما در بازی Screencheat اگر شما به صفحه بازی دشمن نگاه نکنید مطمئن باشید که بازنده میدان خواهید بود.

swordy

Swordy

به جرات می‌توان گفت که Swordy یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های چند نفره کنسول ایکس‌باکس وان است. Swordy ساخته استودیو Frogshark یک بازی چند نفره پر سر و صداست که  همه را در یک فضای کوچک جمع می‌کند و با جذاب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین شکل ممکن شما را با یکدیگر درگیر می‌کند. بازیکن کنترل شوالیه‌های کوچکی را در دست می‌گیرد که از ترکیب بدن‌هایی شل و ول و لاستیک مانند تشکیل شده‌اند که کنترل آن‌ها کار ساده‌ای نیست. پاهای این شوالیه‌های کوچک کمی طول می‌کشد تا مسیر خود را عوض کنند و تغییر جهت و شناور درآوردن اسلحه‌ها با کمی سختی و مقاوت امکان پذیر می‌شود. بازی در فضایی مربع شکل که توسط دیوارها احاطه شده است قرار دارد و اسلحه‌هایی مانند: شمشیرهای بزرگ، توپ و زنجیر، شمشیرهای کوچک، خنجر، سپر و خیلی دیگر از ابزار جنگی قرون وسطایی در بازی وجود دارند. هدف بازی ضربه زدن و ناکار کردن دشمن است و سپس به عنوان پاداش، طلا به شما تعلق می‌گیرد. هنگامی که یک شوالیه مورد ضرب وشتم قرار می‌گیرد، انفجاری از رنگ‌ که دقیقا همان رنگ پیراهن شواله است شکل میگیرد و زمین را آغشته به خون رنگی می‌کند. اگر مبارزه خود را مدیریت کنید و به عنوان شخص اول در جدول قاتلین قرار بگیرید، ابزار شما حالت آتشین پیدا می‌کند و باعث تخریب و قدرت عظیم‌تری می‌شود. Swordy شما را تشویق به یک شخص سرکش بی‌رحم و خشن می‌کند و در عین حال سرگرمی و جذابیت آن، چشمان شما را خیره به این مربع رنگی می‌کند.

shovel-knight-title-screenShovel Knight

بازی Shovel Knight قرار است همان جذابیت فوق‌العاده‌ای را برای کنسول ایکس باکس وان به ارمغان آورد که در نسخه اصلی این بازی وجود داشت؛ یک سکوبازی عالی همراه با باس‌هایی چالش‌برانگیز و اچیومنت‌های اعتیاد آور. بازی Shovel Knight ظاهری کهنه یا قدیمی دارد، اما دخیل بودن مکانیزم بازی‌سازی مدرن در ساخت آن باعث شده که تجربه لذت‌بخش این بازی یک عذاب نباشد. این بازی دو بعدی زیبا همان‌طور که از نامش پیداست، یک بیل در اختیار شوالیه شجاع ما قرار می‌دهد و باید ماجراجوی خود را با آن ادامه دهید و دشمنان زیادی را با این بیل از سر راه خود بردارید.

cuphead

Cuphead

Cuphead جز معدود بازی‌هایی است که شما را یاد کارتون‌های قدیمی می‌اندازد. Cuphead قهرمان شماست، یک آدم با مزه که سر او از یک فنجان و یک نی تشکیل شده است! دنیای بازی درست مثل یک کارتون است و پر از گل و گیاهانی و اجسامی که با چهره‌های منفی و خشن تبدیل به دشمنان شما شده‌اند. Cuphead می‌تواند با انگشتان خود بپرد و شلیک کند و حرکاتی به اسم Straw Slap که باعث قدرتمند شدن او می‌شود را اجرا کند. هنگامی که خط قدرت او کامل شد، Cuphead حرکت‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کند که باعث ایجاد آسیب بیشتر به دشمن می‌شود. مرحله‌های مختلف، شامل باس‌های مختلف نیز می‌شوند و به این دلیل، هر کدام از آن‌ها نیاز با استراتژی خاص دارند. Cuphead یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های دانلودی مایکروسافت خواهد بود.

la cup

LA Cops

اگر این بازی را از دور نگاه کنید، فکر می‌کنید که LA Cops یک ماد برای بازی The Sims است که در آن اسلحه و خشونت را ارایه می‌دهد. اما تنها شباهت این دو بازی فقط به دید ایزومتریک آن‌ها ختم می‌شود. LA Cops شما را به دهه هفتاد می‌برد، هم انیمیشن‌ها و حتی موسیقی بازی از فیلم‌های دهه هفتاد الهام گرفته شده است. گیم‌پلی بازی یک شوتر چالش برانگیز و پازل گونه است. شما باید کنترل دو پلیس را در دست بگیرید و به صورت کاملا استراتژیک آدم بدهای داستان را از میان بردارید. Zoomg-soccer-Awards-790x5271-790x527

Clusterpuck 99

در Clusterpuck هر بازیکن یک دایره کوچک را کنترل می‌کند. این دایره‌ها در نقشه‌ای پر از تله، صخره، مانع و میخ‌های خطرناک است. همانند یک زمین فوتبال، یک هدف برای هر تیم حریف وجود دارد. هرچند که بازی کاملا شبیه به یک فوتبال نیست. فیزیک در این بازی کمی سست و بی‌قاعده عمل می‌کند و شما باید به هنگام نوبت خود از ضربات  به نحو احسنت استفاده کنید. توپ بازی یک مربع کوچک است که به سرعت حرکت می‌کند و گرفت آن سخت است. Clusterpuck به نظر بازی ساده‌ای می‌آید،اما حدود دو جین زمین مختلف بازی، آن را جالب و هیجان‌انگیز کرده است. در کنار این موضوع، وجود موانع و اهداف مختلف این بازی را از حالت سادگی درآورده است.

pixel galaxy

Pixel Galaxy

شاید بعضی‌ها از بازی‌های شوتر سریع لذت نبرند، بازی‌ای که در میان شلوغی صفحه تصویر باید به دنبال نقطه شلیک خود باشید و در این هنگام نیز که موج بی‌پایان دشمن به سمتتان می‌آید احساس خستگی و تکراری بودن به شما دست می‌دهد. اما Pixel Galaxy جریانی متفاوت به همراه دارد. شما یک مکعب شناور هستید و دشمنان شما مکعب‌هایی با رنگ‌ها و تیرهای مختلف هستند. پیچیدگی اصلی Pixel Galaxy این است که شما یک مکعب کاملا بی فایده هستید! وقتی متوجه شوید که نمی‌توانید نه تیری شلیک کنید و نه قدرت ویژه‌ای در اختیار دارید چیز جالبی به نظر نمی‌رسد، اما هنگامی که به سوی دشمن بروید آن‌ها جذب سفینه شما می‌شوند. با دقت لازم، مکعب کوچک شما تبدیل به یک کشتی بزرگ خواهد شد. باس‌های بازی و همچنین دیگر دشمنان همیشه کشتی شما را برانداز می‌کنند و اجازه نمی‌دهند تا به راحتی رشد کنید و با تیرهای خود سعی بر کوچک کردن شما دارند. Pixel Galaxy به عنوان یک بازی منحصر به فرد در زمینه شوترهای سریع و شلوغ، ارزش امتحان کردن را دارد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده