// سه شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵

فروش کلی بازی Cities: Skylines از یک میلیون نسخه گذشت

بازی Cities: Skylines که با الهام گیری از مجموعه‌ی SimCity در سبک شهرسازی ساخته شده در زمینه فروش به موفقیت بزرگ دیگری دست یافته است. این بازی از ماه گذشته که بر روی پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینکوس عرضه شده بود تا به الان توانسته یک میلیون نسخه فروش داشته باشد.
اگر بخواهیم این آمار فروش فوق العاده را با آخرین بازی از مجموعه‌ی SimCity که توسط الکترونیک آرتز منتشر شد مقایسه کنیم، آن بازی که اوایل سال ۲۰۱۳ عرضه شد توانست تا اواسط سال بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد. بازی Cities: Skylines هنگامی که عرضه شد در طی ۲۴ ساعت توانست ۲۵۰ هزار نسخه به فروش برساند و این رقم بعد از گذشت یک هفته به ۵۰۰ هزار نسخه رسید. حال یک ماه از زمان عرضه می‌گذرد و آمار فروش این بازی میلیونی شده است. طبق صحبت‌های فردریک وستر، مدیر اجرایی کمپانی پارادوکس اینتراکتیو، بازی هنوز چیزهای بیشتری برای عرضه دارد. او در طی بیانیه‌ای توضیح داد:
ما هنوز هم از ادامه‌ی فروش بازی و استقبال فوق العاده‌ی بازیکنان بسیار متحیر هستیم. این بازی هنوز هم روند فروش بسیار ثابتی دارد که بسیار قابل توجه است چرا که یک ماه از زمان عرضه می‌گذرد. یک بار دیگر می‌خواهیم از تمام کسانی که در طی این مدت از بازی پشتیبانی کردند و هنوز هم پشتیبانی می‌کنند تشکر کنیم.
وقتی که بازی Cities: Skylines در روز اول عرضه خود توانست ۲۵۰ هزار نسخه به فروش برساند، پارادوکس اعلام کرد که این بازی سریع‌ترین فروش ممکن بین تمام بازی‌هایی که در تاریخ این کمپانی عرضه شده  را بدست آورده است. کمپانی پارادوکس همچنین اعلام کرد که بازیکنان در Cities: Skylines تا به الان با ساخت بیش از ۳۳ هزار ماد از طریق سیستم استیم ورکشاپ آمار خیره کننده‌ای را به جای گذاشته‌اند. از بین این مادها می‌توان به بازسازی کامل نقشه Grand Theft Auto V یا ساخت محیطی دیگر بر مبنای شبیه‌ساز پرواز اشاره کرد. به علاوه این‌ها نیز میانیگن آمار بازیکنانی که درحال حاضر مشغول به انجام این بازی هستند ۲۱ هزار نفر تخمین زده شده است.

cities_skylines2

بازی Cities: Skylines توسط استودیوی کلاسول اوردر ساخته شده است، تیمی که پیش از این وظیفه ساخت بازی‌های Cities in Motion و Cities in Motion 2 را داشت.. این درحالی است که استودیوی سازنده بازی رقیب آن‌ها SimCity یعنی مکسیس پس از چندین سال ساخت بازی‌های موفق توسط الکترونیک آرتز تعطیل شد هرچند که پشتیبانی از بازی‌های SimCity و The Sims 4 ادامه خواهد داشت. متاسفانه بازی SimCity در زمان عرضه خود بخاطر سیاست‌های همیشه آنلاین دچار مشکلات زیادی شد و طرفداران قدیمی این مجموعه را به شدت ناامید کرد. از طرفی دیگر نیز هنگامی که بازی The Sims 4 عرضه شد بخاطر کمبود محتوا به شدت مورد نقد قرار گرفت. موفقیت بالای Cities: Skylines شاید پیامی باشد به ناشرهای بزرگ که اگر خلاقیت و هنر بجای سودآوری و پول در درجه اول قرار گیرد پشت سرش موفقیت هم سرازیر خواهد شد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده